• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111612472
  • خبرنگار : 50088

اولین فرهنگسرای روستایی خراسان رضوی در چناران افتتاح می‌شود

اولین فرهنگسرای روستایی خراسان رضوی در چناران افتتاح می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار چناران از افتتاح اولین فرهنگسرای روستایی خراسان رضوی در این شهرستان خبر داد.

محسن مه‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: به مناسبت ایام دهه فجر ۶۹ پروژه عمرانی، خدماتی و اشتغال‌زایی در این شهرستان با بیش از ١٧۴ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل توسعه شبکه‌های آب و برق شهری و روستایی، اشتغال‌زایی، توسعه، عمران و آبادی روستاها، صنایع تبدیلی و تکمیلی، مدیریت بحران، زیست‌محیطی و ارتباطی است.

فرماندار چناران با بیان اینکه با بهره‌برداری از این ۶۹ طرح‌ ۱۷۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم در این شهرستان ایجاد شده، بیان کرد: در دهه فجر شاهد افتتاح اولین فرهنگسرای روستایی استان در روستای خرم‌آباد بخش مرکزی این شهرستان هستیم که اتفاق مبارکی در حوزه فرهنگ روستایی به‌شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای طرح تحول روستایی، توجه بسیار مهم و اساسی به ایجاد زیرساخت‌های لازم روستایی شده و صرفا ۲ طرح مهم و بزرگ در حوزه لوله‌گذاری انتقال آب و ایجاد دیوار ساحلی در قالب ساماندهی رودخانه اخلمد با ۶.۵ میلیارد ریال اعتبار به صورت مشارکت مردمی در سه روستای بخش مرکزی چناران عملیاتی و افتتاح خواهد شد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان به چهار طرح ویژه در حوزه مدیریت بحران چناران نیز اشاره کرد و توضیح داد: در دهستان بقمچ ۲ پد فرود بالگرد با هدف ارائه خدمات به‌هنگام بحران و در صورت بروز حوادث مرتبط با فوریت‌های اورژانس هوایی افتتاح شد.

بخشدار مرکزی شهرستان چناران گفت: ۲ طرح توسعه و تعویض ۱٨٢۵ متر از شبکه‌های آب شرب روستاهای کمبلان و قلقوچان با اعتبار ۴٣٩ میلیون تومان در بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

رضا داروغه افزود: در اجرای این ۲ طرح مهم حوزه مدیریت آب از ۴٣٩ میلیون تومان هزینه و ٣٠۵ میلیون تومان اعتبار مشارکت مردمی، میزان یک میلیارد و ٢٠٣ میلیون تومان صرفه‌جویی ناشی از مدیریت صحیح و بهینه طرح و منابع آن صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha