• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401111712755
  • خبرنگار : 71489

ارجاع موادی از طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی به کمیسیون اقتصادی مجلس

ارجاع موادی از طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی به کمیسیون اقتصادی مجلس

در جریان رسیدگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی، با تصمیم رئیس مجلس موادی از این طرح جهت رفع ابهامات به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ مجلس در جریان رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی مواد ۲۱ و ۲۲ این طرح را به شرح زیر تصویب کردند:

«ماده۲۱- در تبصره(۱) ماده(۱۰۵) قانون مالیات‌های مستقیم عبارت «غیرتجاری» حذف و عبارت زیر به عنوان تبصره(۸) به این ماده الحاق می‌شود:

«تبصره ۸- انتقال دارایی‌های موضوع بند(۱) ماده(۴) این قانون مشمول استثنای صدر این ماده‌ نمی‌شود و «عایدی سرمایه» حاصل از انتقال دارایی‌های مذکور پس از وضع «زیان سرمایه» حاصل از انتقال دارایی‌های فوق و با رعایت مفاد ماده(۱۴۸) این قانون مشمول مالیات به نرخ مقرر در این ماده می‌شود. در صورتی که تاریخ تملک دارایی‌های مذکور و نیز دارایی‌های موضوع بند(۲) ماده(۴) این قانون، پیش از لازم‎الاجرا شدن این قانون باشد، صرفاً تا ۴ سال پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، مشمول مالیات موضوع این فصل نمی‌شوند.

در صورت عدم وجود صورت حساب الکترونیکی خرید دارایی‌های متعلق به اشخاص موضوع این ماده، در صورتی که بر اساس اسناد رسمی، تاریخ تملک آن‌ها پیش از اجرای این قانون باشد، «تاریخ تملک» دارایی، تاریخ درج شده در سند مذکور است. همچنین ارزش درج شده در دفاتر اشخاص فوق، قیمت خرید دارایی‌های مذکور محسوب می‌شود. در صورتی که دارایی‌های مذکور از طریق اسناد عادی معامله شده‌اند، تاریخ تملک و قیمت خرید، تاریخ و ارزش درج شده در دفاتر اشخاص مذکور است.

ماده۲۲- در ماده (۱۱۹) قانون مالیات‌های مستقیم، عبارت «به نرخ مقرر در ماده(۱۳۱)» حذف و عبارت «برای اشخاص حقوقی به نرخ مقرر در ماده (۱۰۵) و برای اشخاص حقیقی با لحاظ مفاد مواد (۱۲۴) و (۱۲۶) به نرخ مقرر در ماده (۱۳۱)» جایگزین آن می‌شود.

به گزارش ایسنا، مواد ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ این طرح با نظر محمد باقر قالیباف به منظور رفع ابهامات به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۱:۱۹

مجلس بورس را درست کند