• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401111712713
  • منبع : نمایندگی همدان

اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان:

به دنبال فصل مشترک احیای تالاب آق‌گل هستیم

به دنبال فصل مشترک احیای تالاب آق‌گل هستیم

ایسنا/همدان معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: تالاب مرزبندی سیاسی نمی‌شناسد و با توجه به قرار گرفتن تالاب آق‌گل در مرز مشترک دو استان همدان و مرکزی و با برداشتن نگاه بومی، محلی و همدلی و وفاق به دنبال فصل مشترک احیای تالاب هستیم.

مهدی صفی‌خانی در کارگروه شهرستانی برنامه مدیریت جامع تالاب آق‌گل در سالن جلسات فرمانداری شهرستان خنداب، اظهار کرد: احیای تالاب آق‌گل نیازمند همکاری مشترک و هم افزایی مدیران اجرایی و ارشد استان‌های همدان و مرکزی است و با احیای این تالاب، تلطیف آب و هوای منطقه و رونق گردشگری طبیعی را برای ساکنان حاشیه تالاب شاهد خواهیم بود.

وی ضمن تشریح سازوکارهای اجرایی برنامه مدیریت جامع تالاب آق‌گل مطرح کرد: خوشبختانه با توجه به برگزاری جلسات مستمر و مؤثر با همگرایی بیشتر در زمینه تالاب آق‌گل در سطح دو استان همدان و مرکزی شاهد رویکرد مشارکتی در جهت هم افزایی دو استان هستیم.

صفی‌خانی ادامه داد: نبود هم افزایی و تعامل موجب بروز چالش هایی نظیر تصرف اراضی، شکار و صید بی رویه، کاهش سطح آب های زیرزمینی، خشک شدن چاه های منطقه و تعطیل شدن معیشت محلی و کشاورزی در حاشیه این تالاب شده است و اکنون باید با همکاری و تعامل دو استان در جهت رفع موانع موجود در راستای احیای تالاب گام برداریم.

وی تأکید کرد: از نظر ما تالاب آق گل احیاء نشده و تا زمان احیای پایدار این تالاب، نگرانی در مورد تبعات ناشی از کاهش بارندگی ها برای حفظ این اکوسیستم طبیعی وجود دارد و تجربه، علم و نظرات کارشناسی ثابت کرده در صورت هزینه کردن برای اکوسیستم تالابی، اثرات پایدار بیشتری برای جوامع بومی ایجاد می شود و این آثار بسیار بیشتر از ساخت واحدهای صنعتی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، همزمان با فرارسیدن روز جهانی تالاب ها نخستین جلسه کارگروه شهرستانی برنامه اجرایی برنامه جامع مدیریت تالاب آق گل با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، فرماندار خنداب، معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان همدان و جمعی از مدیران استان های مرکزی و همدان با هدف حفاظت و احیای تالاب آق گل برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha