• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401111813822
  • خبرنگار : 71234

بررسی عملکرد منابع و مصارف هدفمندی در بودجه

عزیزی: مجلس آمادگی کامل کمک به دولت برای پیشرفت کشور را دارد

عزیزی: مجلس آمادگی کامل کمک به دولت برای پیشرفت کشور را دارد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رویکرد مجلس تقویت لایحه دولت، تأمین و پیش بینی کامل منابع و مصارف هدفمندی به ویژه نقدی و معیشتی، تأمین اجتماعی فراگیر، حوزه سلامت، کالای اساسی، نان، حمایت از محرومان، افزایش دریافتی تحت پوشش های بهزیستی و کمیته امداد است؛ مجلس آمادگی کامل کمک به دولت برای خدمت هرچه بیشتر به مردم و پیشرفت کشور را دارد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم عزیزی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها با محوریت تبصره(۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: هدفمندی یارانه مورد تأکید رهبری است، اجرای صحیح هدفمندی در راستای آرمان های انقلاب، حق، قسط و عدل، خدمت به مردم، پیشرفت کشور، تحقق رشد ۸ درصد، ثبات قیمت ها، تورم تک رقمی و بهره‌وری است که در سیاست های برنامه هفتم آمده است.

وی ادامه داد: آثار و برکت هدفمندی رفع فقر و محرومیت، تحقق عدالت و پیشرفت، رضایتمندی مردم، امیدآفرینی، کارآمدی و افزایش سرمایه اجتماعی است؛ در سال ۱۴۰۰ برای تولید و اشتغال، حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان پرداخت شد و با منابع بانک ها به ۴۶ هزار میلیارد تومان رسید و حدود ۶۵ هزار طرح بررسی و ۱۲۰ هزار شغل تعهد شد.

عزیزی اضافه کرد: امسال پیش بینی ۱.۵ میلیارد یورو برای طرح های پیشران و محرومیت زدایی در کنار افزایش منابع طرح های تملک منابع عمومی و شرکت ها نویدبخش افزایش تولید و اشتغال شده است. همچنین  بر اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری در بند ک تبصره ۱۹ تاکید شده که از جمله پتروپالایش آناهیتا و راه آهن غرب کشور است که تأثیر بسزا و فراوانی در پیشرفت کشور و راه کربلای معلی دارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه منابع و مصارف سال گذشته هدفمندی ۶۱۰ همت بود، گفت که  ۲۶ همت آن مربوط به منابع و مصارف شرکت گاز است که حدود ۸۳ درصد مصارف سهم ۹ ماهه محقق شده است لذا پیش بینی لایحه دولت دور از واقعیت نیست.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره عدم کسری و شفافیت بودجه شرکت ها به ویژه شرکت نفت، تادیه بدهی ها، مشارکت عمومی و خصوصی در طرح ها، تأمین اجتماعی و انجام طرح های عظیم پیشران گفت: رویکرد مجلس تقویت لایحه دولت، تأمین و پیش بینی کامل منابع و مصارف هدفمندی به ویژه نقدی و معیشتی، تأمین اجتماعی فراگیر، حوزه سلامت، کالای اساسی، نان، حمایت از محرومان، افزایش دریافتی تحت پوشش های بهزیستی و کمیته امداد است؛مجلس آمادگی کامل کمک به دولت برای خدمت هرچه بیشتر به مردم و پیشرفت کشور را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha