• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401111611970
  • خبرنگار : 30057

برگزاری جشنواره ریتکس با هدف حمایت از پژوهش‌های کاربردی

برگزاری جشنواره ریتکس با هدف حمایت از پژوهش‌های کاربردی

مدیرکل توسعه و ترویج خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس، گفت: فراخوان دومین جشنواره حمایت از پژوهش‌های کاربردی و مسأله‌محور «ریتکس»، با هدف رفع چالش‌ها و مسأله‌های زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور توسط تحقیقات دانشگاهی و فعالیت‌های پژوهشی، منتشر شد.

به گزارش ایسنا، مجتبی جباری‌پور درباره این جشنواره گفت: در این جشنواره پروژه‌های دانشجویی، ایده‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد، رساله‌های دکتری و طرح‌های پژوهشی اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان در محورهای "سلامت و تجهیزات پزشکی"، "فناوری اطلاعات و ارتباطات و سخت‌افزارهای برق و لیزر"، "مواد پیشرفته و محصولات مبتنی‌بر فناوری‌های شیمیایی"، "ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته" و "مدیریت فناوری" پذیرش می‌شود.

وی اهداف این جشنواره را پیوند نظام‌مند پژوهش‌های علمی و زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پژوهش‌های مسأله‌محور، ایجاد بستر تسهیل‌گری پژوهش‌های علمی کشور در جهت مهارت‌افزایی و تحقق کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و ایجاد پویایی پژوهشی در توسعه نسل‌های نوین دانشگاهی هم‌جوار پارک‌های فناوری برشمرد و ادامه داد: کلان و همه‌جانبه‌نگر بودن به تمامی مقوله‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فناورانه و مردمی زیست‌ بوم نوآوری در کشور، شناسایی، تقدیر و حمایت از فعالان و کنش‌گران پژوهش‌های مسأله‌محور از دیگر اهداف این جشنواره است.

جباری پور، با تاکید بر اینکه برگزیدگان این جشنواره، از بسته‌های حمایتی ویژه‌ای برخوردار خواهند شد، اظهار کرد: علاوه بر تأمین محورهای تخصصی مورد نیاز شرکت‌ها در قالب این جشنواره، پارک فناوری پردیس از پژوهش‌های صورت‌گرفته در راستای اولویت‌های مدیریت و سیاستگذاری زیست‌بوم نوآوری کشور به صورت ویژه حمایت می‌کند.

به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس خاطر نشان کرد: جوایز برگزیدگان جشنواره در قالب بسته‌های حمایتی بلاعوض، تسهیلات و خدمات توانمندسازی، نمونه‌سازی و تجاری‌سازی اعطا خواهد شد.

وی تسهیل برگزیدگان برای ورود به زیست بوم نوآوری را از دیگر تسهیلات اعطایی این پارک به برترین‌های این رویداد نام برد و افزود: نگاه ما به دانش‌آموختگان دانشگاهی به عنوان کارآفرینان و نیروی انسانی کارآمد آینده زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است و برگزاری جشنواره‌هایی نظیر ریتکس، در راستای شناخت و ورود آن‌ها به اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha