• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401111713191
  • خبرنگار : 50463

بهره برداری از ۱۱۵ طرح در شهرستان تفت/ساماندهی مجموعه تفریحی سخوید شاید زمانی دیگر!

بهره برداری از ۱۱۵ طرح در شهرستان تفت/ساماندهی مجموعه تفریحی سخوید شاید زمانی دیگر!

ایسنا/یزد فرماندار شهرستان تفت با اعلام خبر افتتاح ۱۱۵ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان در دهه فجر گفت: اقداماتی برای ساماندهی مجموعه تفریحی دهستان سخویده در حال انجام است که فعلاً متوقف شده است.

«محمد دهشیری» در نشست خبری پیش از ظهر امروز که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار شد در خصوص پروژه های این شهرستان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه فجر ۱۱۵ طرح و پروژه در این شهرستان افتتاح می شود و بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبارات برای این پروژه ها هزینه شده است.

فرماندار تفت با تاکید بر این مهم که محور توسعه هر شهرستان متناسب با توانمندی های بومی آن متفاوت است گفت: محور توسعه شهرستان تفت، به علت مسائلی همچون آب و هوا، محدودیت های اراضی در بعد صنعتی با دیگر شهرستان های استان تفاوت هایی دارد.

وی ادامه داد: پنج طرح مهم شهرستان تفت روز گذشته با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و استاندار یزد افتتاح شد و بقیه طرح ها نیز در روزهای آتی تا پایان دهه فجر افتتاح و عملیات اجرایی برخی طرح ها نیز در روزهای آینده آغاز می شود.

فرماندار تفت با بیان اینکه با توجه به شرایط شهرستان تفت، ما باید به سمت صنایعی همچون صنایع پاک، کم آبخوار و دانش بنیان حرکت کنیم افزود: نخل گردانی روز عاشورای این شهرستان ثبت ملی شده و ظرفیت های فرهنگی زیادی در این شهرستان وجود دارد ، به همین منظور محور توسعه تفت متناسب با توانمندی های بومی آن بر اساس گردشگری پیش بینی شده است .

دهشیری اظهار کرد: در زمینه صنایع نیز حرکت توسعه در تفت به سمت صنایع پاک و کم آبخواه و دانش بنیان است و تنها شهرک غذا و داروی استان نیز در تفت راه اندازی خواهد شد و گسترش صنایع نیز بر اساس صنایع دانش بنیان خواهد بود.

ساماندهی مجموعه تفریحی  گردشگری سخوید شاید زمانی دیگر!

فرماندار تفت در پاسخ به سؤال خبرنگار در خصوص اقدامات و تدابیر اندیشیده برای ساماندهی مجموعه تفریحی پیست سخوید گفت: شهرستان تفت سه تفرجگاه شاخص علاوه بر تفرجگاه‌های عمومی که در سطح شهرستان است دارد.

وی در ادامه افزود: چشمه تامر، مجموعه تفریحی گردشگری آبشار دره‌گاهان و گردنه برفگیر سخوید سه تفرجگاه شاخص شهرستان تفت است که زیر مجموعه اداره منابع طبیعی هستند و منابع طبیعی این محل ها را به عنوان تفرجگاه تعریف نمیکند که رسماً بتواند برای ساماندهی آنها ردیف اعتبار تعریف تایین و بودجه برای ساماندهی این سه تفرجگاه هزینه کند.

دهشیری افزود: در ابتدا باید این اتفاق رخ دهد و این سه مجموعه زیر نظر منابع طبیعی قرار گیرد و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد ساماندهی این تفرجگاه ها جزو قوانین منابع طبیعی و حتی بعضی از ارگان های دولتی از جمله دهیاری و شهرداری هم نیست که بتوانند آنجا را ساماندهی کنند، پس در ابتدا اول باید متولی امر مشخص و بعد از آن بخش خصوصی برای ساماندهی وارد شود که ما اکنون پیگیر این موضوع هستیم.

فرماندار تفت در خصوص واگذاری این تفرجگاه به بخش خصوصی گفت: منظور از واگذاری به بخش خصوصی این است که کل مجموعه به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود لذا عملاً به بهره بردار واگذار میگردد به عنوان مثال قرارداری بیست ساله ملا بین متولی امر و بهره بردار بسته خواهد شد که بهربردار در آنجا هزینه کند و مردم استفاده کنند که این امر در خصوص تفرجگاه تفریحی دهستان سخویداتفاق افتاده است .

این مقام مسئول با بیان اینکه مجموعه تفریحی سخوید را  با نام پیست اسکی سخوید میشناسیم در حال که رسماً جزو پیست اسکی به شمار نمی‌آید چرا که استاندار های لازم برای تعریف پیست را ندارد خاطر نشان کرد: برای ساماندهی منطقه برفگیر سخوید در هرسال و در هر دوره توسط مسئولان وقت تصمیماتی اتخاذ شده است اما از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری این موضوع به جد پیگیری شده و تدابیری که با حضور استاندار و معاونین استانداری مصوب شد قرار بر این شد که این مجموعه از طریق شرکت تعاونی های بخش نیز با توان بخش خصوصی ساماندهی شود و هم اکنون نیز این اتفاق افتاده است.

دهشیری با بیان اینکه مهم ترین مشکل این مجموعه مسیر منتهی به آن است که باید آزادسازی مسیر در منطقه سانیج اتفاق بیافتد که این امر علاوه بر زمان بر بودن به  اعتبار زیادی نیاز دارد گفت: با تمام وجود این مشکلات ساماندهی این مجموعه و آزاد سازی مسیر منتهی به آن و جذب بخش خصوصی هم اکنون در دست اقدام و تامین اعتبار است.

فرماندار تفت در پایان خاطرنشان کرد: ساماندهی دست فروشان، توسعه سرویس های بهداشتی، احداث دو پارکینگ جدید و ایمن سازی امتداد مسیر تویوپ سواری این تفرجگاه انجام شده است اما با توجه به بارش برف زودهنگام و سرمای زود رس عملیات عمرانی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، مرکز شهرستان تفت در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha