• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401111712983
  • خبرنگار : 71234

حاجی‌پور: واردات باعث باقی ماندن ۸۰ درصد برنج کشاورزان در شالیکوبی‌ها شده است

حاجی‌پور: واردات باعث باقی ماندن ۸۰ درصد برنج کشاورزان در شالیکوبی‌ها شده است

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی است اما ۸۰ درصد برنج کشاورزان در شالیکوبی‌ها باقی مانده و زمان تصمیم‌گیری مسئولان مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، رضا حاجی پور در جلسه علنی امروز (دوشنبه) در تذکری به وزیر کشاورزی گفت: ظاهرا آقای وزیر هم دوران ریاست کمیسیون کشاورزی خود را فراموش کرده و هم ظاهرا وزارت خود بر وزارت کشاورزی.

وی توضیح داد: حدود ۷ ماه است که از برداشت محصولات داخلی به خصوص برنج ایرانی می‌گذرد و انگار آقای وزیر فراموش کرده‌ باید از کشاورزان حمایت کرده و از رئیس جمهور درخواست کند به داد کشاورزانی برسد که محصولات آن‌ها در کارخانجات شالیکوبی شمال کشور پر شده و کسی آنها را نمی‌خرد. دلیل این وضعیت هم ادامه واردات است.

نماینده آمل در مجلس با اشاره به آغاز فصل کشت مجدد گفت: کارخانجات شالیکوبی همچنان مملو از برنج است و کشاورزان نمی‌دانند فریاد شکایت خود را به کجا ببرند؛ اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی است اما ۸۰ درصد برنج کشاورزان در شالیکوبی‌ها باقی مانده و زمان تصمیم‌گیری مسئولان مشخص نیست؛ مگر این محصول داخلی نیست پس چرا باید همچنان کشاورزان، شالیکاران، کیوی‌کاران و باغداران مذکرات مظلوم باشند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۴:۲۷

آقای حاجی پور برنج ایرانی کیلویی ۱۸۰۰۰۰هزارتومان ما اگه بخوریم دلمون درد میگیره درضمن اقتصاد یه خانواده ایرانی که خط فقر شده ۲۰میلیون نداره برنج ایرانی بخوره شماها دارید ما نداریم همین برنج های وارداتی هم که استفاده میکنیم پولش و به زور در میاریم چی میگی تو کجای کاری

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۵:۳۰

بسیار عالی بااین قیمتهای نجومی برنج ایرانی اگر واردات برنج نبود مردم دیگر توان خرید خوردن برنج نداشتند بااین قیمتهای نجومی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۷ ۱۷:۱۱

اگر 80 درصد در شالیکوبی‌ها باقیمانده پس چرا قیمت ها نجومی شده. حالا که محصول خود را احتکار کرده بودند همان بهتر که روی دستشان بماند.