• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401111713452
  • خبرنگار : 50046

سرپرست فدراسیون وزنه برداری مطرح کرد:

عدم نسل سازی مشکل بزرگ وزنه برداری کشور

عدم نسل سازی مشکل بزرگ وزنه برداری کشور

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست فدراسیون وزنه برداری گفت: عدم نسل و پشتوانه سازی، مشکل بزرگ وزنه برداری کشور است.

سجاد انوشیروانی در حاشیه مراسم استعداد یابی در بجنورد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه رشته وزنه برداری با افت خیلی شدیدی مواجه است، اظهار کرد: نسلی که از سال ۲۰۰۹ پرورش یافته بود تا یکی دو سال قبل بازدهی خوبی داشت اما هم اکنون فعالیت این نسل به اتمام رسیده و در همین حین نسل سازی نکردیم و یکی از مشکلات بزرگ ما همین امر است.

وی افزود: نسل سازی و پشتوانه سازی را شروع کردیم اما شرایط خیلی سخت است و از لحاظ اقتصادی مملکت شرایط خوبی ندارد و در سال های قبل برگزاری تمرینات به سهولت انجام می شد ولی با این وضعیت ارزی، برگزاری تمرینات برای هر فدراسیونی سخت شده است.

انوشیروانی در ارتباط با وزنه برداری بانوان نیز بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده از روز اول که اعزام آقایان انجام شد اعزام بانوان را نیز انجام دادیم و هیچ تبعیضی در این خصوص قائل نشدیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر روند پیشرفت وزنه برداران بانوان، سرعتی و چشم گیر است و اگر روند به همین شکل ادامه یابد طی سه چهار سال آینده وزنه برداران خانم پا به پای وزنه برداران آقایان گام بر خواهند داشت.

سرپرست فدراسیون وزنه برداری در ارتباط با این رشته ورزشی در خراسان شمالی نیز گفت: خراسان شمالی استانی کوهستانی است و مستعد برای این رشته ورزشی است.

وی افزود: از مسئولان استانی قول گرفته شده تا یک سالن با یک فضای بهتر اختصاص داده شود و تجهیز آن بر عهده فدراسیون است.

انوشیروانی با بیان اینکه رایزنی انجام شده تا اعتبارات ملی نیز برای این رشته ورزشی اختصاص یابد، گفت: اخیرا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز رشته وزنه برداری استان در نظر گرفته شده که مرحله اول آن ابلاغ شده و مرحله بعد آن نیز طی ماه آینده اختصاص می یابد و این اعتبارات تا سه سال آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha