• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401111612084
  • خبرنگار : 50181

یک هفته بارانی پیش‌روی کرمانشاه

یک هفته بارانی پیش‌روی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان، سامانه ناپایداری که از امروز(۱۶ بهمن) وارد کرمانشاه می‌شود تا پایان هفته کم و بیش فعالیت خواهد داشت.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سامانه بارشی که اکنون وارد جو استان شده تا روز پنجشنبه(۲۰ بهمن) در کرمانشاه فعال است، گفت: این موج به تناوب باعث بارش‌هایی در سطح استان خواهد شد که البته چندان چشمگیر نیست.

وی با بیان اینکه این سامانه بارش چندانی برای شهر کرمانشاه نخواهد داشت و عمده فعالیت آن در منطقه اورامانات است، افزود: بارش طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۸ و ۱۹ بهمن) نمود بیشتری دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه گفت: بارش ناشی از این موج در نواحی سردسیر به صورت برف و در نواحی گرمسیر به صورت باران خواهد بود.

زورآوند درباره تغییرات دمای این موج نیز خاطرنشان کرد: در روزهایی که این موج ناپایدار در کرمانشاه فعال است، افت دمای چندانی نخواهیم داشت و حداقل دمای هوا عمدتا نزدیک صفر خواهد بود، اما با عبور آن طی روزهای جمعه و اوایل هفته آینده افت محسوس دما به میزان حدود پنج تا شش درجه سانتی‌گراد را خواهیم داشت.

وی اشاره‌ای هم به وضعیت بارش‌های سال زراعی جاری استان داشت و اضافه کرد: در این مدت ۱۷۵.۵ میلی‌متر بارش در سطح استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بارش ۱۶۱.۸ میلی‌متر، هشت درصد رشد و نسبت به بلندمدت با بارش ۲۳۵ میلی‌متر، ۲۵ درصد کاهش داشته است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش شهر کرمانشاه در این مدت را نیز ۱۴۸ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد بیشتر شده، اما نسبت به بلندمدت افت ۳۰ درصدی داشته است.

زورآوند با بیان اینکه بیشترین بارش استان در این مدت مربوط به پاوه به میزان ۲۹۱ میلی‌متر بوده، اظهار کرد:  این بارش‌ها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۳ درصد کمتر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha