• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401111814124
  • خبرنگار : 50175

استاندار:

۵۰ درصد از تسهیلات کم‌بهره صنعت لرستان به واحدهای صنعتی بروجرد اختصاص یافت

۵۰ درصد از تسهیلات کم‌بهره صنعت لرستان به واحدهای صنعتی بروجرد اختصاص یافت

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: ۵۰ درصد از تسهیلات و وام کم‌بهره صنعت استان به واحدهای صنعتی بروجرد اختصاص یافت.

فرهاد زیویار امروز ۱۸ بهمن‌ماه در مراسم افتتاح مدرسه برکت‌آباد بروجرد، اظهار کرد: در ایام دهه فجر مسئولین برای اینکه کارنامه‌ای از برنامه‌های خود و جهادگران حوزه صنعت، کشاورزی، تولید، عمران و آبادی در سطح استان ارائه کنند در این مقطع مردم را در جریان اقدامات قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز نیز به این مناسبت از پروژه‌های در حوزه صنعت و عمران شهرستان بروجرد بازدید به عمل آمد، افزود: استعداد خوبی در بخش صنعت شهرستان وجود دارد.

استاندار لرستان تصریح کرد: برخی کارخانه‌های بروجرد مانند نساجی این شهرستان یک برند در کشور بوده و حرف برای گفتن دارند با توجه به مشکلاتی که این کارخانه دارد دولت مصمم هست که از این کارخانه حمایت کند.

زیویار خاطرنشان کرد: در بخش صنعت کارخانجاتی مانند سیم لاکی، چاپ یاقوت و فولاد پاسارگاد از ظرفیت وام‌ها و تسهیلات کم‌بهره استفاده کردند. نزدیک به ۱۵۸ میلیارد تومان در بخش صنعت شهرستان هزینه شده به‌طوری‌که در کل حوزه صنعت استان این میزان اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه 50 درصد از تسهیلات و وام کم‌بهره حوزه صنعت استان به واحدهای صنعتی بروجرد اختصاص یافته است، اضافه کرد: کارخانه زاگرس خودرو بروجرد با مشکلاتی روبرو شد که در همین اواخر قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نبود که مورد حمایت قرار داده شد و در حال حاضر تحت عنوان کارخانه فردا شروع به فعالیت کرده و با برنامه‌ای که مدیریت جدید برای این کارخانه ارائه کرده است در تا پایان سال ۱۴۰۱ بین ۲۵ تا ۳۰ خودرو تحویل بازار خواهد داد.

استاندار لرستان با بیان اینکه برای سیلیکون متال بروجرد ۲۵۰ اعتبار و تسهیلات در نظر گرفته شده است، بیان کرد: امروز کلنگ کارخانه صبا ظرف آسیا در این شهرستان به زمین زده شد که اتو، جاروبرقی، چرخ‌گوشت و ... تولید خواهد کرد.

زیویار با بیان اینکه کلنگ زنی را کم کرده و امکانات دولت را صرف تکمیل پروژه‌های ناقص خواهیم کرد، ادامه داد: آنجا که بخش خصوصی پا به میدان بگذارد کلنگ زنی خواهد شد و مورد حمایت دولت هم قرار خواهد گرفت.

 وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های که در دولت سیزدهم و نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان یک فرصت قلمداد می‌شود دیدار رودررو با تولیدکنندگان و اقشار مختلف مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha