• جمعه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401111410882
  • خبرنگار : 50181

امیدواری برای راه‌اندازی «اسیدسیتریک» کرمانشاه تا پایان سال

امیدواری برای راه‌اندازی «اسیدسیتریک» کرمانشاه تا پایان سال

ایسنا/کرمانشاه با گذشت بیش از ۱۵ سال از افتتاح و بعد از مدت کوتاهی تعطیلی کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه، حالا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر خود به استان بازدیدی از این پروژه داشت و برای راه‌اندازی این طرح تا پایان سال وعده داد.

اسیدسیتریک به نمادی از پروژه‌های بلاتکلیف کرمانشاه تبدیل شده، طرحی که بعد از چند سال تعطیلی، یک بار در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد و حالا دوباره تعطیل است.

این کارخانه سال ۱۳۸۶ توسط شرکت کیمیاورزان مهر غرب و با سرمایه گذاری "شستا" در کرمانشاه راه‌اندازی شد. واحدی که سرمایه اولیه آن ۶۰ میلیارد تومان و ظرفیت اسمی آن نیز ۱۲ هزار تن در سال بود.

این کارخانه که در زمان خود تنها کارخانه اسیدسیتریک ایران بود، قرار بود نیاز کشور به اسیدسیتریک را مرتفع کند و برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی داشته باشد.

تلاش‌های زیادی برای راه‌اندازی این طرح صورت گرفت. از افزایش تعرفه واردات اسیدسیتریک خارجی تا جلسات مکرر و حتی در آخرین مراحل وعده افتتاح آن در سال گذشته داده شد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته (۱۳ بهمن) صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به‌ مناسبت هفته دولت سفری یک روزه به کرمانشاه داشت از این پروژه بازدید کرد.

او که به نوعی متولی کارخانه اسیدسیتریک است- شستا به عنوان سرمایه‌گذار این طرح‌ از زیرمجموعه‌های وزارت کار می‌باشد-، ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال شاهد راه‌اندازی مجدد این پروژه باشیم و به کارگران این کارخانه نیز این وعده خوب را داد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی اسیدسیتریک در جریان سفر رئیس جمهور نیز مورد تاکید بود، خاطرنشان کرد: این طرح اکنون در مرحله پیش راه‌اندازی بوده و به زودی تولید آن از سر گرفته خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری جدی این‌ وزارتخانه برای راه‌اندازی اسیدسیتریک کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: این کارخانه به دلیل ضعف در برنامه‌ریزی به رکود کشیده شد.

مرتضوی معتقد است، راه‌اندازی اسیدسیتریک کرمانشاه علاوه بر تامین نیازهای داخل کشور می‌تواند بعد صادراتی هم داشته باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha