• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401111611938
  • خبرنگار : 71610

سفر هیئت امنیتی عراقی به ایتالیا به دعوت ناتو

سفر هیئت امنیتی عراقی به ایتالیا به دعوت ناتو

معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق در راس هیئتی امنیتی و به دعوت رسمی ناتو به ایتالیا رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، قیس المحمداوی، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق روز شنبه در راس هیئتی امنیتی و در پاسخ به دعوت رسمی از سوی ناتو به ایتالیا رفت.

به گزارش بغداد الیوم، صالح العامری، فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق و سعد نعیم، رئیس سازمان برنامه ریزی در این سفر، المحمداوی را همراهی می‌کنند.

این هیئت در ایتالیا با فرمانده ستاد عملیات مشترک ایتالیا، معاون رئیس ستاد کل ارتش ایتالیا و فرمانده پلیس فدرال ایتالیا دیدار و درباره چارچوب‌های همکاری و تبادل اطلاعات و توانمندسازی نیروهای امنیتی عراق علاوه بر بازنگری همکاری مشترک بین نیروهای عراقی و ایتالیایی و ناتو رایزنی کرد.

معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق گزارش مفصلی از مهم ترین ماموریت‌ها و وظایف ستاد عملیات مشترک عراق در جنگ علیه داعش ارائه کرد و به توضیح رویکردهای آتی نیروهای امنیتی و چالش‌هایی که باید از آن عبور کرد، پرداخت.

هیئت عراقی از تجربه سرشار و متمایز پلیس فدرال ایتالیا در ماموریت‌های امنیت داخلی و مبارزه با جرائم سازمان یافته مطلع شد.

العامری گزارشی از فعالیت و وظایف فرماندهی پلیس فدرال عراق و نقش آن در مبارزه با تروریسم و جرم و جنایت ارائه کرد.

در حاشیه این نشست، هیئت عراقی از فعالیت و ساختار امنیت سایبری ایتالیا و اهمیت استفاده از آن برای تکمیل توانمندسازی نهادهای امنیتی و غیرنظامی در این حوزه حیاتی مطلع شد.

این هیئت از مقر فرماندهی ستاد عملیات مدیریت، نظارت فضایی و ارتباطات علاوه بر یکی از پایگاه‌های نظامی نیروی هوایی ارتش ایتالیا بازدید کرد.

هیئت مذکور به سفارت عراق در رم و واتیکان نیز رفت و با سفرا دیدار و درباره مسائل دارای اهمیت مشترک در حوزه امنیتی و افق‌ها و زمینه‌های همکاری با ایتالیا رایزنی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha