• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401111612253
  • خبرنگار : 71290

کاردار سفارت پاکستان در تهران تاکید کرد

حمایت پاکستان از حل مسالمت آمیز اختلافات کشمیر مطابق قطعنامه های سازمان ملل

حمایت پاکستان از حل مسالمت آمیز اختلافات کشمیر مطابق قطعنامه های سازمان ملل

کاردار سفارت پاکستان در تهران با بیان اینکه ضروری است که کشمیری ها از حق تعیین سرنوشت خود از طریق همه پرسی آزاد و بی طرفانه تحت نظارت سازمان ملل متحد بهره مند شوند، گفت: صلح، امنیت و توسعه پایدار در منطقه به حل مسالمت آمیز مناقشه جامو و کشمیر بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، علی عنصر زیدی طی سخنانی در مراسم روز همبستگی با مردم کشمیر که در محل سفارت پاکستان در تهران برگزار شد، اظهار داشت: هر ساله ۵ فوریه، روز همبستگی با مردم کشمیر در ابراز حمایت بی دریغ و پایدار پاکستان از آرمان عادلانه حق تعیین سرنوشت کشمیری هایی که مجبور با زندگی در اشغال غیر قانونی هند هستند، برگزار می شود.

وی تصریح کرد: کشمیری ها در سراسر جهان، از جمله جامو و کشمیر اشغالی، این روز را در تایید مجدد حقوق بشری مسلم و اساسی خود از جمله حق زندگی، کرامت، آزادی بیان، اجتماعی، مالکیت و حق انتخاب خود به عنوان افرادی مبرا از ظلم و ستم هند گرامی می دارند.

این دیپلمات پاکستانی همچنین بیان کرد: در روز همبستگی با مردم کشمیر، کشمیری ها تعهدات خود را در قبال مردم کشمیر به جامعه جهانی یادآوری کرده و این واقعیت را تکرار می کنند که بی تفاوتی نسبت به رنج های آن ها می تواند پیامدهای فاجعه باری برای صلح منطقه ای و جهانی داشته باشد.

کاردار سفارت پاکستان در تهران افزود: ادامه تنش ها و احتمال جنگ میان پاکستان و هند از بین نمی رود تا زمانی که اختلافات کشمیر مطابق با قطعنامه های سازمان ملل متحد حل نشود. صلح، امنیت و توسعه پایدار در منطقه به حل مسالمت آمیز مناقشه جامو و کشمیر بستگی دارد.

عنصر زیدی ادامه داد: ضروری است که کشمیری ها از حق تعیین سرنوشت خود از طریق همه پرسی آزاد و بی طرفانه تحت نظارت سازمان ملل متحد بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: پاکستان همچنان حمایت های خود را از برادران و خواهران کشمیری در حل و فصل عادلانه و مسالمت آمیز اختلافات جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ادامه خواهد داد.

این دیپلمات پاکستانی در ادامه ابراز داشت: پاکستانی ها و کشمیری ها همیشه از حمایت های رهبر معظم انقلاب قدر دانی کرده اند. مقام معظم رهبری بارها خواستار پایان دادن به رنج های مردم کشمیر و حق انتخاب سرنوشت توسط کشمیری ها شده اند.

وی در پایان گفت: پاکستان از جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی حقوق بشر و بشر دوستانه می خواهد تا هند در این مساله پاسخگو باشد. پاکستان به حمایت های ممکن از برادران و خواهران دلاور کشمیری خود د راین مبارزه مشروع ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha