• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111713208
  • خبرنگار : 30147

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی:

پارک ملی تندوره یکی از پویاترین و غنی‌ترین زیستگاه‌های پلنگ در کشور است

پارک ملی تندوره یکی از پویاترین و غنی‌ترین زیستگاه‌های پلنگ در کشور است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی از پارک ملی تندوره به عنوان یکی از پویاترین و غنی‌ترین زیستگاه‌های گونه جانوری پلنگ در کشور یاد کرد.

مهدی اله‌پور روز دوشنبه، ۱۷ بهمن، در افتتاح سه طرح محیط‌ زیستی در شهرستان درگز گفت: بنای حفظ محیط‌ زیست بر پایه آموزش جوامع محلی و به خصوص نوجوانان و جوانان است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌ بر ۶ میلیارد ریال از محل استانی افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: این سه پروژه شامل راه‌اندازی سالن آموزشی و موزه حیات‌ وحش اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان، بهسازی ساختمان جدید محیط‌بانی «بابانهستان» و عملیات آب‌رسانی پارک ملی تندوره است.

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی بیان کرد: موزه حیات‌ وحش این شهرستان در راستای آموزش و ارتقاء فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط‌ زیست برای بهره‌مندی از جامعه هدف، علاقه‌مندان و شهروندان درگزی به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به بهره‌برداری از عملیات آب‌رسانی پارک ملی تندوره به طول چهار کیلومتر گفت: بنای حفظ محیط‌ زیست بر پایه آموزش جوامع محلی و به خصوص نوجوانان و جوانان است که این موضوع در قالب خانه محیط‌ زیست در تمام شهرستان‌های استان با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی انجام می‌شود.

اله‌پور گفت: این ویژگی منحصر به فرد پارک ملی تندوره را به عنوان یکی از زیستگاه‌های تکثیر گونه پلنگ ایرانی نموده است.

وی مساحت پارک ملی و منطقه حفاظت شده تندوره را حدود ۴۵ هزار هکتار اعلام نمود و افزود: بیش از ۲۰۰ گونه جانوری در پارک ملی تندوره زیست می‌کند.

پارک ملی تندوره در شمال شرقی ایران و نزدیک ترکمنستان و در حوضه آبریز هریرود و کشف‌رود و زیرحوضه رودخانه دهستان درونگر قرار گرفته ‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha