• شنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401111511440
  • منبع : نمایندگی گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان:

شرکت در اعتکاف یک توفیق الهی است

شرکت در اعتکاف یک توفیق الهی است

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به لذت‌های اعتکاف، خطاب به معتکفین گفت: دعاهای شما مستجاب است و در اینجا برای امت اسلام، سلامتی امام زمان(عج) و رهبری، کشور و مسلمانان دعا کنید.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۱۵ بهمن با حضور در جمع معتکفین مسجد جامع رستم‌آباد درباره ویژگی‌های معتکفین اظهار کرد: کسی که اعتکاف می‌کند در واقع به خدا و روز قیامت ایمان دارد و خداوند متعال این مومنان را برای شرکت در اعتکاف دعوت کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان توفیق شرکت در اعتکاف را دومین ویژگی معتکفین دانست و تصریح کرد: خداوند این توفیق را به هر کسی نمی‌دهد اما معتکفین سه روز و سه شب برای اعتکاف در مسجد هستند و غروب روز سوم هنگام خروج، لذت بی‌نظیری را احساس خواهند کرد.

آیت‌الله فلاحتی خطاب به معتکفین گفت: دعاهای شما مستجاب است و در اینجا برای امت اسلام، سلامتی امام زمان(عج) و رهبری، کشور و مسلمانان دعا کنید و اگر دعایی مستجاب نشود حتما مصلحت نبوده اما برای قیامتتان ذخیره می‌شود.

امام جمعه رشت افزود: شرکت‌کنندگان در اعتکاف بیشترین وقت خود را صرف ذکر گفتن، نماز خواندن، تسبیحات و قرائت قرآن کنند و بدانند اثرات این ذکر گفتن‌ها را پس از خروج از این مکان خواهند دید.

وی با اشاره به لذت‌های اعتکاف تصریح کرد: در اینجا و در خلوت خود با خدا راز و نیاز کنید؛ خدا می‌فرماید «من همنشین کسی هستم که دائم به یاد من است» و برای پدران و مادران خود بسیار دعا کنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان به ضرورت برنامه‌ریزی و استراحت منظم معتکفین اشاره و بیان کرد: در این مکان می‌توانند برای یک سال زندگی خود برنامه‌ریزی کنند و در همه حال مهم است که تمام کارها و برنامه‌هایشان نظم داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی، موفقیت را در داشتن نظم دانست و خطاب به شرکت‌کنندگان در اعتکاف گفت: توصیه بعدی من این است که هر روز زندگی‌نامه و خاطره‌ای کوتاه از شهدا بخوانید.

امام جمعه رشت با اشاره به توصیه‌ها و تاکیدات شهدا درباره حفظ حجاب و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رهبری ستون نظام است؛ به همین دلیل دشمن در آشوب‌های اخیر، رهبری را مورد هجمه قرار داد.

وی در پایان به شرکت‌کنندگان در اعتکاف توصیه کرد که از فرصت اعتکاف برای پیدا کردن رفیق معنوی استفاده کنند و افزود: در اینجا با خدا عهد کنید که نمازهایتان را هم سر وقت بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha