• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401111712610
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مرکز پزشکی هسته‌ای بندرعباس افتتاح شد

مرکز پزشکی هسته‌ای بندرعباس افتتاح شد

ایسنا/هرمزگان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از آغاز به کار ۳۰ دستگاه درمانی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس رونمایی شد و ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات درمانی در استان به بهره برداری رسید.

استاندار هرمزگان در حاشیه آیین بهره برداری از مرکز پزشکی هسته‌ای بندرعباس به نمایندگیِ از بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه بهداشت و درمان هرمزگان، اظهار کرد: کارهای خوبی در حوزه ساخت و ساز اماکن درمانی استان در حال انجام است اما اصالت و تمرکز کار در این حوزه را بر تامین  تجهیزات پزشکی گذاشته‌ایم.

مهدی دوستی افزود: در تلاش هستیم تجهیزاتی را خریداری و نصب کنیم که پیش از این در استان موجود نبوده و دلیلی شده برای مراجعه مردم به مراکز درمانی سایر استان‌ها و این روند را از سال گذشته طبق برنامه‌ای مشخص آغاز کرده ایم.

استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: امروز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات جدید برای مراکز درمانی استان به بهره‌برداری رسیده است و دستگاه اسپتک سیتیِ پزشکی هسته‌ای به نمایندگی از این طرح‌ها افتتاح شد که  نیمی از استان‌های کشور این دستگاه را ندارند.

وی خاطرنشان‌کرد: تمرکز دولت بر روی ارتقای تجهیزات مراکز درمانی استان است و از لحاظ ساختمانی نیز مشکلی در استان نداریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این مراسم گفت: اِسکِپ سیتی هم، یکی دیگر از این دستگاه‌هاست که اکنون برای نخستین بار در استان با اعتبار ۷۵۰ هزار یورو در مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به بهره برداری رسید.

غلامعلی جاودان افزود: با راه اندازی این دستگاه بیماران قلبی - عروقی، مغزی، الزایمر و سرطان زودتر از موقع شناسایی می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین با مشارکت خیران به روزترین دستگاه سونوگرافی، با اعتبار ۳ میلیارد تومان در بیمارستان شهید محمدی به بهره برداری رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: چهار دستگاه دیزل ژنراتور نیز برای قطعی برق در مواقع اضطراری در بیمارستان شهید محمدی راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، این مرکز مجهز به دستگاه اسپتک سیتی است که برای اولین بار در استان هرمزگان راه‌اندازی شده است. در این آیین یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته و دو دستگاه نوار قلب توسط یکی از خیرین استان به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha