• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401111813685
  • خبرنگار : 71477

آمریکا با دقت مانور نظامی قریب‌الوقوع کره شمالی را زیر نظر دارد

آمریکا با دقت مانور نظامی قریب‌الوقوع کره شمالی را زیر نظر دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تاکید بر تعهد واشنگتن به امنیت کره جنوبی، اعلام کرد، آمریکا با دقت کره شمالی و مانور نظامی قریب‌الوقوع‌اش را زیر نظر دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: این مانورهای نظامی برای کره شمالی بیشتر ارزش تبلیغاتی دارند تا ارزش واقعی.

وی افزود: اینها همیشه مانورهایی هستند که ما ناظر آنها هستیم.

پیونگ‌یانگ پیشتر گزارش داده بود که برای برگزاری یک مانور نظامی گسترده در هفته جاری مصادف با هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس نیروهای مسلحش آماده می‌شود.

کره شمالی سابقه استفاده از مانورهای نظامی در سالروزهای ملی مهم را در تاریخچه خود دارد و در جریان آنها آخرین و تازه‌ترین سیستم‌های تسلیحاتی خود را برای تاکید بر حضور نظامی‌اش در منطقه به نمایش می‌گذارد.

ند پرایس گفت: کاملا معتقدم که این مانورها برای کره شمالی بیشتر ارزش تبلیغاتی دارند. قطعا ما مثل همیشه این تحرکات را با دقت زیر نظر خواهیم داشت و مراقب خواهیم بود اما بیشتر از آن ما بر روی ائتلاف‌ها و شراکت‌هایمان در منطقه و ورای آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی همچنین ضمن تاکید بر تعهد آمریکا به امنیت کره جنوبی و ژاپن، کره شمالی را یکی از جدی‌ترین چالش‌های پیش روی آمریکا و متحدانش در منطقه اقیانوس آرام-هند دانست.

این سخنگو افزود: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و پارک جین، همتای کره جنوبی‌اش در جریان دیدار اخیرشان درباره طیف وسیعی از چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی این کشورها در این منطقه مذاکره کردند.

پرایس تاکید کرد: در راس فهرست چالش‌ها، کره شمالی قرار دارد.

وی افزود: به همین خاطر است که ما به طور جدی به تامین امنیت متحدانمان یعنی کره جنوبی و ژاپن متعهد هستیم البته نه تنها در موضوع کره شمالی و برنامه‌های موشک بالستیکی و تسلیحات اتمی‌اش بلکه در مورد طیف وسیعی از چالش‌ها و فرصت‌هایی که آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با آنها مواجه هستند.

ند پرایس در بخش دیگری از سخنانش گفت، مقامات آمریکا و کره جنوبی در جریان نشست اخیر نگرانی‌های خود را نسبت به عدم مشارکت کره شمالی در مذاکرات علی‌رغم دعوت‌های مکرر این دو کشور به اشتراک گذاشتند.

سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره جنوبی روز پنجشنبه با کیم گان، نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت در واشنگتن دیدار کرد.

ند پرایس گفت: این مقامات ارزیابی‌های خود را از تحرکات کنونی در شبه‌جزیره کره به اشتراک گذاشته و نگرانی شدید خود را از عدم پاسخگویی پیونگ‌یانگ به درخواست‌های مکرر واشنگتن و سئول برای مشارکت و بازگشت به پای میز مذاکرات ابراز کردند.

وی افزود: این مقامات همچنین درباره همکاری آمریکا-کره جنوبی در مقابله با برنامه‌های تسلیحاتی و فعالیت‌های سایبری کره شمالی مذاکره کردند. بعلاوه، این مقامات بر لزوم اولویت بخشیدن به رفاه مردم در کره شمالی در تعیین سیاست‌های خود نسبت به پیونگ‌یانگ تاکید کردند.

ند پرایس تصریح کرد: این دیدار همزمان با هفتادومین سالروز ائتلاف آمریکا-کره جنوبی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha