• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401111814127
  • خبرنگار : 50181

مدیرکل هواشناسی استان:

یخبندان در پایان هفته/ دمای نواحی سردسیر کرمانشاه تا ۱۰ درجه زیر صفر می‌رود

یخبندان در پایان هفته/ دمای نواحی سردسیر کرمانشاه تا ۱۰ درجه زیر صفر می‌رود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از افت محسوس دمای هوای استان طی روزهای آتی خبر داد و گفت: دمای نواحی سردسیر استان به منفی ۱۰ درجه هم می‌رسد.

فیروز دولتشائی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سامانه ناپایداری که جو استان را تحت تاثیر قرار داده و باعث بارش برف و باران در نواحی مختلف استان شده، افزود: این سامانه که برای آن هشدار نارنجی صادر کردیم و پیک فعالیت آن را امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ بهمن) خصوصا در نواحی غربی و شمالی از جمله در منطقه اورامانات خواهیم داشت، از صبح روز پنجشنبه(۲۰ بهمن) به تدریج از جو استان خارج می‌شود.

وی ادامه داد: بارش این سامانه علاوه بر گردنه‌ها و مناطق سردسیر، در نواحی معتدل از جمله شهر کرمانشاه نیز به صورت برف خواهد بود که البته سنگین نیست، اما در نواحی جنوب غربی استان بارش‌ها عمدتا به صورت باران خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش دمای هوای استان به دلیل نفوذ جریان سرد شمالی نیز خبر داد که به تدریج از فردا آغاز شده و طی روزهای جمعه و شنبه هفته آینده (۲۱ و ۲۲ بهمن) به اوج خود می‌رسد و محسوس خواهد بود.

به گفته دولتشائی دما در نواحی سردسیر استان ممکن است تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر هم برود و در شهر کرمانشاه نیز بین سه تا چهار درجه سانتی گراد زیر صفر باشد.

وی اضافه کرد: در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده که اوج برودت هوا را داریم، در اکثر نواحی استان یخبندان را شاهد خواهیم بود و در این دو روز احتمال تشکیل مه صبحگاهی خصوصا در ساعات اولیه روز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه بر این نکته هم تاکید کرد که پیش‌بینی‌های هواشناسی حدود ۷۰ درصد دقت داشته و احتمال اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد خطا داشته باشد نیز وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha