• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401111813847

ایسنا گزارش می‌دهد؛

افتتاحیه‌هایی که در شهر ادامه دارد/ ۳۸ پروژه شهری جدید در قم به بهره برداری رسید

افتتاحیه‌هایی که در شهر ادامه دارد/ ۳۸ پروژه شهری جدید در قم به بهره برداری رسید

ایسنا/قم مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۳۸ پروژه شهری در گام چهارم افتتاحیه‌های شهرداری قم برگزار شد.

آئین افتتاح و بهره‌برداری از ۳۸ پروژه شهری امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در گام چهارم افتتاحیه‌های شهرداری قم با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این برنامه پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، عباس حلوایی‌زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم دقایقی به توضیح پروژه‌های امروز پرداخت.

عباس حلوایی‌زاده اظهار کرد: شاخص‌ترین این پروژه‌ها مسیر سریع السیر اتوبوس‌های تندرو از میدان نماز تا پردیسان است.

وی با اشاره به اینکه بلوار آیت الله بروجردی در سه فاز تکمیل و تحویل مردم شد، مطرح کرد: در طراحی اولیه این مسیر به عرض ۷۰ متر طراحی شد و کلیه مسیرهای اتوبوس، خودرو، پیاده‌رو، دوچرخه و ... در آن دیده شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه در فاز نخست مسیر سواری رو تکمیل و به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: روسازی بتنی برای مسیر اتوبوس‌رانی انجام شد که در شهرها کم‌تر شاهد چنین روسازی‌هایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار تن مصالح مصرف شده است، خاطرنشان کرد: شهروندان با استفاده از این مسیر اتوبوس‌رانی می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن از هسته مرکزی شهر به پردیسان منتقل شوند.

حلوایی‌زاده ادامه داد: این اتفاق با ورود ۲۰ دستگاه اتوبوس به قم همزمان شده است که گامی موثر در عرصه خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساختمان شهرداری منطقه ۱ و خیابان شهدای شهرداری نیز در قالب این پروژه‌ها افتتاح خواهند شد، تصریح کرد: روکش آسفالت، پیاده روسازی، اطفای حریق، اتاق فرار، منبع آب و... نیز از دیگر پروژه‌های گام چهارم افتتاحیه‌های شهرداری قم هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه آب گرفتگی منطقه غربی قم حل شده است، یادآور شد: هدایت آب‌های سطحی در رینگ شرقی به دلیل عدم تفکیک زمین‌ها انجام نشده است که در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی و تملک فاز ۵ عماریاسر با تمام قدرت درحال انجام است که امیدواریم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد، ابراز کرد: پارکینگ‌های روباز چهل اختران، بنفشه، چهارمردان ازجمله پروژه‌های بافت مرکزی شهر هستند که در دستور کار قرار دارد.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم نیز در ادامه ضمن تبریک دهه فجر، اظهار کرد: امروز در ایامی هستیم که اتفاقی بزرگ به نام انقلاب اسلامی در کشور رقم خورد.

وی از انسجام و همدلی مردم در زمان پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: باید این انسجام به گوش جوانان و نسل جدید برسد و تنها راه حل بیان آن به فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین است.

شهردار قم با اشاره به اینکه هدف انقلاب اسلامی برقراری عدالت است، عنوان کرد: اگرچه در مسیر انقلاب مشکلاتی ممکن است وجود داشته باشد ولی هدف اصلی و نهایی برقراری عدالت است.

وی نهضت‌های صد ساله تاریخی را مدنظر قرار داد و افزود: این نهضت‌ها به دلیل بحث‌های قومیت‌گرایی و موارد مختلف هیچ‌کدام نتوانستند به نتایج مطلوب برسند.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه هر کدام از این نهضت‌ها هدف والایی را دنبال می‌کردند، مطرح کرد: امام خمینی(ره) از نظر جایگاه شخصیتی و رهبری با هیچ‌کدام از رهبران نهضت‌های گذشته قابل مقایسه نیستند که منجر شد اقشار مختلف مردم انقلاب اسلامی را همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی‌که ظلم و استبداد است مشکل با آمریکا و غرب وجود دارد، خاطرنشان کرد: نفوذ اندیشه‌ها بیگانه، تهاجم‌های فرهنگی، انحراف از مسیر اصلی و تجددگرایی افراطی ازجمله آسیب‌های این مسیر است که باید برای نسل جوان تبیین شود.

شهردار قم با بیان اینکه مردم، وحدت و رهبری سه رکن اصلی انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: اگر مردم با وحدت در میدان حاضر باشند و از فرامین رهبری اطاعت کنند، قطعا به پیروزی خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم با افتتاح این پروژه‌ها به دنبال امیدآفرینی در جامعه است، یادآور شد: امروز مردم نیازمند امید و انسجام هستند و اگر کسی در مسیر ناامیدی جامعه گام بردارد باید بداند در سپاه دشمن قرار گرفته است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوس‌رانی قم به دو سال رسیده است، ابراز کرد: تمام خدمات و فعالیت‌های شهرداری تاثیر مستقیم در زندگی مردم دارد.

وی ادامه داد: افتتاح و بهره‌برداری از ۲۱۸ پروژه در ۱۳ گام از ۲۰ دی‌ماه آغاز شده است و تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

شهردار قم با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای مباحث ترافیکی در بودجه سال آینده شهرداری قم پیش بینی شده است، تاکید کرد: تمام این مباحث برای افزایش امیدآفرینی در جامعه است.

در ادامه نیز از ۳ راننده منتخب سازمان اتوبوس‌رانی قم تقدیر شد.

لازم به ذکر است، این افزاد شامل راننده نمونه نظم و خدمات بر مبنای رعایت زمان‌بندی مناسب، راننده نمونه عدم تصادف و نگهداری از خودرو و راننده نمونه در حفظ امانت و تحویل به موقع آن بودند.

در پایان نیز، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم ضمن تبریک دهه فجر، اظهار کرد: امسال تقارن دهه فجر با اعیاد ماه رجب بسیار جذاب و فرخنده است.

وی با اشاره به اعمال و عبادات ماه رجب، مطرح کرد: طبق احادیث و روایات، خدمت به مردم نیز نوعی عبادت در نزد خدا است.

امام جمعه قم با بیان اینکه انگیزه خدمت به مردم بسیار مهم است، عنوان کرد: آن خدمتی اجر و قرب دارد که برای رضایت خداوند انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری می‌تواند با نیت جلب رضایت خداوند به مردم خدمت‌رسانی کند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها مطابق قانون دارای وظایفی هستند ولی می‌توانند همین وظایف را با نیت کسب رضایت خداوند انجام دهند.

سعیدی با بیان اینکه هر کس کاری انجام می‌دهد منتقدانی نیز خواهد داشت، تصریح کرد: افرادی که برای محبوبیت اقداماتی را انجام می‌دهد در مقابل منتقدان ضعیف خواهند بود ولی افرادی که برای رضایت خداوند کار صحیح را انجام می‌دهند درگیر حاشیه‌ها نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز باید قدر خدمت‌گذاران خود را بدانند، یادآور شد: انصافا شهردار قم نسبت به خدمات، اقدامات و برنامه‌ها کارهای خوبی انجام داده است و مردم باید قدر این خدمت‌گذاران را بدانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha