• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401111814310
  • خبرنگار : 50039

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان عنوان کرد:

صدور مجوز ایجاد ۳ کارگزاری تحویل نهاده در گلستان/ ۲۱۰ هزار تن سهمیه کود شیمیایی استان

صدور مجوز ایجاد ۳ کارگزاری تحویل نهاده در گلستان/ ۲۱۰ هزار تن سهمیه کود شیمیایی استان

ایسنا/گلستان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با بیان اینکه شرکت ۱۲۷ کارگزاری تحویل نهاده در سراسر استان دارد، گفت: مجوز ایجاد سه کارگزاری تحویل نهاده در گرگان، کلاله و رامیان صادر شد.

سیدصمد ضیائی ظهر امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان پشتیبان تولیدات گیاهی یک شرکت کاملاً دولتی است، اظهار کرد: گلستان در بسیاری از زراعت‌ها رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده و به همین دلیل شرکت مذکور نقش بسیار مهمی را در زراعت و باغبانی استان ایفا می‌کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با تأکید بر اینکه استان حدود ۴۰۰ هزار تن انواع کود نیاز دارد، ادامه داد: سهمیه کود استان گلستان در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۱۰ هزار تن در نظر گرفته شده که انبارهای سازمانی در گرگان و سایر انبارهای گنبدکاووس، کردکوی، علی‌آباد، فاضل‌آباد، قرق و کلاله برای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه کود مورد نیاز اراضی کشاورزی از هشت مبادی بندرعباس، مرودشت، کرمانشاه، بندر امام‌خمینی(ره)، بجنورد و سایر مبادی به استان گلستان منتقل می‌شود، افزود: شرکت حمایت خدمات کشاورزی ۱۲۷ کارگزاری تحویل نهاده در سراسر استان گلستان دارد که با ایجاد سه کارگزاری جدید در گرگان، کلاله و رامیان این رقم به ۱۳۰ افزایش می‌یابد.

ضیائی فعالیت اصلی شرکت را در بخش توزیع کود شیمایی عنوان و خاطرنشان کرد: در سال‌جاری حدود ۱۳۱ هزار و ۹۵۱ تن کود ازته، ۳۳ هزار و ۵۳۷ تن فسفاته و ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن پتاسه سهمیه به استان گلستان اختصاص یافته که ۲۰ هزار تن سهمیه کود ازته دیگر به استان اختصاص داده شده است.

وی کود شیمیایی مورد نیاز گلستان برای سال آینده را ۲۳۰ هزار تن برشمرد و اضافه کرد: در استان باید حدود ۷ میلیون تن تولید محصولات داشته باشیم و برای تحقق این هدف باید نهادهای بذر، کود و سموم را به موقع و باکیفیت به دست کشاورزان برسانیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در خصوص آخرین وضعیت کشت گندم و سویا در استان توضیح داد: در سال‌جاری حدود ۲ هزار ۸۷۰ تن بذر گندم از طریق کارگزاری‌های دارای مجوز شرکت بین کشاورزان توزیع شده و ۴۹۲ تن بذر سویا تحویل گرفته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه ۱۶ شرکت تولیدکننده بذر در استان داریم و ۸۰ میلیارد ریال پول تولیدکننده بذر تسویه شده است، تصریح کرد: بذر تولیدی شرکت خدمات کشاورزی رتبه اول را در میان شرکت‌های تولید کننده بذر در استان دارد.

این مقام مسئول وسعت اراضی اختصاص یافته به کشت قراردادی گندم در استان را ۱۴۷ هزار هکتار دانست و گفت: گلستان در این بخش رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha