• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401111814075
  • خبرنگار : 50444

برگزاری پویش «سرزمین مهر» در کانون پرورش فکری اسفراین

برگزاری پویش «سرزمین مهر» در کانون پرورش فکری اسفراین

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از برگزاری پویش «سرزمین مهر» در کانون پرورش فکری اسفراین خبر داد.

فرهاد آقا بیگی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف امید آفرینی، برقراری پیوند با گذشته تاریخی، آشنایی با فرهنگ پوشش اقوام مختلف و آشنایی با دستاوردهای مختلف کشور، پویش «سرزمین مهر» در شهرستان اسفراین برگزار می‌شود.

وی افزود: این پویش در ۳ بخش آگاهی بخشی عمومی از طریق چاپ پوستر و بنرهایی با محتوای فرهنگی، جشنواره ساخت عروسک های دست ساز با تکیه بر ساخت عروسک های بومی و محلی اقوام مختلف ایران و ساخت ماکت هایی از دستاوردهای کشور در عرصه های مختلف صنعتی و اماکن مذهبی برگزار می شود.

وی در خصوص شرایط برگزاری این پویش نیز گفت: کودکان و نوجوانان می توانند با کمک والدین خود یک عروسک سفالی، پارچه ای، چوبی یا کاغذی بسازند؛ البته استفاده از سایر مواد به سلیقه خودشان مشکلی ندارد و می توانند برای ساخت آن، به سلیقه خود از هر ماده ای استفاده کنند. توصیه ما این است که پوشش این عروسک ها بیان کننده پوشش اقوام مختلف باشد یا یکی از آداب و رسوم آن ها را نشان دهد.همچنین عروسک ها می توانند انسان نما یا غیر انسان بوده اما بیان کننده یک رسم و آیین باشند.

وی به ساخت ماکت برای شرکت در این پویش نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای ساخت ماکت ها نیز می توان از هر ابزاری استفاده کرد اما بهتر است این ماکت ها از استحکام لازم برخوردار باشند تا موقع حمل و نقل آسیب نبینند.

آقا بیگی بیان کرد: علاقه مندان به شرکت در این پویش می توانند آثار خود را به غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسفراین در حاشیه مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن یا مراکز کانون واقع در طالقانی ۱۸ و شهرک فرهنگیان اسفراین تحویل دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha