• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401111712622
  • منبع : نمایندگی سمنان

سهم آب صنایع در استان سمنان ۲ درصد از میانگین کشوری کمتر است!

سهم آب صنایع در استان سمنان ۲ درصد از میانگین کشوری کمتر است!

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان از این استان به عنوان استانی صنعتی و معدنی نام برد و با اشاره به تعدد واحدهای فعال تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گفت: سهم آب صنعت در استان سمنان دو درصد از میانگین کشور نیز پائین‌تر است

محمدرضا باقری ۱۷ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران از کم‌آبی به عنوان مهمترین مشکل بخش صنعت در این استان نام برد و اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان در سال جاری تمام تلاش خود را برای تامین آب مورد نیاز صنعت و شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان به خرج داده است. 

وی با اشاره به سهم ناچیز این بخش آب مصرفی در استان تصریح کرد: براساس اعلام مسئولان ۹۰ درصد آب استان سمنان سهم کشاورزی ۶ درصد سهم شرب و تنها چهار درصد آن، سهم بخش پرکاربرد صنعت است. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان به تلاش‌های این شرکت برای رفع نیاز آبی بخش صنایع استان پرداخت و گفت: این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه موفق به تامین ۱۴۵ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شده است 

باقری ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۲۰.۷ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک صنعتی سمنان و دو لیتر بر ثانیه آب برای منطقه ویژه اقتصادی سمنان تامین شده است .

وی به کمبود جدی‌تر آب در بخش غربی این استان و تعدد تقاضاها در همسایگیپایتخت پرداخت و اظهار کرد: برای شهرک های صنعتی گرمسار و ایوان کی قریب به ۱۱۰ لیتر بر ثانیه آب تامین شده که توانسته بخشی از مشکلات تولید را حل کند .

این عضو کارگروه اشتغال استان خاطرنشان کرد: تامین آب برای شهرک‌های صنعتی دامغان نیز به میزان ۱۳ لیتر بر ثانیه با تلاش شرکت شهرک های صنعتی و همکاری مسئولان ذی ربط صورت پذیرفته است. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تصریح کرد: در سال جاری به میزان ۱۲ سال گذشته برای صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان «آب» تامین شده است. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha