• جمعه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401111410948
  • خبرنگار : 50038

فرماندار ملایر:

امسال سهم صادرات صنایع دستی در ملایر صفر بود

امسال سهم صادرات صنایع دستی در ملایر صفر بود

ایسنا/همدان فرماندار ویژه ملایر ابرازامیدواری کرد با همراهی بخش خصوصی شاهد راه‌اندازی نخستین بندرخشک مختص مبل منبت کشور و یا منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان باشیم و گفت: متاسفانه سهم صادرات صنایع دستی و خدمات در ملایر صفر بود.

سلمان اسماعیلی در نشست فعالان صنعت مبلمان منبت ملایر با مدیر بازرگانی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، افزود: بدون تردید با همراهی و مشارکت مستمر دستگاه‌های ذیربط دولتی و بخش خصوصی، می‌توانیم حجم بالایی از گردشگران و خریداران را جذب و یک فرآیند کنترل و تضمین کیفیت در این شهرستان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تبلیغات رایگان سالانه هنر_صنعت مبلمان منبت ملایر در رسانه ملی از ۴۰۰۰ ثانیه به ۵۰۰۰ ثانیه افزایش یافت، اظهار کرد: لازمه استفاده بهینه و حداکثری از تبلیغات ۵۰۰۰ ثانیه‌ای در رسانه ملی، تشکیل ستاد شهرستانی و برنامه‌ریزی کامل برای برگزاری یک جشنواره فروش ویژه در یک فرصت مناسب آب و هوایی است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: راهکار اجرایی برای توسعه صادرات، افزایش بهره‌وری و سودآوری، راهیابی به بازارهای جهانی و صادرات محور شدن، ایجاد بندر خشک یا منطقه ویژه اقتصادی و توسعه شهرک‌های صنعتی تخصصی است و حمایت صددرصدی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با همراهی بخش خصوصی شاهد راه‌اندازی نخستین بندر خشک مختص مبل منبت کشور و یا منطقه ویژه اقتصادی باشیم، افزود: طی ۹ ماهه امسال ۳۵ میلیون دلار صادرات داشتیم که با ۲۰ میلیون دلار، رشد صادرات بیش از دو برابری در بخش صنعت داشتیم اما سهم صادرات صنایع دستی و خدمات در ملایر صفر بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ملایر، این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فرآیند تولید و صادرات مبلمان منبت باید تکمیل شود و لازمه تحقق این امر در گرو مشارکت، اتحاد و انسجام جمعی فعالان بخش خصوصی است، بنابراین فرآیند این صنعت را باید از تولید تا صادرات، ذیل یک طرح تجاری تعریف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha