• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401111713206
  • خبرنگار : 50560

یک مسئول:

۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی قزوین ایمن هستند

۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی قزوین ایمن هستند

ایسنا/قزوین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: استان قزوین دارای ۹۳ هزار واحد مسکن روستایی است که از این تعداد ۵۵ هزار واحد از تسهیلات نوسازی و بهسازی و بازسازی مسکن استفاده کردند و تقریباً ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان دارای استحکام هستند که ۱۰ درصد از میانگین و استاندارد کشوری بالاتر است.

اصغر گونجی دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سطح استان قزوین ۸۴۴ روستا داریم که از این تعداد ۶۹۱ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان دارای نقشه طرح هادی با افقی ۱۰ ساله هستند. 

وی ادامه داد: افق ۱۰ ساله ۵۴۳ روستای استان به اتمام رسیده و دوباره بازنگری برای این روستاها در دستور کار قرار گرفت و در حوزه اجرا، طرح هادی در ۴۶۴ روستا اجرا شد که از این تعداد ۲۵۲ روستا خاتمه یافته و مابقی روستاها در دست اجرا است.

گونجی عنوان کرد: از سال ۱۳۹۵ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه توزیع قیر رایگان به روستاها اقدام کرده و از آن زمان تا به امروز معابر ۳۱۴ روستای استان آسفالت شده است. 

وی تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲۳۶ عملیات  عمرانی در سطح روستاهای استان انجام شده  است. همچنین برای  ۶۶ روستا اقداماتی چون اجرای دیوار، جدول و یا سنگ فرش صورت گرفته است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: در حوزه سند واحدهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۷۴ هزار جلد سند صادر شده که ۱۹ هزار جلد برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۵۵ هزار جلد سند روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین دارای ۹۳ هزار واحد مسکن روستایی است که از این تعداد ۵۵ هزار واحد از تسهیلات نوسازی و بهسازی و بازسازی مسکن استفاده کردند و تقریباً ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان دارای استحکام هستند که ۱۰ درصد از میانگین و استاندارد کشوری بالاتر است.

این مسئول گفت: در سال جاری استان قزوین بالغ‌بر ۴۰۰۰ واحد مسکونی سهمیه در بهسازی و نوسازی دارد که تاکنون ۳۰۰۰ واحد آن به استان ابلاغ شده و ما نیز به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم.

  وی ادامه داد: از این تعداد ۷۰۰ واحد انعقاد قرارداد، انجام شده است. همچنین ۱۶۰ مهندس ناظر در سطح روستاهای استان خدمت‌رسانی می‌کنند. 

گونجی در پایان افزود: بنیاد مسکن ساخت و تکمیل ۴۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن را متعهد شده است که بر اساس آن تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد مستضعفان، بهزیستی و کمیته‌امداد بسته‌ایم و امیدواریم بتوانیم رسالت خود را به نحو احسن و به نفع اقشار کم‌درآمد جامعه به‌خوبی انجام دهیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha