• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401111813720
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تأثیر حمل و نقل عمومی در اقتصاد شهری تیران

تأثیر حمل و نقل عمومی در اقتصاد شهری تیران

ایسنا/اصفهان حمل و نقل عمومی علاوه بر اینکه یک خدمت به شهروندان محسوب می‌شود در ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی خانوار شهری تیران تأثیر بسزایی دارد.

حمل و نقل عمومی در شهرها دستاوردهای زیادی دارد که تسهیل ترافیک با کاهش تردد خودروهای تک سرنشین، تمیزی هوا، کمک به اقتصاد خانوار و ایجاد فرصت شغلی برای فعالان این حوزه از جمله محاسن آن است.

توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در دنیا مطرح بوده و همواره مسئولان در رده‌های مختلف به این مقوله در حوزه شهری و بین‌شهری توجه داشته و برای ترغیب مردم به بهره‌گیری از این خدمت برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی کرده‌اند.

توسعه حمل و نقل عمومی به زیرساخت‌های فرهنگی نیاز دارد، اما در این میان قیمت‌گذاری مناسب و کیفیت خدمات در این ناوگان از اهمیت خاصی برخوردار بوده که مورد توجه قرار گرفته و گاهی هم مورد غفلت قرار می‌گیرد.

تیران یکی از شهرهای استان اصفهان است که مسئولان شهری بر حوزه حمل و نقل توجه کرده و نگاه خاصی برای توسعه این عرصه داشته‌اند و تقویت این عرصه هم توسط مردم مطالبه می‌شود.  توسعه حمل و نقل عمومی منجر به کاهش هزینه‌های تحمیلی به مردم و یک فرصت برای اقتصاد خانوارهای شهری بوده و توانسته رضایت عمومی را جلب کند.

شهروندان تیران اقدامات مسئولان ارشد شهرستانی و مدیریت شهری از اتفاقات جدیدی که اخیراً در توسعه حمل و نقل شهری رقم خورده به طوری که تردد مردم در سراسر شهر با کمترین قیمت انجام می‌شود مثبت ارزیابی می‌کنند.

شهروندان این اقدامات صورت گرفته را در کاهش هزینه‌ها حمل و نقل و همچنین اعتمادسازی و آرامش خاطر مهم دانسته‌اند و از مسئولان خواسته‌اند تا در این عرصه بیشتر هزینه کنند.

نگاه جامع به توسعه حمل‌ونقل شهری

فرماندار تیران و کرون با اشاره به جنبه کارآمدی و سازنده حمل و نقل عمومی گفت: کاهش هزینه، ایجاد فرصت شغلی و خدمت‌رسانی به مردم از فرصت‌هایی است که حمل و نقل عمومی فراهم می‌سازد.

علی محمدی کیا با بیان اینکه حمل و نقل درون شهری تیران با تاکسی و مینی‌بوس در حال توسعه است، تصریح کرد: تردد بین‌شهری و تا مرکز استان از جمله خدمات این عرصه بوده که باید توسعه آن را بررسی و سرمایه‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: توسعه خطوط حمل و نقل از روستاها به مرکز شهرستان و شهرهای اطراف علاوه بر خدمت رسانی به ایجاد فرصت شغلی کمک زیادی می‌کند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به اقتصاد خانواده‌ها کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: طرح توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باید با برنامه و مطالعه باشد تا منجر به شکست نشود.

نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی

همچنین شهردار تیران با اشاره به تأثیرات سازنده حمل و نقل عمومی گفت: شهرداری بالغ بر ۲۱۰ میلیون ریال یارانه مینی‌بوس شهری برای کاهش هزینه‌ها و توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری پرداخت می‌کند.

حسن حجتی افزود: علاوه بر این یارانه، توسعه خطوط و جذب راننده هم برای ایجاد فرصت شغلی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبرداد و گفت: سه میدل باس جدید وارد خطوط و جایگزین خودروهای قبلی خواهد شد.

شهردار تیران از جایگزینی خودرو سمند برای ناوگان فرسوده تاکسی در این شهر خبر داد و گفت: طرح اسقاط و جایگزینی ماشین جدید از سوی دولت با حمایت صورت خواهد گرفت.

وی لزوم حمایت از فعالان این عرصه با ارائه تسهیلات را مهم خواند و از مسئولان خواست تا به این موضوع توجه کنند و بسته‌های حمایتی برای فعالان حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

گزارش از؛ اکبر مهدی‌زاده-خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha