• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401111712746
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان عنوان کرد:

اشتغال فارغ‌التحصیلان در سایه توسعه دانش‌بنیان‌ها/ وجود ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در سمنان

اشتغال فارغ‌التحصیلان در سایه توسعه دانش‌بنیان‌ها/  وجود ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از ایجاد واحدهای دانش‌بنیان به عنوان راه غلبه بر اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نام برد و گفت: در حال حاضر ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در این استان فعالیت دارند.

سیدمحمدرضا هاشمی ۱۷ بهمن‌ماه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود که با حضور مسوولان استان و شهرستان در سالن پور سینا، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود برگزار شد اظهار کرد: استان سمنان یک استان دانشگاهی است و ظرفیت بالایی در حوزه‌های پژوهشی، فناورانه و دانش‌بنیان دارد.

وی به تعدد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان سمنان پرداخت و با اشاره به معضل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سراسر کشور عنوان کرد: بهترین راه ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ، اهمیت دادن به شرکت‌های دانش بنیان است.

هاشمی از کاهش خام‌فروشی‌ها در بخش معدن خبر داد و گفت: در طی یک سال گذشته ۲۱ معدن در استان سمنان، عملیات فرآوری را به انجام رسانده و از خام فروشی پرهیز دارند.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم بالاترین افتخار است ادامه داد: دشمنان ما انواع تحریم‌ها، توطئه‌ها و غائله‌های مختلف را بکار گرفتند تا انقلاب ما را به شکست بکشانند، اما شاهدیم که تمامی این ترفندها با شکست مواجه شده و ایران اسلامی در معادلات دنیا موثر است.

استاندار سمنان با اشاره به رشد بخش سلامت در دوران پساانقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز خوشبختانه ایران اسلامی در حوزه بهداشت و درمان ، فراتر از خاورمیانه می درخشد و میزبان گردشگران سلامت است.

وی بر لزوم تبیین خدمات و دستاوردهای نظام تاکید و خاطرنشان کرد: کارگزاران نظام موظف هستند تا اقدامات خود را به اطلاع مردم برسانند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان مردم را صاحبان اصلی کشور خواند و گفت: ما زمانی موفق هستیم که به معنای واقعی خود را نوکر مردم بدانیم و برای رفع مشکلات آنان تلاش کنیم.

هاشمی با اشاره به توجه به روستاها و مناطق محروم خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده ، امیدواریم گاز رسانی به منطقه سرکویر و پل ابریشم اجرایی شده و مردم این خطه از استان سمنان نیز از این نعمت ارزشمند بهره مند شوند.

استاندار سمنان با اشاره به عزم دولت برای کمک به صنعت ساختمان‌سازی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان سمنان در حال ساخت است‌.

وی بر لزوم انسجام بین مسوولان استان تاکید و اظهار کرد: توسعه و پیشرفت استان را مدیون وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان می دانیم و در این راستا لازم است از همراهی نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات، اعضای شورای تامین و آحاد مختلف مردم قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha