• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401111712785
  • خبرنگار : 50534

در ششمین روز از ایام‌الله دهه فجر محقق شد

افتتاح پایانه صادراتی و میدان میوه و تره‌بار جدید زنجان

افتتاح پایانه صادراتی و میدان میوه و تره‌بار جدید زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل پایانه صادارتی محصولات کشاورزی استان زنجان گفت: میدان میوه و تره‌بار جدید زنجان در زمینی به وسعت حدود ۱۰ هکتار و زیربنای ۳۰ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری بالغ ۴۵۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده است.  

عبدالله اسماعیلیان صبح امروز (۱۷ بهمن‌ماه) در مراسم افتتاح میدان میوه و تره‌بار جدید و پایانه صادراتی زنجان، اظهار کرد: میدان میوه و تره‌بار زنجان، علاوه بر امکانات مدرن و به‌روز برای عرضه انواع میوه و تره‌بار دارای سردخانه بزرگ بالای صفر و زیر صفر است که باعث کاهش ضایعات محصولات‌ کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح بخش میدان میوه و تره‌بار پازل بخش بازاررسانی راه‌اندازی و زنجیره ارزش محصولات کشاورزی تکمیل می‌شود، اذعان کرد: این مجموعه با اشتغال‌زایی حداقل ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۱۰۰۰ نفر غیرمستقیم آغاز به‌کار کرده و قطعا در این بخش باعث ایجاد تحولات خوبی خواهد شد.

مدیرعامل پایانه صادارتی محصولات کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه با افتتاح پایانه صادراتی محصولات کشاورزی که شامل واحد سورت و بسته‌بندی انواع میوه برای آماده‌سازی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی برای عرضه در بازار داخلی و بین‌المللی می‌شود، ابراز کرد: همزمان واحد تولید میوه خشک که رسالت تبدیل محصولات درجه ۳ را به انواع میوه و سبزیجات خشک با ارزش‌افزوده بالا دارد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه این مجموعه ۲۰ هکتار اعم از ۱۰ هکتار میدان تره‌بار و ۱۰ هکتار پایانه صادراتی است، بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های کشاورزان و بارفروشان، نگهداری محصولات و عرضه در زمان مناسب بوده که وجود سردخانه ۴۵۰۰ تنی مجموعه در این زمینه کمک‌رسان باغ‌داران و کشاورزان برای نگهداری بهینه محصولات‌شان است.

وی با اشاره به بحث بازار، خلا و نارسایی‌های آن و ضایعات میوه، عنوان کرد: هدف ما در افتتاح این مجموعه ارتقای محصولات کشاورزی، تامین امنیت غذایی و بازاررسانی محصولات کشاورزی است.

مدیرعامل پایانه صادارتی محصولات کشاورزی استان زنجان با اشاره به احساس خلا در دانش فنی بعد از تولید محصولات، تاکید کرد: با افتتاح این پروژه رسالت خود را در بخش صادرات انجام خواهیم داد و در همین راستا اولین قرارداد فروش ماهی منجمد با روسیه به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای ۵ سال منعقد کردیم.

اسماعیلیان با اشاره به اینکه یک درصد جلوگیری از ضایعات محصولات تولیدی منحر به صرفه‌جویی بالای ۱۰ درصدی در آب و حوزه تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مجموعه به همت بخش خصوصی و بدون دریافت تسهیلاتی از بانک و منبع دیگری به سرانجام رسیده است که نقش موثری در تجاری‌سازی و اقتصاد کشاورزی برای فعالان این بخش فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha