• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111612372
  • خبرنگار : 30147

ضرب‌العجل استاندار خراسان رضوی برای اجرای نهضت ملی مسکن در تربت‌ جام

ضرب‌العجل استاندار خراسان رضوی برای اجرای نهضت ملی مسکن در تربت‌ جام

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی از مسئولان خواست طرح آماده‌سازی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در تربت‌ جام ظرف یک هفته آینده آغاز شود.

یعقوبعلی نظری روز یکشنبه، ۱۶ بهمن‌ ماه، در سفر به شهرستان تربت‌ جام و افتتاح و بهره‌برداری از چندین طرح، از عدم پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان انتقاد کرد.  

وی با بیان اینکه باید هر چه زودتر امکان واگذاری اراضی به متقاضیان برای ساخت فراهم شود، خاطرنشان کرد: مردم از ما انتظار انجام کار و عمل به وعده‌ها را دارند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن قرار نیست در دولت هفدهم به بهره‌برداری برسد. از همین رو لازم است مسئولان در کوتاه‌ترین زمان شرایط را برای حضور مردم برای ساخت مسکن فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید با برگزاری جلسات بدون نتیجه، این کار عقب بماند، گفت: مردم باید بتوانند در محل زمین خودشان حاضر شوند و عملیات ساخت مردمی این طرح آغاز شود.

نظری افزود: هم‌اکنون طرح نهضت ملی مسکن در سایر شهرستان‌ها در حال اجراست ولی در این منطقه هنوز کار آماده‌سازی زمین‌ها انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: باید کار عقد تفاهم‌نامه به زودی و در کمترین زمان ممکن انجام شود تا از هفته آینده امکان آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در تربت‌ جام فراهم شود. هیچ عذر و بهانه‌ای هم در این خصوص پذیرفتنی نیست.

در سومین مرحله قرعه‌کشی متمرکز واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی که مهر سال جاری با حضور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، در تربت‌ جام انجام شد، مقرر شد ۲۸۳۰ قطعه زمین در این شهرستان به این موضوع اختصاص یابد.

سیاست درون‌زایی مورد توجه قرار گیرد

استاندار خراسان رضوی همچنین در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با سفر به شهرستان فریمان و در مراسم آغاز عملیات اجرایی پارک شهری فرهادگرد گفت: سیاست درون‌زایی در اجرای طرح‌های استان باید مورد توجه قرار گیرد.

نظری اظهار کرد: تمام طرح‌ها باید با استفاده از مولدسازی انجام شود و این موضوع مورد حمایت جدی در خراسان رضوی است.

این پارک با اعتبار حدود ۲۵ میلیارد ریال تا پایان سال ۱۴۰۲ در زمینی به مساحت ۱.۵ هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر خود به این منطقه، همچنین چمن مصنوعی غدیر در شهر فرهادگرد را با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح کرد.

 طرح جداسازی آب شرب از فضای سبز شهر فریمان از دیگر برنامه‌های افتتاحی امروز استاندار خراسان رضوی بود. این طرح با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال طی بیش از ۱۴ سال با ۱۷ کیلومتر لوله‌گذاری در تمام سطح شهر در دست اجرا بود که مخزن ذخیره این طرح ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب آب دارد و انجام این طرح سهم بسیاری در صرفه‌جویی آب این شهر دارد.

نظری همچنین از طرح ۴۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در فریمان بازدید و برای رفع مشکلات مطرح شده، دستوراتی را صادر کرد.

آغاز عملیات اجرایی جاده سد فریمان و دسترسی به این مجموعه تاریخی از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان رضوی در سفر به شهر فریمان بود.

با توجه به توسعه راه‌های دسترسی به آن حدود ۷۰۰۰ متر مربع از اراضی شرکت قند در تملک شهرداری فریمان قرار گرفت تا با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال مسیر ۲ طرفه موجود، ۲ بانده شود و در هفته دولت سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

عملیات اجرایی خط تولید سرم دامی در فریمان نیز با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح شد و قرار است در این مجتمع اسپری، محلول خوراکی، قرص، پودر خوراکی و شربت دامی در وسعت ۱۶۰۰ متر مربع با اعتباری بیش از ۳۵۵۰ میلیون ریال تولید شده و در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری رسمی برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha