• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401111713212
  • خبرنگار : 50175

فرماندار خبر داد:

افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی چگنی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد

افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی چگنی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد

ایسنا/لرستان فرماندار چگنی از افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

افشین بازگیر ۱۷ بهمن‌ماه در ششمین روز از دهه مبارک فجر و در مراسم افتتاح پروژه‌های دهه فجر چگنی، اظهار کرد: طرح و پروژه در بخش‌های مختلف اقتصادی، عمران شهری، روستایی، زیربنایی، خدماتی، اشتغال‌زا و... همزمان با ایام‌الله دهه فجر در سطح شهرستان چگنی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: یکی از این پروژه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان بوده که برای آن سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه و ساخت آن از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و مساحت آن ۸۴۵ مترمربع است.

فرماندار چگنی با بیان اینکه استخر سرپوشیده نیز یکی دیگر از این پروژه‌ها بوده که برای آن اعتباری بالغ ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: مرکز جامعه سلامت ویسیان نیز از دیگر پروژه‌ها بوده که ۹ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

بازگیر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تأکید و رویکرد دولت بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بوده اولویت اقدامات نیز در راستای محرومیت‌زدایی قرار داشته و پروژه‌های که در هفته دولت نیز کلنگ زده شده در حال حاضر آماده افتتاح هستند.

وی اضافه کرد: شرکت اکسیر الکل با ۴۸ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال ۳۰ نفر، آبرسانی به ۲۱ روستا با ۲۴ میلیارد تومان همچنین ۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری شده، اجرای طرح روستایی، روکش آسفالت و ساخت ابنیه فنی راه‌های روستایی، احداث مدارس روستایی از طرح‌های مورد افتتاح قرار گرفت.

فرماندار چگنی بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که در راستای محرومیت‌زدایی شکل گرفته آبرسانی به ۲۱ روستای چگنی با اعتباری بالغ‌بر ۲۴ میلیارد تومان و ۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری بوده است.

بازگیر احداث سه ایستگاه پمپاژ، احداث یک باب مخزن و چهار حلقه چاه را از دیگر پروژه‌ها برشمرد و افزود: عملیات آبخیزداری در سد کرخه، گازرسانی ۲۰ روستا بخش شاهیوند، بهینه‌سازی شبکه برق با هفت میلیارد تومان، افتتاح ۶۶ واحد مسکونی محرومیت‌زدایی از دیگر پروژه‌ها در راستای محرومیت‌زدایی است.

وی ادامه داد: در سیل ۹۸ خسارت زیادی به جاده، ابنیه و پل‌های شهرستان وارد شده که متأسفانه هنوز خسارات این سیل جبران نشده که نیازمند توجه به راه‌های این شهرستان هستیم.

فرماندار چگنی اظهار کرد: ۵ مدرسه روستایی در شهرستان کلنگ زنی شده که تا پایان سال سه تا از مدارس به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha