• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401111611754
  • خبرنگار : 71610

تجاوز و محاصره جان ۳۰۰۰ کودک یمنی مبتلا به سرطان را تهدید می‌کند

تجاوز و محاصره جان ۳۰۰۰ کودک یمنی مبتلا به سرطان را تهدید می‌کند

یک سازمان حقوق بشری در گزارشی نسبت به در خطر بودن جان بیش از ۳۰۰۰ کودک مبتلا به سرطان در یمن در نتیجه ادامه تجاوز به این کشور و محاصره آن توسط ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، سازمان حقوق زنان و کودکان یمن موسوم به «انتصاف» در گزارشی به مناسبت روز جهانی بیماران مبتلا به سرطان اعلام کرد که بیش از ۳۰۰۰ کودک یمنی مبتلا به سرطان به دلیل تداوم محاصره در معرض مرگ قرار دارند.

این سازمان اعلام کرد که کودکان و زنان مبتلا به سرطان در یمن ۸ سال است که به دلیل تجاوزبه کشورشان در رنج هستند و این درحالی است که جامعه بین‌الملل نسبت به آنها بی‌توجه است.

سازمان انتصاف گزارش داد که شمار کودکان مبتلا به سرطان خون در یمن به میزان قابل توجهی در حال افزایش است، این نوع سرطان در میان کودکان ساکن صنعاء از ۳۰۰ مورد به ۷۰۰ مورد افزایش یافته است، و ۱۰۰۰ کودک نیز در دیگر استان‌ها در نتیجه محاصره، تجاوز و استفاده از سلاح‌های ممنوعه به این سرطان مبتلا شده‌اند.

این سازمان همچنین با اشاره به کمبود بیش از ۵۰ درصدی داروهای مورد نیاز برای بیماران سرطانی در نتیجه محاصره و تهاجم، تاکید کرد: در نتیجه این کمبود بسیاری از کودکان جان خود را از دست می‌دهند. تجاوز و محاصره کودکان مبتلا به سرطان را از سفر به خارج از کشور باز می‌دارد.

سازمان مذکور در ادامه خواستار اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء برای حالت‌های انسانی شد.

این سازمان، ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا و عربستان سعودی را مسؤول تمامی جنایات و تجاوزات علیه غیرنظامیان به ویژه کودکان در یک دوره هشت ساله دانسته و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست که مسؤولیت حقوقی و انسانی تخلفات علیه غیرنظامیان را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha