• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401111713214
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ناپایداری وضعیت جوی در دشت کاشان

ناپایداری وضعیت جوی در دشت کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: کاهش ۹ درجه‌ای بیشینه دما همراه با پدیده‌‏های ابر، وزش باد، ریزش باران و احتمال ریزش برف در مناطق کوهستانی در انتظار هفدهمین هفته سال زراعی جاری در دشت کاشان است.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فعال شدن سامانه ناپایدار جوی، طی روزهای آینده به ‌صورت افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید در مناطق دشتی و احتمال ریزش برف در کوهستان‌های منطقه کاشان، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دمای هوا در روزهای دو شنبه و سه شنبه به ترتیب ۱۶ و ۱۷ درجه بوده و پیش‌بینی می‌شود که در این روزها، شرایط افزایش ناپایداری‌ به‌صورت گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد باشد.

رئیس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: فعالیت سامانه ناپایدار جوی در روزهای چهارشنبه تا جمعه با ۷ درجه کاهش دما، به صورت ابری، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال بارش برف و باران در مناطق مرتفع پیش‌بینی می‌شود.

ارغوانی تأکید کرد: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده دمای هوا به ترتیب ۹ و ۸ درجه سانتیگراد بوده و پدیده غالب جوی، نیمه‌ابری احتمال بارش پراکنده و میزان رطوبت ۷۵ درجه قابل انتظار است.

وی درباره سفارش‌های زراعی و باغی در این مدت گفت: غله کاران با توجه به پیش‌بینی بارش در روزهای پایان هفته هرچه سریع‌تر نسبت به مبارزه با علف‌های هرز مزرعه‌های غلات خود طبق نظر کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان افزود: گلخانه‌داران با توجه به پیش‌بینی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و کاهش محسوس دما نسبت به استحکام سازه، تنظیم دما، پوشاندن نهال جوان تازه کاشته و تخلیه سیستم‌های آبرسانی و آبیاری برنامه‌ریزی کنند.

ارغوانی تأکید کرد: مرتع‌داران با توجه به پیش‌بینی بارش و سرمای محسوس از حرکت و استراحت در آبراهه‌ها که احتمال آبگیری دارند، به شدت خودداری کنند.

همچنین یک کارشناس کوهستان به ایسنا، گفت: کوهنوردان با توجه به پیش‌بینی برف در روزهای پایان هفته در مناطق کوهستانی، برای انجام صعود زمستانی، تجدیدنظر کرده و برای زمان مناسب‌تری برنامه‌ریزی کنند.

سید تقی عمارتی نوش‌آبادی افزود: تشدید فعالیت بارشی و پیش‌بینی کاهش دما همراه با وزش باد شدید برای مناطق کوهستانی جنوب و غرب کاشان، کوهنوردان در این مسیر، ضمن آشنایی و آمادگی با این وضعیت، وسایل کامل زمستانی را همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: همنوردان با توجه به بارش‌های هفته گذشته و شرایط آینده، از وجود نقاب‌های مرئی و نامرئی غافل نباشند و تأکید می‌شود که همواره برای برنامه‌های کوهنوردی از راهنمای باتجربه و آگاه به منطقه و همچنین پیش‌بینی معتبر هواشناسی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha