• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401111814236
  • خبرنگار : 71442

توضیح تهیه‌کننده «هفت» درباره حرف‌های نامتعارف مهمان + ویدئوی توضیحات افخمی

توضیح تهیه‌کننده «هفت» درباره حرف‌های نامتعارف مهمان + ویدئوی توضیحات افخمی

تهیه‌کننده «هفت» درباره اتفاقی که منجر به خروجی و حرف‌های نامتعارف مهمان برنامه روی آنتن زنده تلویزیون شد، توضیحاتی را عنوان و تاکید کرد که «موضوع برنامه در آن قسمت عِرق ملی بود اما حرف‌های مهمان از جایی به بعد با موضوعی که ما مد نظرمان بود، متفاوت شد و قاعدتا مسوولیت صحبت‌هایی که انجام دادند هم با خودشان است.»

محمد تنکانبی در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا حرف‌های ابوالقاسم طالبی در ـ برنامه سینمایی «هفت» در چهارچوب استانداردهای تولید و پخش یک برنامه تلویزیونی قرار می‌گیرد؟ اظهار کرد: موضع برنامه ما از ابتدای جشنواره فجر مشخص بوده است. بر این اساس هر شب به یک سوژه درباره موضوعاتی مثل ژانرهای مغفول یا یکسری موضوعات دیگر مثل بحث اقتباس در سینمای ایران یا بازنمایی پلیس در سینمای ایران و یکسری موضوعات اینچنین بر مبنای جشنواره می‌پردازیم.

تهیه‌کننده «هفت» به قسمت حاشیه‌ساز این برنامه با حضور ابوالقاسم طالبی اشاره کرد و گفت: در این قسمت سوژه ما عِرق ملی در سینمای ایران بود که بابت آن کار محتوایی انجام شده بود. آقای طالبی هم بر همین مبنا دعوت شده بودند که به حوزه عرق ملی در سینمای ایران بپردازند؛ اما از جایی به بعد جهت صحبت‌های مهمان با موضوعی که مد نظرمان بود، متفاوت شد و این اتفاقی است که در بسیاری از برنامه‌ها رخ می دهد. به هر حال در برنامه موضوعی مشخص می‌شود، مهمانی دعوت می‌شود و در جاهایی دست مهمان و کارشناس بسته نیست. در این برنامه هم آقای طالبی یکسری نکاتی را فرمودند که بر مبنای همین آزادی بیان بوده و قاعدتا صحبت‌هایی که انجام می دهند به کارشناس و مهمان برنامه مربوط است.

وی با بیان اینکه این اتفاق سناریویی از قبل چیده شده نبود و مهمان برنامه در لحظه صحبتی را انجام داد، گفت: این نوع موارد در برنامه «هفت» روال خاصی نیست که بگویم هر سری به دنبال جنجال هستیم؛ چرا که موضوع و محور برنامه ما کاملا مشخص است. آقای طالبی به عنوان فیلمساز صحبت‌هایی را انجام دادند که قطعا اگر لازم باشد خودشان باید پاسخگو باشند؛ چرا که موضوع و فضای برنامه ما کاملا مشخص بود. 

تنکابنی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره‌ی نحوه اجرای بهروز افخمی در لحظه بیان این صحبت‌ها از سوی مهمان و خنده‌های او که با انتقاد همراه شده است، عنوان کرد: آقای افخمی در برنامه شامگاه گذشته «هفت» هم همین نکته را عنوان کردند که به هر حال این صحبت‌ها نظر شخصی مهمان بوده است و خنده‌های ایشان متوجه ادبیاتی بوده است که ابوالقاسم طالبی به کار می‌بُرد و این جملات برایش چیزی در حد شوخی و مزاح است.

تنکابنی در پایان تاکید کرد: بحث‌هایی که در برنامه «هفت» با حضور ابوالقاسم طالبی انجام شد، هیچ‌گونه روالی در برنامه های آتی نخواهد داشت.

نقد اظهارات مهمان «هفت» در خود برنامه

به گزارش ایسنا، برنامه «هفت» اخیرا با حضور ابوالقاسم طالبی ـ کارگردان ـ روی آنتن شبکه نمایش رفت و بخشی از گفت‌وگوی بهروز افخمی (مجری) و مهمان برنامه، به موضوع زنان و حرکت‌های اعتراضی سلبریتی‌ها اختصاص داشت که در آن به کنایه این رفتارها به شرایط یائسگی خانم‌ها نسبت داده شد!

این جملات در ادامه واکنش‌هایی را از سوی سینماگران و بینندگان تلویزیون به همراه داشت و خانه سینما در بیانیه‌ای با «خارج از عُرف» خواندن اظهارات مطرح شده در برنامه "هفت"، آن را مور نقد قرار داده و در حمایت از خانواده سینمای ایران، از صدا و سیما درخواست کرد تا عذرخواهی کند.

هرچند برنامه «هفت» در جدیدترین قسمت که شامگاه گذشته روی آنتن شبکه نمایش قرار گرفت، به ارائه توضیحاتی درباره حرف‌های نامتعارف میهمان برنامه (ابوالقاسم طالبی) پرداخت و از سوی برخی منتقدان حاضر در برنامه هم این حرفها نقد شد.

فیلم مربوط به این قسمت در ادامه قابل مشاهده است:

واکنش پیمان جبلی به اظهارات مهمان «هفت»

همچنین رییس صداوسیما امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور جمعی از خانواده‌های این شهدا در سازمان صداوسیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران رسانه‌ها حاضر شد و در پاسخ به پرسشی درباره‌ی اظهارات ابوالقاسم طالبی در برنامه زنده «هفت» گفته است: در فضایی که به مقدس‌ترین مقدسات ما در طول ماه‌های گذشته توهین شده و پس از فتنه‌ای که پشت سر گذاشته‌ایم، طبیعی است که واکنش‌ها و عکس‌العمل‌هایی صورت بگیرد که البته بعضی از این نظرات با ادبیات بهتری می‌توانست بیان شود. شاید با ادبیات مناسبی بیان نشد اما واکنش به آن رفتارها و اظهارنظرهایی است که در طول این چند ماه بیان شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۶:۳۶

صدا وسیمای میلی- چیز جدیدی نیست. مردم سالهاست رسانه های داخلی از هر نوعش رو، براش پچیزی ارزش قائل نیستن. مخاطب ندارین. خودتون هم خوب میدونین.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۲ ۰۸:۱۲

راستش، اینجور ها هم نیست. هر چند که اینطور گفتن، مد و ترند روز هست. ما برنامه های تلوزیون را میبینیم. فیلم و کارتون برای بچه ها هر روز هست، برنامه های مستند خوب هستند برنامه های انارستان و ورزشی عالی هستند. شبکه افق برنامه های خوبی داره. من از طرف خودم گفتم، شما هم سعی کن از طرف خودت صحبت کنی.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۳ ۲۱:۳۲

حرف بی ربطی نوشتی . من یک خانواده 18 نفری دارم که فقط 3 نفرشون با رسانه های غیر ملّی و غیر رسمی زمان بیکاریشون رو پر میکنن و بقیه به تلویزیون و رادیو اعتماد داریم و 3 نفر دیگر رو هم بی خبر نمیگذاریم . نکتۀ جالب اینه که بعضی سریال های تلویزیون مثل افسانه 3 برادر رو همه خانواده تعقیب کردند . پس لطفاً خودتون رو نماینده ما معرفی نکنید . ما نه به شما نمایندگی دادیم و نه وکالت .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۱۹:۳۶

باسلام، به قول معروف: از کوزه برون همان تراود که در اوست ...متاسفانه سیاست حاکم بر صدا وسیما میل میکند که فردی بنام طالبی در برنامه زنده به همه بانوان توهین کند و آقای جبلی هم ایشان را تایید نماید.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۶:۵۰

چه جالب که اینجور مواقع ازادی دارن ملت البته بدم نیس حجم بی سوادی حضرات تا مغز استخون مشخص می شود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۵ ۱۱:۲۷

توهین به بانوان کشور ( بدون توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند)، به هر شکل و از جانب هر دسته و گروهی اعم از اصولگرا،بسیجی، لباس شخصی،آخوند،مداح،نماینده مجلس،وزیر و... محکوم است.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۶:۵۲

با سلام تا کی باید مراقب ناراحت نشدن یک مشت هیستیریک خود برتر بین باشیم که اگر قرصهاشون رو سر وقت مصرف نکنن ، جامعه رو دچار آنارشی میکنن....... خسته شدیم ، جمع کنید ، هر غلطی دلشون میخواد میکنن ، هر فحشی که به دهنشون میاد رو ، نثار از سر تا پایین جامعه میکنن ، اون وقت نمیشه بهشون گفت بالا چشمت ابروست......

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۶:۵۷

پس چرا از خنده غش کردی؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۷:۲۹

کسی به ایران کار ندارد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۸:۳۱

وای وای ، به مقدسات جماعت سلبریدی اهانت شد، همه باید از شدت ناراحتی و خشم همین جوری بلرزیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۸:۴۶

پس در مجموع اینگونه صحبت ها هم از نظر ادبیات آن و هم از نظر محتوا کاملا مورد تایید رئیس سازمان و همچنین عوامل برنامه است چون هیچگونه عذرخواهی صورت نگرفت و استدلال جناب جبلی که واقعا عجیب هم بود که چون بقیه به قول ایشان به مقدسات ما توهین کرده اند پس ما هم مجاز هستیم به نیمی از جمعیت کشور توهین کنیم!!! این طرز تفکر قطعا مورد تایید رهبری و دلسوزان کشور و انقلاب نیست و امیدوارم حداقل در جلسات خصوصی به جناب جبلی تذکر جدی داده شود.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۹:۰۰

.سلبریتی های فاسد و حامیان آنها همان تروریست‌های دهه شصت هستند با آرایش جدید.مردم این .هنرمند نماهای سراپا فساد را به زباله دان تاریخ انقلاب می اندازند و نسلی نو وبتلنده جایگزین آنها خواهد شد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۱۹:۰۳

شما هم صبح خبردار شدید هر چند صبح جمعه نبود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۲:۵۷

برنامه زنده پخش نکنید.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۹ ۱۱:۵۲

جناب جبلی صحبت راجع به یائسگی آنهم با طعن و تحقیر نیاز به ادبیات بهتر، بدتر، ملایم، لطیف، خشن، گستاخانه و هر نوع دیگر ندارد.‌ توهینها را تمام کنید. زنان را چه فرض کرده اید؟!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۹ ۱۳:۳۸

باسمه تعالی باسلام این ادبیات و به این شکل را قبول ندارم ولی آیا آن موقع که به مقدسات،انقلاب اسلامی ، شهدا ، جمهوری اسلامی ، امام و رهبری ناسزا می گویند همین اعتراض و حرف ها را دارند !!!؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۹ ۱۴:۴۸

حیف نیست بخاطر چنین برخور نسنجیده و البته برخورنده هنرمند ارزشمندی مثل خانم پانته آ بهرام از بازیگری کناره بگیرند واقعا باعث تاسف و حیرت است قابل توجه آقای طالبی. کارگردان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۹ ۱۷:۵۲

وقتی نظام برای سلبریتیها هم بیبرنامه باشد خب طبیعیه که سمت دیگری انها را جذب خود میکند و مقصر اصلی خود نظام و مسئولین آن هستند! و در عین حال تلویزیون ایران جای اینطور صحبتها نیست!مگر اینکه برنامه مخصوص بخود با حضور مسئولین نظام و سلبریتیهای محبوب ایرانی باشد! چون ادامه اینگونه رفتارها باعث بوجود امدن دو قطبیهای بیشتری هرسال میشود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۹ ۲۲:۱۱

آقای بهروز افخمی و ابوالقاسم خان ، با این سن و سال پیری .... چقدر پشت سر هم خوشگذرانی در عالم سینما را تکرار میکند؟ در ضمن آزادی بیان با ژاژخاییدن ( سخن یاوه گفتن ) از زمین تا آسمان فرق دارد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۰ ۰۷:۱۵

خدا آقای بهروز افخمی را حفظ کنه خداقوت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۰ ۰۹:۵۸

چرا اتیش گرفتید دقیقا حرفهای اقای طالبی در مورد بعضی از بازیگران درست ودقیق بود جای تعجب اینکه وقتی کارهای زشت وغیر متعارف از خود این خانمهای بازیگر میبینیم رگ غیرت کسی باد نمیکنه ونشانه تجدد میزاریدحالا که یک نفر حرف درست زده همه غیرتی شدند برید فکرتونو درست کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۰ ۱۳:۰۹

جناب تنکابنی آزادی بیان درصدا وسیما فقط مختص مذکرطالبی بود؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۱ ۱۳:۳۰

واقعا متاسفم برای این صدا و سیمای میلی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۱ ۱۸:۱۲

تلویزیون ؟چی هست ؟مگه هنوز تلویزیون هست!!!!؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۱۳:۲۵

الان شما در قلب اروپا و در یک کاخ زندگی میکنی و یا یکسر در کاباره و فیلم‌های ترکی. بیدار شو اینجا ایران مهد دلیران است.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۲ ۱۸:۰۸

رییس صدا و سیما خیلی عالی بیان کردن .این جملات اقای طالبی واکنش متقابل به توهین هایی بود که به مقدس ترین مقدسات ما در ماههای گذشته شد که البته باید با ادبیات بهتری انجام میشد.طالبی چیز خاصی نکفته .انقد شلوغش نکنید.واقعیت جامعه ی زنان بازیگر رو گفته

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۲ ۱۹:۲۶

کاش این ایرادهایی که به حرفهای این آقا گرفتن سلبریتی هگگها به خودشون می گرفتن خودشون تو فیلمای خانگی یه جوری عشوه میان آدم خجالت میکشه بعد از یائسگی گفتن خجالت میکشن جالبه شما از بدترشم خجالت نمی کشین و از خدا تونه بازیش کنین تو فیلما

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۳ ۰۸:۳۶

بنده فقط برایم جالب است که عام متوجه این نشدند که کجای کار غلط بود. دوستان عزیز این فرد(طالبی) یائسگی را نوعی نقص تلقی کرد و به شکلی به تمامی مادران توهین کرد. جایی که این فرد سخن گفت نامش رسانه ملی است نه بقالی آقا کریم که هر چی دلشان بخواهند بگویند این "دایی مردکها" جالبتر اینکه تمامی کسانی که از این ادبیات وقیحانه حمایت کردند مذکر میباشند و لحظه ای درک نکردند که خودشان زاییده مادری هستند که زمانی یائسه شده یا خواهد شد. یائسگی مرحله جدیدی در زندگی یک بانو است تا به تعالی بیشتر برسد. ایکاش این موضوع ساده را بفهمید لااقل.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۳ ۱۲:۵۹

دقیقا نبود مخاطب این کارو کرده از قول دوستان خودتون بهتون میگم آقای افخمی ابو بریز همونجا که میسوزه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۳ ۱۶:۵۲

عجب واقعن عجب چه توضیحاتی دریغ آزی عذرخواهی ساده !!!!!!! یکی از آزادی بیان میگوید دیگری بجا ربط می دهد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۳ ۱۸:۵۳

یکی پیدا نمیشه به این شخص بفهمونه که باید به همجنسان مادرت که از دامان انهابه این دنیا امدی بیشتر از اینها لااقل احترام می گذاشتی.....اغای نسبتا محترم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۳ ۲۰:۲۶

چرا شما نقد علیه خودتونو به کشور نسبت میدید؟!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۳ ۲۳:۳۳

برای تهیه کننده برنامه هفت و اصلاح طلبان باید تاسف خورد شماها از برپا کنندگان جنبش به اصطلاح "می تو" ناراحت که نمی شوید که حمایت هم می کنید اما یک اصطلاح زنانه یعنی یائسگی را توهین به زنان قلمداد می کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۰۱:۵۴

آقای طالبی توهین نکردند شما هم شدین آتیش بیار معرکه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۰۲:۲۶

اگه کاری به صحبنهای اون دعوت شده به برنامه تلویزیون ملی نداشته باشیم خنده و تایید شما بعنوان اجرا کننده رو جه بکنیم؟؟؟دردناکتر از صحبتهای ان آقا خنده و تایید شما بود.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۰۴:۱۲

سه تا مثلا با سواد نمی گذارند کلام هم دیگر منعقد بشه حرف هم را فطع میکنند معلوم نیست چی میگن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۰۴:۳۵

اصلا کاری ب حرفای کسی ندارم فقط خواستم بگم چجوریه ک تو مملکت دم از آزادی بیان می زنیم ک آزادی بعد از بیان نداریم؟ ای کاش بجای،تعصب کورکورانه،بر جهل و تقدس گرایی بر یک سری بت،خودساخته،دغدغه ی اول مملکت نان مردم باشد و در ادامه فرهنگ سازی درست در چارچوب قواعد جهانی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۰۵:۴۱

اگه سلبریتیافاسدن پس صداوسیمای میلی که سریالهاوفیلمهای سینمایی اوناروپخش میکنن دست کمی ازفاسدین ندارن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۰۶:۳۱

من حرفهای آقای طالبی را نشنیدم ولی اگر علیه سلبریتی های دوزاری بوده دمش گرم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۰۶:۴۹

اگه حرفی علیه نظام میزد که به دلشون نبود ممنوع التصویر و ممنوع الصدا میشد و ممنوع الزندگی و هر ممنوع ال دیگه ای میشد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۱۳:۴۷

این همون برنامه ای هستش مسعود فراستی به کیمیایی گفت تو فیلمش .... کرده(کلمه ای که اگر بنویسم پیامم منتشر نمیشه). بعد هم هیچ کس بهش هیچی نگفت. چه انتظاری دارید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۱۳:۵۶

دم طالبی گرم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۱۴:۵۹

از صداسیماجمهوری اسلامی با این مجریانش(افخمی مهران رجبی و .)دیگه بیش از این انتظاری نمیرود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۱۶:۱۸

این سلبریتی های ادای چشم و گوش بسته ها رو در نیارن این اصطلاح یا لاتینش ،، مونوپوز ،، بخاطر شرایط فیزیولوژیک خانمها در کتب و کلاس پزشکی و حتی سطح جامعه بکار برده میشه و دوستان مطرود برای دیده شدن به دستاویز های دیگری چنگ بزنند