• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401111713194
  • منبع : نمایندگی همدان

در دهه فجر؛

کنگره "بانوان تاثیرگذار" در همدان برگزار می‌شود

کنگره "بانوان تاثیرگذار" در همدان برگزار می‌شود

ایسنا/همدان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از برگزاری کنگره "بانوان تاثیرگذار" در همدان خبر داد و گفت: در این مراسم از ۱۵ بانوی تاثیرگذار استان تجلیل به عمل می‌آید.

فاطمه ستاری‌نوید دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، افزود: این مراسم پنجشنبه ۲۰ بهمن‌ماه با حضور مینو اصلانی، مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح و در سالن همایش‌های استانداری همدان برگزار می‌شود که برنامه شاد و مفرحی برای بانوان در این روز درنظر گرفته شده است.

وی هدف از برگزاری این کنگره را تقدیر، بهره‌برداری، حمایت و نیز کمک به رشد و ارتقای خلاقیت و ایده‌های بانوان عنوان کرد و ادامه داد: بانوان به عنوان محور خانواده و جامعه هستند و مجموعه امور بانوان استانداری نیز به ارتقاء و پیشرفت آنها کمک می‌کند و این مجموعه با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود مشکلات زنان شاغل را پیگیری کرده و از طرح‌های کارآفرینی و کارگاه‌های مهارتی که به صورت فراگیر در دانشگاه‌های سراسر استان اجرا می‌شود، حمایت و پشتیبانی لازم را می‌کند.

مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری همدان با اشاره به اینکه از سازمان‌ها و بخش‌های مختلف استان تقریبا نام ۵۰۰ نفر از بانوان تاثیرگذار استان عنوان شد تا برترین‌ها انتخاب و ضمن تقدیر به جامعه نیز معرفی شوند، خاطرنشان کرد: نام بانوان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و سازندگی استان از طریق دانشگاه‌ها، اداره ارشاد، اداره کار و بانوان کارآفرینی، پارک علم و فناوری و ... معرفی شده است.

وی با بیان اینکه وقتی فراخوان انتخاب بانوان تاثیرگذار استان داده شد، این بانوان از طریق سامانه ثبت‌نام خود را انجام دادند و ارزیابی‌های صورت گرفت، گفت: در این کنگره ۱۵ نفر از بانوانی که بیشترین امتیاز را داشتند، تجلیل خواهند شد که سه نفر از آنها به مرحله کشوری راه‌ یافتند.

ستاری‌نوید با اشاره به اینکه شش نفر از این برگزیدگان از طیف فعالان علمی هستند و تعدادی نیز فعال اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواهند بود، خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت اجتماعی می‌توان به داشتن موسسات خیریه تاثیرگذار در سطح جامعه از سوی برخی از بانوان استان اشاره کرد و برخی نیز در حوزه آسیب‌های اجتماعی نظیر ترک اعتیاد فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه این کنگره در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود و در واقع به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی خواهیم پرداخت، گفت: امام خمینی(ره) در این زمینه  فرمودند «اگر زنان در این نهضت همکاری نمی‌کردند، انقلاب هم پیروز نمی‌شد» و ما در این راستا و به پاس قدردانی از بانوان استان سعی کردیم برنامه درخوری را طی دهه فجر برای آنها برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha