• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401111813983
  • منبع : نمایندگی سمنان

افتتاح مرکز همایش های بین المللی دانشگاه سمنان

افتتاح مرکز همایش های بین المللی دانشگاه سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست دانشگاه سمنان از مرکز همایش های بین المللی دانشگاه سمنان به عنوان بهترین ساختمان سال دنیا در سال ۲۰۱۰ نام برد.

دکتر سیف‌الله سعدالدین ۱۸ بهمن‌ماه و در هفتمین روز دهه مبارک فجر ۱۴۰۱ در آیین افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه سمنان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ،نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سمنان، نماینده مردم سمنان، مهدیهشر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در دانشگاه معین استان سمنان به بهره برداری رسید اظهار کرد: این طرح با زیربنای پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع احداث شده است .

وی با بیان اینکه ساخت این مرکز همایش‌ها از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است افزود: این ساختمان دارای یک سالن همایش اصلی با ظرفیت یک هزار نفر ، دو سالن همایش با ظرفیت ۲۵۰ نفر ، فضای چند منظوره ، بخش اداری و رفاهی است .

سرپرست دانشگاه سمنان با بیان اینکه طراحی این ساختمان در کنار طرح بزرگترین معماران دنیا از جمله زاها حدید، نورمن فاستر استیون هال و گروه BIG به عنوان پربازدید کننده‌ترین طرح‌های فرهنگی دنیا در سال ۲۰۱۲ قرار گرفته است اظهار کرد : این طرح در لیست مورد نظر در کنار موزه ماکسی رم اثر زاها حدید برنده بهترین ساختمان سال دنیا در سال ۲۰۱۰ در فستیوال جهانی معماری نیز قرار گرفته است.

دکتر سعدالدین تصریح کرد: طراحی این مجموعه توسط مهندسین مشاور معماری موج نو در سال ۲۰۰۶ انجام شده است .

به گزارش ایسنا- ؛در این بنا، گره و چفد ضربدری در نما ,حجم از نظر بصری به هم پیوسته نشان داده شده در حالی که شیشه های ثابت تیره مثلثی شکل، فضا را روشن می‌کند و در واقع به نوعی با نور و سایه بازی می‌کند.

همچنین این عناصر با کاهش نور خورشید به خصوص در تابستان گرم و خشک سمنان یک فضای آرام را بوجود می آورد .

گفتنی است ؛ وزیر علوم تحقیقات و فناوری در بدو ورود به دانشگاه سمنان و پیش از افتتاح این طرح با حضور در پردیس شهدای این دانشگاه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام و از بخش‌های مختلف و طرح های نیمه تمام عمرانی این دانشگاه با همراهی استاندار سمنان ، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم دیگر مسئولان دستگاه ها بازدیدکرد .
بهترین ساختمان سال دنیا در سال ۲۰۱۰ در دانشگاه سمنان

بهترین ساختمان سال دنیا در سال ۲۰۱۰ در دانشگاه سمنان

بهترین ساختمان سال دنیا در سال ۲۰۱۰ در دانشگاه سمنان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha