• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401111612038
  • خبرنگار : 71661

تصاویری از یک روز عادی در کره شمالی

تصاویری از یک روز عادی در کره شمالی

در این گزارش به بخش‌هایی از زندگی مردم کره شمالی پرداخته‌ شده است؛ مردمی که باید برای تعیین وقت طلاق رشوه پرداخت کنند و اگر بی‌خبر به مسافرت بروند، اعدام خواهند شد!

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری اینسایدر در گزارشی به چند جنبه‌ از زندگی در کره شمالی پرداخته است: خانواده و دودمان برای مردم کره شمالی مهم است و بسیاری از آن‌ها اقوامی در کره جنوبی دارند که ملاقات‌هایشان به دلیل سخت‌گیری‌های دولت پیونگ‌یانگ با مشکلات زیادی مواجه شده است.

تصاویری از زندگی در کره شمالی
تصویر از آسوشیتدپرس

سال‌هاست که ساکنان شبه‌جزیره کره نمی‌توانند با اقوام و خانواده خود در کره شمالی و جنوبی دیدار کنند.

کره جنوبی در ماه سپتامبر پیشنهاد از سرگیری ملاقات خانواده‌هایی را مطرح کرد که از زمان جنگ کره در ۱۹۵۳ از هم جدا افتاده‌اند، ‌اما پیونگ‌یانگ مخالفت کرد. در ۲۰۱۹ هم گفت‌وگوهای هسته‌ای و – و بعدها همه‌گیری کرونا - برنامه برقراری رفت‌وآمد میان این دو همسایه را به حالت تعلیق درآورد.

تصاویری از زندگی در کره شمالی
پناهجویان کره شمالی در کره جنوبی یاد اجداد خود را گرامی می‌دارند-تصویر از آسوشیتدپرس

کیمچی‌پزان

با این حال، مردم کره شمالی با همسایه‌های محلی خود در خاک این کشور به سنت‌های دیرینه می‌پردازند. یکی از این سنت‌ها پخت کیمچی است که با ترشی سبزیجات طبخ شده و در کنار بیشتر غذاها سرو می‌شود. سال گذشته میلادی رادیو آسیای آزاد گزارش داد که کاهش برداشت محصول باعث شده تا بسیاری از خانواده‌ها نتوانند به کیمجانگ (مراسم کیمچی‌پزان) بپردازند.

تصاویری از زندگی در کره شمالی
خانواده‌ای در کره شمالی کیمچی می‌پزند-تصویر از آسوشیتدپرس

کیم جونگ اون برنامه آموزشی این کشور را بر علوم طبیعی بنا کرده است

نظام تحصیلی این کشور در دوره کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به ۱۲ سال گسترش پیدا کرده و بر مباحث علم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات متمرکز شده است.

تصاویری از زندگی در کره شمالی
دانش‌آموزان مقطع متوسطه در راه مدرسه‌ای در پیونگ‌یانگ-تصویر از آسوشیتدپرس

مردم به باغ وحش می‌روند تا گونه‌های گوناگون جانوری کشورهای مختلف را مشاهده کنند

باغ وحش پیونگ‌یانگ چند دهه است که میزبان بازدیدکنندگان است. در سال ۲۰۱۶ یکی از محبوب‌ترین غرفه‌های این باغ‌وحش غرفه سگ‌ها بود که نژادهای مختلفی از این گونه جانوری را به نمایش گذاشته بود.

تصاویری از زندگی در کره شمالی
تصویر از آسوشیتدپرس

برای تعیین وقت طلاق باید رشوه بدهید!

در همه‌گیری کرونا، فشارهای مالی باعث شد تا نرخ طلاق در کره شمالی افزایش یابد. مطالعات نشان می‌دهد که طلاق در فرهنگ کره شمالی امری نکوهش شده است و مردم این کشور برای تعیین وقت دادگاه طلاق، رشوه می‌دهند!

تصاویری از زندگی در کره شمالی
تصویر از آسوشیتدپرس

مردم کره شمالی در نظام طبقاتی «سونگبان» به سه دسته اصلی اجتماعی «وفادار»، «متزلزل» و «متخاصم» تقسیم می‌شوند. حقوق جنسی، جنسیتی و انسانی زنان و گروه‌های حاشیه‌ای در این کشور به صورت متداول نقض می‌شود.

ملی‌گرایی و ستایش رهبران در این کشور رواج بسیار زیادی دارد

جمعیت ۲۵ میلیونی کره شمالی از همان ابتدای کودکی فرا می‌گیرند که باید رهبران خود مانند کیم جونگ اون را خدای خود دانسته و ستایش کنند. بسیاری از شهروندان این کشور او را در ملأ عام ستایش می‌کنند،‌ اما از آنجا که دگراندیشان با تهدید مرگ یا اردوگاه کار اجباری مواجه هستند، مشخص نیست که ارادت مردم این کشور به رهبرشان تا چه حد قلبی است.

تصاویری از زندگی در کره شمالی
هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی

بزرگداشت قدرت نظامی کره شمالی هم یکی دیگر از فعالیت‌های رایج در این کشور است. مردم کره شمالی هر سال تاسیس «ارتش خلق کره» را جشن می‌گیرند. جشن امسال در هشتم فوریه (۱۹ بهمن) برگزار خواهد شد و این احتمال وجود دارد که کیم جونگ اون یک کلاهک هسته‌ای تاکتیکی را آزمایش کند.

پروپاگاندا در کره شمالی ریشه دوانده است

پروپاگاندا یا تبلیغات سیاسی ابزار قدرتمند این کشور در ترویج ایده‌های ملی‌گرایانه است. کره شمالی در مرز با همسایه جنوبی خود یک روستای باصفا و آرام ایجاد کرده تا مردم کره جنوبی را به ترک وطن وادار کند. کره شمالی از این روستا با نام «دهکده صلح» یاد می‌کند و مردم کره جنوبی آن را «دهکده پروپاگاندا» می‌نامند.

تصاویری از زندگی در کره شمالی
دهکده صلح یا دهکده پروپاگاندا

کیم جونگ اون در دشواری‌ها به تبلیغات سیاسی متوسل می‌شود

او برای تحقق چشم‌انداز مستقل و قدرت نظامی که برای کره شمالی متصور است به «کنگره حزب کارگر» نیاز دارد. در مارس ۲۰۲۲ کیم دستور آغاز یک کارزار تبلیغات سیاسی تازه را صادر کرد که هدف آن افزایش روحیه ملی در خلال دشواری‌های اقتصادی بود.

تصاویری از زندگی در کره شمالی
تصویری تبلیغاتی از اسب‌سواری کیم جونگ اون که سعی در ارائه چهره‌ای باصلابت دارد

اگر بی‌خبر سفر کنید اعدام می‌شوید!

به گزارش دیدبان حقوق بشر، سفر به خارج از کره شمالی یا در داخل این کشور بدون دریافت مجوزهای لازم جرم بزرگی تلقی می‌شود. بسیاری از مردم این کشور که به کره جنوبی گریخته‌اند، خطر بزرگی را به جان خریده‌اند، زیرا مجازات ترک کره شمالی بدون دریافت مجوزهای لازم، اعدام است!

تصاویری از زندگی در کره شمالی
تصویر از آسوشیتدپرس
تصاویری از زندگی در کره شمالی
تصویر از آسوشیتدپرس
تصاویری از زندگی در کره شمالی
تصویر از آسوشیتدپرس
تصاویری از زندگی در کره شمالی
تصویر از آسوشیتدپرس

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۳:۱۸

تا مدت کوتاهی دیگر، حسرت زندگی کره شمالی ها را خواهیم خورد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۷:۳۲

خیلی احمق و بی وجدان هستی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۸:۳۴

خود تحقیر بین. کمی فکر تحقیق کن بعد حرف بزن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۰:۵۷

حرف های الکی نزنید من به عنوان یک ایرانی به کشورم با تمام مشکلاتش افتخار میکنم و افتخار میکنم ایرانی ام و مثل خیلی از کشور های غربی بدون ریشه تاریخی نیستم . ایران از بسیاری کشور های دنیا آزاد تره یکیش اینه که راحت شما داری اینجا حرف الکی میزنی .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۳:۰۵

چرت نگو ، خیلی ام ناراحتی مهاجرت کن همین کره شمالی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۰:۲۵

شما دوست داري اينجوري وانمود كني. وگرنه ايران همين الانش با وجود مشكلات زياد هنوزم از بسياري كشورهاي ديگراوضاعش بهتره و در اينده بهتر هم مي شه. لطفا نگاه سياه نمايي نداشته باشيدو چشماتون رو به روي حقايق باز كنيد. البته اگر واقعا تمايل داشته باشين!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۱:۳۳

الان هم داریم میخوریم چون اونجا اصلا اختلاس نیست چون هرچه اختلاسگر را اعدام کرده بود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۲:۰۹

به لطف امثال شما چرا که نه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۵:۲۷

زر نزن .... 🤬

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۸:۰۸

خودتی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۹:۴۴

هم بی وجدان و هم وطن فروش هستی عقده ای هوایی که جز غر زدن هنر دیگری ندارند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۲:۴۰

باسلام متأسفانه این روزا خیلی از هم وطنامون که نقش روشنفکری رو بازی میکنن همش در حال خودزنی های این تیپی هستن ،،،،ولله بالله تالله کشور ایران علیرغم تمامی مشکلات و مسائل داخلی بهترین کشور هست از لحاظ مردم و رسومات و موضوعات مختلف مدنی اینکه امروزه ارزش تبدیل به ضد ارزش شده واقعاً بی انصافی است ،همینایی که دم از آزادی های لاقید و بند میزنن یه برگشتی بزنن به خانواده های خودشون مادراومادربزرگا ببینن چطور بودن بعدش بیان دم از این چیزا بزنن..... قدر نعمت امنیت رو بدونیم که بالاترین نعمت است....

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۳:۱۹

وقتی خودباختگی رو با تمام وجودت قبول کنی.سعی کنیم مثل حمید نباشیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۰:۳۵

به نظرت با توجه به این عکسها، همین الان هم دیر نشده؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۶:۵۳

جلویه بخاری نشستی حرف مفت میزنی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۲:۳۳

با نظرت موافقم:)

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۵:۱۱

لیاقت امثال شماها زندگی در همان کره شمالی است. جهت اطلاع از وضعیت کشور کتاب صعود چهل ساله آقای راجی را مطالعه کن که بر مبنای آمار موسسات علمی جهان است نه ایران

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۶:۵۴

داداش دقت کردی چقد با همین ی کامنت دست چنتا ارزشی سایبری رو رو کردی😂

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۲:۱۶

تاثیر گذار بود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۳:۱۹

من فکر می کردم آنجا کشور است روستا و مردم عادی دارد فهمیدم شامل چند خیابان لوکس بیشتر نیست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۰:۴۷

حالا از کجا فهمیدی بگو ماهم بفهمیم؟!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۶:۱۱

چقدر شباهت با ما دارند. اولش فکر کردم گزارش در مورد ایران خودمونه.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۳:۲۸

هر کشوری که به امریکا متحاوز باج نده با تحربم روبه رو میشه این نتیجه دخالتها و قلدری امریکاست یا باید با سخی از شرافتت دفاع کنی یا مثل ژاپنی ها که حتی اجازه تشکیل ارتش ندارن با خواری زندگی کنی کدومو می پسندی؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۵:۰۳

خود تحقیر های کشورمون دارن هر روز زیاد میشن اره اگه ایران مثل کره شمالی بود الان به جای اینکه اینجا حرف مفت بزنی اونجا پخ پخت کرده بودن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۷:۴۲

روی صحبتم با امین ...ژاپنی ها خوارن ؟...ومردم کره ی شمالی سربلند؟حتما ذهنت مشکل داره ...من ترجیح میدم مثل ژاپنی ها خوار باشم ...وخودم وبچه هام تو رفاه باشیم تا اینکه کله گنده ها تو رفاه باشن به منم بگن مقاومت کن ...که چی اونا از آرمان هاشون عقب نیفتن ..

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۰:۱۰

در پاسخ به کاربر امین، دوست گرامی ژاپن دارای پنجمین ارتش قدرتمند دنیا هست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۸:۳۵

وااای خدای من چقدر بی انصافید واقعاااا شما حاضری تو همچین کشوری زندگی کنی ؟؟؟ من نمیگم ایران گل و بلبل اما اگر انصاف داشته باشیم اصلا با اونجا قابل قیاس نیست. شما و هم نظرهاتون با چه استدلالی اونجا رو با ایران یکی میدونین ؟ مردمی که اجازه استفاده از نت رو ندارن مردمی که حتی اینقدر اختیار ندارن که هر زمان تمایل داشتن به مسافرت برن مردمی که اجازه این رو ندارن حتی کتی که شبیه کت رهبرشون هست و بپوشن مردمی که باید در مراسم ختم فلان رهبر گریه کنن وگرنه کشته میشن اجازه خروج از کشور رو ندارن و اگر برن کل خانوادشون رو به اسارت میگیرن .... کمی تفکر چیز بدی نیست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۳:۰۴

در پاسخ به مامان بچه هام و مهمان ما ترجیه میدیم مانند سید و سرور سالاران امام حسین علیه سلام مرگ با عزت داشته باشیم تا زندگی با ذلت و خواری که ژاپنی ها و کره جنوبی ها برخوردارند اتباع آمریکایی در ژاپن و کره جنوبی از مصونیت قضایی برخوردارند و هر غلطی که دلشان بخواهد انجام می‌دهند دلیل پیشرفت های صنعتی ژاپن و کره جنوبی هم اینه که اونا همانند ایران و اغلب کشور های خاور میانه منابع تطبیقی ندارند که آمریکایی ها اونهارو بدوش (اینم گفتم که نخواهید ثمره خون این همه شهید رو که این انقلاب و کشور هست رو تسلیم کنید برای گاو شیری شدند) واینکه اون رتبه بندی ها کلا چرت پرته و کاملا بیخود مثلا از ایران فقط ارتش رو حساب میکنه سپاه و بسیج و نیرو های منطقه ای ایران رو حساب نمیکنه و از کشور های غیر دوست آمریکا تا حد امکان از سر ته تجهیزاتشون می‌زنند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۷:۱۲

چه چیزی غیر عادی بود کره شمالی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۷:۱۴

کره شمالی ازلحاذ شهری وهوای پاک وانضباط ترقی خیلی از ایران پیشرفت دارد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۷:۱۹

رهبرش فکرهمه کشورش هست ازنظامی تاپیشرفت کامل کشورش

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۲:۵۴

پیشنهاد میکنم بجای قضاوت از روی تصاویر دو سه ساعت وقت شریف رو صرف خواندن کتاب «نیم دانگ پیونگ یانگ » کنید بعد نظرتون تغییر خواهد کرد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۷:۵۳

پاکستان هم اینطوره چند خیابان بیشتر نداره یا. عراق و یا افغانستان و...ترکیه و اذربایجان هم تازه چند خیابان کشیدن چند سالیه ...😁😁

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۴:۳۱

به تو چی مگه کوکل بیاد از تو بپرسه که چی بزاره اگه دوست نداری نگاه نکن کسی که مجبورت نکرده بعدشم تو سرت به کشور خودت باشه تو رو چی به افغانستان عراق

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۸:۳۴

مثل اینکه کامنتت خیلی فشار اورده به بیتا راست میگه دیگه به تو چیییی اصن😂😂 عزیزم ناراحت نباش دولت ایران که داره بهتون میرسه حالا شاید بیاد از پول مردم واستون خیابونم بزنه که رو دلتون نمونه... والا به ما چه ببخشید چییییی ربطی داره🤣🤣

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۷:۵۶

این گزارش از کره شمالی کاملا مقرضانه و دستوری است کثافت کاری برای این که عده ای در کشور خود را متهم به افکاری مشابه افکار اونها کنید چقدر پستید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۲:۲۵

ساندیس باعث از دست دادن وجدان و... میشود.کشف جدید دانشمندانه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۸:۱۰

بیچاره ها خدا به داد رهبرش برسه که آه این مردم فقیر دامان اونو خواهد گرفت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۸:۱۴

درکره شمالی تلفن همراه وجود ندارد کلا ارتباط باخارج قطع است

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۸:۳۱

لطفاً یک تور گردشگری کره شمالی بگذارید تا ارتباط دو ملت قویتر و شناخت بهتری از هم داشته باشند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۷:۵۸

آی گفتی من هم هستم بریم ببینیم اونجا چه خبره ولی قبلش حتما باید وصیت ناممون رو بنویسیم.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۸:۴۲

بهترین زندگی رادردنیاماداریم منتهاهم ناشکریم هم مرغ همسایه غازهست عشق من ایران

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۷:۲۹

دقیقا زندگی ما خیلی گل و بلبله.هیچ تورمی در کشور وجود نداره و تا به حال خط فقر رو رد نکردیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۲:۴۷

عجب !!!! معنی بهترین زندگی رو فهمیدیم !!! تو چندتا کشور تاحالا زندگی کردی عزیز؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۸:۴۷

یکی از ویژگیهای همه دیکتاتورها اهمیت ندادن به آزادی وراحتی مردمش است.از نظر او همه اشتباه میکنند و فقط او درست میفهمد.آخرش هم خودش وهم مردمش را نابود میکند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۰:۵۶

واقعا؟😂😂😂😂

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۹:۰۹

انتظار نداشتم که یک خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی واقعیت زندگی کره شمالی را نشان دهد. روزنامه کیهان که میگوید اینها همه دروغهای آمریکا است و اگر میبینید که همه مردم کره شمالی لاغر هستند چون از رژیم های غذایی بسیار پیشرفته استفاده میکنند که آمریکا ندارد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۲:۰۲

راستش رو بخوام بگم خودم کتاب در مورد زندگی مردم کره ی شمالی خوندم و از وضع شون تا حدودی اطلاع دارم اما هیچ کجا ندیدم هیچ خبرگزاری یا سایتی از کره ی شمالی دفاع کنه!!! حتی کیهان اما خب این طبیعیه که کیهان مورد لطف برخی دوستان نباشه چون بعضی حرفاش به مذاق این افراد خوش نمیاد :)))

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۹:۱۰

این چیزهایی که درمورد کره شمالی نوشته اید به همان قدر معتبر هستند که چرندیاتی که درمورد کشور خودمان می‌گویند مثلا.. جمهوری اسلامی مردم رامجبور می‌کند به تظاهرات ونمازجمعه بروند امثال بنده که دریک شهرک کوچک استان کرمان هستم.. یکبار هم نمازجمعه نرفتم هیچ مشکلی هم برام ایجاد نشده است یا اینکه آنها که درراهپیمایی می‌آیند برای گرفتن آب میوه و.... و.. و. بله ممکنه بخاطر حکومت تک حزبی مشکلاتی داشته باشند همانطور که شما دراروپا دمکرات حق پرسش از هولوکاست ندارید پدرتان را درمیاورند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۹:۱۲

به نظرم همانگونه که غربی ها در مورد سفر به ایران وکشته شدن توسط ایرانیان بر علیه ایران تبلیغات می کنند بر علیه کره شمالی هم تبلیغ دروغ زیادی می کنند !هر کشوری که مطابق میل آنان رفتار نکند با غول های تبلیغاتی که در اختیار دارند( ۹۵درصد دستگاه های تبلیغاتی جهان ) به آن کشور می دارند . شاید برخی موارد درست باشد اما بیشترش دروغ است ،مثلا چند سال پیش غربی‌ها گفتند مردم کره شمالی از گرسنگی ریشه علف می خورند چون هیچ غذایی ندارند !

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۹:۳۳

جالب بود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۹:۳۸

کمونیست یعنی جهنم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۰:۴۷

کو شعور ؟ تو همین کامنتا نصف مملکت داره میگه خود تحقیری نکنین ما خیلی هم خوبیم...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۰:۰۴

بعضی ها هم بدشان نمی آید ایران را تبدیل به کره شمالی کنند. نمونه اش اون بشری که گفته بود لایک کردن مطالب مخالف حکومت هم مجازات داره!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۰:۵۴

خوب حالا چکار کنیم زندگی روزمره مردم کره شمالی ونگاه کنیم....

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۱:۰۸

پاسخ ب حمید!! واقعا وانصافا بنظرت اونا زندگیشون عالیه ک تو گدایی اونا میکنی!؟؟خوندی چیا نوشته تومتن؟؟ کجاتو ازایران خارج بشی حکمت اعدامه کجا باید مدح رهبری کنی یااستغفرالله خدابدونیش!!؟ چتونه ک انقد ضعف و عقده ازین نظام بدل دارید!؟ اینهمه ازادی و خدمات ک البته وظیفه ی حکومت اسلامیه. منتها ادمها هم باید منطق وعقل و شعوری داشته باشند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۹ ۰۰:۴۰

حسین جان اینقدر دلار گرون شده امثال ...... و خیلی ها که سالی یکبار خارج از مملکت میرفتند تا کیش و مسافرت داخلی نمیتونن برند و ماشین ایرانی رو هم که آشغال میدونستن نمیتونن بخرند ایران که از تمام دنیا سر آمد بود تبدیل به یکی از فقیر ترین کشور ها شده

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۱:۱۴

واقعیات ها گرسنه هاش و روستاهای جلبک خوار و به صورت عادی نشون بدبن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۱:۱۶

تبلیغات غرب آنجا را هر طور بخواهد به جها ن معرفی میکند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۱:۱۸

کشور ماتم‌زده،،مردمانی‌واقعا‌بدبخت،،زیر حکومت‌ خودکامه،،مردم‌ ستیز،،مردم که‌ واقعا باید‌برایشان دل سوزاند،،رهبری‌متحجر،،دیکتاتور،،به نوعی دیوانه،،

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۱:۲۲

خیلی جالبه، بخاطر تبلیغات غرب، من فکر می کردم کره ی شمالی ویرانه است!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۹ ۱۱:۵۹

نه عزیزم چند وقت دیگه ایران جای کره شمالی رو میگره و اون بنده خدا که فرمودن مهاجرت کنید کره ناراحتید ایران مال ماست امثال شما مهاجرات میکنید یا می مهاجرتتون به زرو

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۱:۲۵

من که باور نمیکنم چون از غربیها نقل میشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۱:۳۳

نظر را پخش کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۱:۴۳

گند ترین کشور که همش تظاهره...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۱:۵۷

پیش به سوی کره شمالی 😅

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۲:۱۰

شما که عکس میزاریم و میخوای بگی اونجا خوبه برا مردم نسخه نپیچید خودت برو اونجا زندگی بکن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۲:۳۸

دریغ از یه لبخند غم توی عکسا موج میزد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۲:۵۵

ما بهترین هستیم اگر قدر خودمون و نظام و رهبرمان را بیشتر بدانیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۹ ۱۳:۳۵

بنظرت ، مردم باید قدر رهبرشون رو بدونن یا رهبر قدر همیچین مردم رو بدونه؟؟ ایران بهترین کشور برای زندگی هستش درست ولی با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۳:۱۳

چرا این همه دروغ بر علیه کشور کره شمالی نوشته می شود کشور های مافیایی های اروپایی و آمریکا این چرندیات را به خورد مردم می دهند باور نکنیم عزیزانم من 4 ماه در کره شمالی بودم زندگگی عادی خودشان را میکنند ومستقل هستند ماندد بعضی از کشور های خود فروخته ها نیستند کره جنوبی ژاپن فرانسه آلمان وخیلی از کشورهای اروپایی و آسیایی ودنیا بدون آمریکا حق تصمیم گیری ندارند کشور های عربی حوزه خلیج فارس هم گاو شیر ده آمریکا واروپا هستند ایکاش با منطق متنی بابت کشور های مستقل نوشته بشود نه تبلیغات استعمارگران شرق وغرب

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۴:۵۴

من باورکردم .که درکره شمالی بودی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۲:۳۱

اره بابا بهشته همش دروغ میگن راجع بهش تو هم که اونجا بودی دیگه مطمعن شدم فقط نمیدونم چرا مردمش حاظرن برن دهن کوسه فقط فرار کنن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۳:۱۹

لعنت به هر چی دیکتاتوره ببین چطوری مردم کره شمالی به خاطر یه رهبر بی وجدان دارند عذاب میکشند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۹ ۰۴:۰۹

تو یکی عذاب نکش کره شمالی را بخیال در ضمن ده۸۰ خودمان خیلی تنبل هستند دوست دارن پدر مادر هیشه براشون کار کن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۳:۲۹

سلام کاشکی من کره شمالی بودم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۲۳:۴۵

سلام خدا نسیب نکند فکرش هم استراب را در ادمی تشدید میکند واقعا می گویند خود حکومتی ها هم گرفتار هستند زنو بچه هاشان در همین محیط باید زندگی کنند خدایا مردم دنیا را از دست دیکتا تورها نجات بده باز هم خو دمان سخت ولی راحتریم زن طلاق مسافرت حرف بحس دادو بیداد خدا را شکر انشاالله روزهای بهتری هم زیر پرچم الله داشته باشیم با مکم خدا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۰۰:۱۶

حالا نوبت این شده که کره شمالی شدن را واسه ملت عادی سازی کنید ؟نه جانم از این خبرها نیست بیخودی از این صابون‌ها به دلتون نزنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۰۰:۳۸

خوش به حالشان . تکلیف همه چی مشخصه بدون دروغ

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۰۵:۴۹

نقل قول منابع خبری غرب از کره شمالی به دلیل بیطرف نبودن معتبر نیست.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۰۷:۰۶

الان میخواین بگین کره شمالی خیلی خوبه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۰۷:۱۷

چه عالی،کاش اینجا هم مثل کره شمالی بشه،یعنی میشه خدایا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۰۸:۴۷

یکی کره شمالی خیلی شادن یکی ما

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۰۹:۰۱

زندگی در کشورهای کمونیستی وحشتناک است لعنت خداوند بر لنین و مارکس

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۰۹:۱۱

یعنی خداروشکر که در کره شمالی نیستیم!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۰۹:۴۸

این طوری خوبه کسی نمیتونه اختلاس کنه وبگریزه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۰:۵۲

پروپاگاندا،چقدر این کلمه رو دیکتاتورها دوست دارن،

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۱:۰۱

جمعیت کل کشورشون به تعداد تهران خودمون هستش

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۱:۱۹

سعی کنید بعضی جاهای بهتروشو نشان دهید افرین .این دیکتاتور پدر مردمشو در اورده کشورش مثل یک زندان بزرگ شده .ریسش همه نوکر چین است انجا هم کره شمالی را دارن برای سپر خودشان!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۱:۳۳

کره شمالی زندانه زندان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۲:۳۳

زندگی‌ درآن کشورسخت است

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۲:۵۹

شما برای کره شمالی تبلیغات میکنید که مردم بِرَن اونجا!!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۳:۲۷

سلام. میشه از کره شمالی عروس بیاریم؟ برای پسرم میخام

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۴:۲۸

اینهایی که میگن ایران خوب نیست وفقط میگن هرجایی خوبه جز ایران واقعا نمک نشناسن.امیدوارم از هرنظر که میخوان موقعیت براشون فراهم بشه وبرن هرجایی که آرزشو دارن تا ما هم توایران عزیزمون که با هیچ کجای دنیا عوضش نمیکنیم یه نفس راحت بکشیم وزندگیمون بکنیم.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۴:۴۳

کسی که اجازه گزارش آزادانه و منطبق بر واقعیت رو در کره شمالی نداره،اگرم باشه کاملا گزینشی و منتخب شده بر اساس ظاهرسازی اونا در جاهایی که اونا تعبیه کردن هست،اگر بخواهیم واقعیت رو درک کنیم چاره ای جز رجوع به خود مردم کره شمالی نداریم،کسانی که موفق به فرار شدن و تعدادشون هم کم نیست،به طور نمونه پادکست قمار با مرگ از راوکست،یا کتاب دختری با هفت اسم از هئیون سئو لی،اونوقت خیلی راحت میشه به عمق فلاکت و فاجعه انسانی کره شمالی پی برد،مدینه فاضله عده ای از آقایون حتی حاضرن با جنایتکاری مثل خاندان کیم رابطه برادرانه ای داشته باشن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۶:۵۸

در مورد ایران هم کلی کتاب به دست ایرانی های فراری نوشته شده کلی فیلم علیه ایران توسط خود ایرانی ها ساخته شده آیا این آثار واقعیت ایران را نشان می دهد من در بد بودن کره شمالی شکی ندارم چون حتی تلویزیون ایران هم از کره شمالی دفاع نمی کند ولی من حتم دارم این کتاب هایی که در مورد کره شمالی است دروغ است چون متناسب با خواسته های غرب نوشته شده نه برای رشد دانش و آگاهی مردم کره شمالی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۵:۰۲

الان بعضی‌ها آرزوی این حکومت را دارند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۵:۴۰

هدف عادی نشون دادنه کره شمالی هست با عکسایی که گذاشتید ولی چهره واقعی کره شمالی کسایی که مهاجرت کردن از کره شمالی خیلی خوب توضیح دادن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۵:۴۵

چرت و پرت های اینترنتی یه مشت دروغ با طعم نفرت همین حرف ها رو هم درباره ایران میزنن و دیگران وقتی تی میان ایران متوجه دروغ ها می شن.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۵:۵۴

مرگ بر دیکتاتور

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۶:۳۲

بعضی ها از سر سیری ایران ایران میکنن. اما اگر فرصتی براشون پیش بیاداول ازهمه ازین بهشت فرارمیکنن. بیشترنظرهای مثبت بچه های کم سن وسالن که دردی پول دراوردن و خرج زندگی راتجربه نکردن. امااونهاییکه ازهمجی خسته شدن مگر ازبدبختی وفیلترمجبورباشن بیان نظربدن.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۷:۵۳

خوش به حاشون چه زندگی خوب و مرفه و آزادانه ای دارن در یکی عکس ها هم نشون میده که دارند برای نماز شکر مهیا میشن.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۸:۰۴

آقا یا خانم گزارشگر خب خودت برو اونجا زندگی کن چرا مثلا تبلیغ آلمان نمیکنی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۸:۲۰

چرا از پناه جویان کره جنوبی که به کره شمالی پناهنده شده اند حرفی نمیزنید ؟ چرا آقازاده ها به جای کشور های غربی به کره شمالی مهاجرت نمی‌کنند؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۸:۳۲

این کلمه پروپاگنداخیلی آشناست وفکرکنم الان تونظراتم پیداست.توجام جهانی.توسخرانی خیلی خاص.توتظاهرات خاص.تو....ولش کن باشه نه ایران مثل کره شمالی هست و نه دراینده خواهدشد.بخاطراین عزیزانی که نظردادن گفتن خودتحقیر.ایران بهترین کشورهاست.ازنظرازادی وازنظربرابری زن ومرددریک مساوات هستیم ماهمه باهم خوب و خوش ولذش میبریم اززندگی ویک تعدادکمی ازماچون وضع مالیمون خوب نیس چون اکثراوضعشون خوبه ماهم تظاهربه خوب بودن میکنیم که کسی غصه نخوره.دزدامونم چال کندیم.باعشق خداحافظ.ممنون اگه چاپ کنی ایلاویو

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۸:۳۵

به به چقدرخوب ازاین ببعد آقازاده هارو بفرستید کره شمالی خیلی جای خوبیه آمریکا وانگلیس اصلا بدرد نمیخوره خیلی عقب مونده هستن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۸:۳۶

نظرات یک سایت متصل به سپاه بهتر از این نمیشه اخه دقیقا ازادی تو چی داریم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۸:۵۲

ولی ب پای کره جنوبی نمیرسه کره جنوبی با اینکه وسعت کمی داره اما ت صنعت تکنولوژی مد موسیقی و سینما خیلییی پیشرفت داره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۰ ۱۶:۲۶

ولی دزد هستن پول ما رو نمی دن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۹:۳۱

فقط ایران گور بابای هرکشوری.به.خاکت وفادارباش

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۹:۳۱

اینارو نوشتین که بگید خداروشکر که اونجا نیستیم و توی ایرانیم، یعنی از بدتر می گید تا به بد راضی باشیم، ایران ی پله از اونجا بهتره، چرا در مورد چهارتا کشور پیشرفته نمی نویسید تا مردم بفهمند علم و تکنولوژی چقدر زندگی رو راحت کرده و مردم دیگر کشورها توی چه آسایشی زندگی می کنند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۰:۳۱

عکس ها عکس آنچه در متن آمده را نشان می دهند اگر ایسنا می خواهد گزارش واقعی تهیه کند خوب است برود کره شمالی واینا مشاهدات خود را گزارش کند منعکس کردن اراجیف رسانه های غربی هنر نیست بلکه بی هویتی است

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۱:۳۸

کیم جونگ اون ریاست جمهور دائمی کره شمالی .ملت از ترس جان هر روز باید از او تعریف کنند و قربون صدقش برن .بیچاره اون ملت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۲:۱۱

در کشور ما معمولا به خاطر نوع نگاه که وجود داره همه حقیقت گفته نمیشه.اونچه به نظرما مصلحت هست ت منعکس میکنیم.مستند های زیادی از کره شمالی هست و این طور دریافت میشه از اونها؛این زندگی که شما تصویر کردید متعلق اقشار نزدیک به ایدئولوژی حاکمان هست و حتی درس خواندن طبقاتی هست و حکومت تعیین می‌کند کدام گروه اجتماعی تا کدام مرحله میتونه ارتقا پیااکنه .و مسائلی دیگری مانند مسکن و رفاه و برخورداری های دیگر .از نطر خودشون هم این نگاه تبعیض آمیز نیست و کاملا درست و عادلانه آیت.یعنی برداشت حاکمان آنجا ازعدالت ابن هست.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۲:۲۱

خیلی نمونده به ایران برسه. اما از ایران بهتره

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۲:۴۴

کدام حرف راباورکنیم برای طلاق نوبت میگیرند وبرای نوبت رشوه میدهند؟قبلا شنیده ام اگرکسی طلاق بگیردیاطلاق بدهد اعدام میشود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۲:۵۰

با سلام قدر ایرانو بدونید بخدا فرهنگش ادبش معرفتش ریشه مذهب آزادیش تمیز بودنش انسانیت ها اداب رسوم احترام ها بزرگتر کوچکتر حالی شدن ها هیچ جای دنیا ایران نمیشه من افتخار میکنم به ایرانی بودنم بر شهیدان یه صلوات بفرستین ......

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۳:۱۸

مردم کره شمالی ازنظر خودشون بیشترین ازادی رادارند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۲۳:۴۳

اصلا شاد نیستن حتی عروس و داماد و اطرافیان یه خنده ساده هم رو لباشون نیست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۱:۲۴

اون دوتا اتوبوس ودیدید وایساده گشت ارشاد کره شمالی بود.....وا. ..‌‌

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۱:۲۹

شب عیدی فکرنون باشید وای خدا چیکار کنم عید رسید ...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۱:۴۴

بهترین کشور در حال حاضر ایران عزیز خودمونه . قدر این کشور رو بدونید . بخدا ۸۰ درصد فضای مجازی دروغه که امریکای عوضی برای غارت این مملکت راه انداخته . بهترین کشور اگه پول داشته باشی ایرانه کجای دنیا میتونی به این راحتی زندگی کنی . همه چیزم تو این مملکت فراوانه . آمریکا و متحدان غربیش فقط دنبال اینن که بچاپن این کشور را . چون کوه نعمته خدادادیه .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۱:۴۶

آمریکا برای مقابله با کره شمالی و چین و روسیه، تن به حمایت زیاد از کره جنوبی و ژاپن داده. بنابر این، ژاپن و کره جنوبی از نظر من هیچی نیستن. درباره کره شمالی هم در مجموع معلوم شده که اوضاع اینترنت، تغذیه، و روابط اجتماعی بسیار عقب مانده است. اما تبلیغات رسانه های ضد روسیه و چین و کره شمالی، رو دست کم نگیرید.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۱:۵۲

کره شمالی با آنکه یک سوم ایران جمعیت دارد در هر مسابقه المپیک از ایران بیشتر مدال می آورد . تصاویر پیونگ یانگ در گوگل پلی بسیار با شکوه تر از تصاویر تهران است . کمیسون برانت مستقر در آلمان کره شمالی را صنعتی و ایران را غیر صنعتی نام برده در کره شمالی درمان و تحصیل رایگان است .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۲:۰۸

زنده باد فرمانده جومونگ و چوسان قدیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۴:۵۹

به شما میگم شما که نظرات رو انتشار میدی همه نظرها باید موافق میل شما باشد بنا باین اینهمه نظر شخص جنابعالی خودت بنویس پخش کن بعدش بگو آزادی بیان گم شو کثافت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۵:۵۱

به اون روزها خیلی نزدیکیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۷:۵۶

ازیه نظر با ماشباهت دارند و از لحاظی مثل پیشرفت و علم و قانون محکم و اینکه اختلاس نیست ،از زمین تا آسمون با فرق دارند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۷:۵۷

مطمئن باشید اونجا هم یه سری طرفدار دو آتیشه مثل ما داره که داره حکومت میکنه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۸:۰۷

سلام.با خواندن نحوه زندگی مردم در کره شمالی،به انسان نوعی خفگی دست میده،چه زجری میکشن مردمش

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۸:۱۰

چقد داریم شبیه اونجا میشیم.یعنی شدیم ولی خودمون خبر نداریم.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۰۸:۲۵

همچین تعصب نشون میدن که انگار خوششون میاد هربلایی سرشون بیارن از ظلم و جنایت دروغ گرونی فساد اختلاص و هرچیزی اینها لذت میبرن انگار ذاتشون پلیدیه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۰:۰۷

وضع ما خیلی بهتر از کره شمالی هستش؟ دوتا نمونه از بهتر بودنش رو بگین اونا فقط واسه طلاق میرن تو صف ما واسه همه چی تو صف هستیم، به امید روزهای خوب هستیم قطعااااا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۲:۲۰

یه نمونش اینکه تو راحت اینجا داری دری وری میگی ولی اونجا کوچک ترین حرفی اعدام

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۲:۲۱

اختیار دارید از نظر ایران کره شمالی خیلی هم خوبه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۲:۵۱

ما هم داریم به کره شمالی نزدیک میشیم فقط یک تفاوتهایی داره یکیش درمان در آنجا مجانیه ولی اینجا کلا خدا نکنه بیمار بشی اون از هزینه واونم از پیشرفت مسخره که دارو را اینترنتی کردند چند شب پیش از درد وبیحالی داشتم میمردم همراهم رفته بود دارو بگیره دیگه میدونین نت تو ایران چه جوریه حدود یک ساعت داروخانه بود می‌گفت مردم فحش می دادند ویا مدارس ما با هزینه های سنگین ولی آنجا چون به علم اهمیت میدن رایگان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۲:۰۸

دمت گرم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۴:۲۰

ماشاالله جون ، یا خیلی وضعت توپه ،یا بقیه را احمق فرض کردی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۶:۰۹

خداوند ریشه حاکمان ظالم و لجباز را قطع کند. انشالله.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۸:۲۱

برای مردم کره شمالی دلم میسوزد امیدوارم که یک روز همه مردم کره شمالی بسیج بشن و کشورهای جهان هم به مردم کره شمالی کمک کنند تا از دست حاکم دیکتاتور کره شمالی رها بشن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۹:۱۲

شما را به وجدانتان قسم اینقدر خودمونو تحقیر نکنیم درسته یخورده گرفتاری بعلت بعضی مدیران نالایق داریم اونم اگر همت کنیم حله

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۰:۰۴

ایران کشور بسیار عالیه اگه رانتخوارها و مسئولین مرفه نشین بزارند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۰:۱۸

زنده باد ایران سربلند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۲:۱۱

مرغ همسایه غاز هست فکر نکنید تمام کشورهای جهان گل و بلبل هست همه کشورها مشکلات خاص خودشونو دارن اگه مشکلات نباشه چرا کشوری مثل انگلیس و فرانسه چندین ساله اعتصابات و تظاهرات هست ضمنا دوستان ایرانی کشورهای اروپا و امریکا را فقط با عکس و مجازی بهتر میبینند اگه واقعیت آنها را درک کنند مطمن باشید کارگری در ایران را به مهندسی در آنجاها میدهند متظور شنیدن کی بود مانند دیدن لطفا واقع بین باشید.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۲:۴۵

چقدر یه عده زیادی تابلو هستن با اون سبک نگارش و واژه های حقنه شده از حلقومِ.... که حسابی نوشیدنی معروف نی دار را زدن و نظر ارائه کردن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۹ ۰۰:۱۷

با سلام بهتر است نظر کره ای ها را نسبت به زندگی و اجتماع ایرانیان بپرسید.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۹ ۰۰:۳۲

اینقدر بدبخت شده ایم که ایران را با کره شمالی مقایسه میکنم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۲ ۰۲:۰۸

به شدت کلیشه‌ای بود. بعید می‌دونم با این روایت‌های یه طرفه بشه یه کشور رو شناخت.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۳ ۰۰:۱۶

ایسنا جون شما و هم قطارهاتون آرزوی کره شمالی شدن ایران رو به گور خواهید برد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۳ ۱۰:۳۴

مشکل ما ایرانی ها متاسفانه خود تحقیری و خود تحریمی هست (مصادق بارز مرغ همسایه غاز )اونم بخاطر بد فهمی میباشد کمی واقع بین باشیم کشورمون یکی از بهترینها است ولی بخاطر انتخاب و نگرش و درک بد همیشه بدبین هستیم اگر هر کشوری با این همه تحریم و بی کفایتی مسئولین به جای ایران بود الان هیچی نداشت ولی باز خدا را شکر وقتی مردم را در کوچه و بازار میبینی باز توان خرید دارند پس خواهشا واقع بین باشیم .