• شنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401111511395
  • خبرنگار : 50163

امام‌جمعه سلطانیه:

شجاعت در پذیرش حق از ویژگی‌های بارز حضرت علی (ع) است

شجاعت در پذیرش حق از ویژگی‌های بارز حضرت علی (ع) است

ایسنا/زنجان امام‌جمعه سلطانیه شجاعت در پذیرش حق را از ویژگی‌های بارز حضرت علی (ع) عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامی‌داشت ۱۳ رجب سالروز ولادت مولود کعبه حضرت علی (ع)، اظهار کرد: عظمت علی (ع) را جز خدا و پیامبر نمی‌تواند، بشناسد.

وی شجاعت در پذیرش حق را از ویژگی‌های آن حضرت دانست و افزود: سبقت او در پذیرش اسلام و اولین مسلمان بودن و مخفی نگه نداشتن ایمان و دفاع از حق، نمونه‌هایی از شجاعت آن حضرت در پذیرش حق است و حالا ما باید خود را با این معیار بسنجیم که در میدان هجمه‌ها چقدر مرد میدان دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب هستیم.

حسینی‌نسب دفاع از پیامبر (ص) در برابر جسارت‌ها و آزار و اذیت‌ها را از ویژگی دیگر حضرت علی (ع) عنوان کرد و گفت: بزرگان مکه نمی‌توانستند به‌طور مستقیم به پیامبر (ص) جسارت و اهانت کنند و به همین دلیل کودکان را با وعده و وعید فریب می‌دادند و آنان را تشویق به جسارت به پیامبر، مثل سنگ‌پرانی و پاشیدن خاک بر سر و صورت ایشان می‌کردند و آن حضرت با همراهی کردن پیامبر (ص)، مانع این کار می‌شد.

وی شجاعت و اهتمام جدی داشتن در دفاع از مظلومان را از دیگر ویژگی‌های مولای متقیان علی (ع) بیان کرد و افزود: دفاع از رهبر جامعه اسلامی سیره امیرمؤمنان (ع) برای جامعه امروز ما در دفاع از ولایت‌فقیه است.

این کارشناس مسائل دینی با توضیح اینکه نهج‌البلاغه یکی از یادگاری‌های ارزشمند حضرت علی (ع) در بین مسلمانان است که کلمه به کلمه آن درس زندگی دارد، متذکر شد: نامه ۵۳ نهج‌البلاغه و تاکید امیرالمومنین حضرت علی (ع) توجه به اقشار ضعیف و طبقه پایین جامعه است که یکی از اهداف انقلاب اسلامی نیز محرومیت‌زدایی است.

وی با توضیح اینکه امام علی (ع)‌ تا آخرین لحظه زندگی دنیایی خویش، لحظه‌ای از وظیفه بندگی کوتاه نیامد و عبودیت و بندگی در زندگی آن حضرت موج می‌زد، افزود: این موضوع به حدی است که امام زین‌العابدین (ع) در مورد عبادت و بندگی آن حضرت می‌فرماید: «چه کسی می‌تواند چون علی بن ابی‌طالب (ع) عبادت کند؟» به‌طوری که در سجده، آن‌چنان مجذوب خداست که تیر را از پایش درمی‌آورند ولی متوجه نمی‌شود و تا آنجا که در محراب عبادت به شهادت رسید.

حسینی‌نسب خاطرنشان کرد: آن حضرت با تمام کمالات و فضائل عاشقانه خدا را عبادت و خود را بنده خدا می‌دانست و عابدترین مردم بود و بیشتر از همه نـماز می‌خواند و روزه می‌گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha