• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401111914565

/سروهای آسمانی قم/۹۸

وصیت شهید محمدرضا افشار به برادر در خصوص راه مبارزه با آمریکا و استکبار

وصیت شهید محمدرضا افشار به برادر در خصوص راه مبارزه با آمریکا و استکبار

ایسنا/قم شهید محمدرضا افشار در وصیت‌نامه اش نوشت: برادرم از شما می‌خواهم که راه مرا ادامه دهی و با درس خواندن مشت محکمی به دست آمریکا بزنی.

شهید محمدرضا افشار در ۱۵ بهمن ۱۳۴۸ در شهر مقدس قم، در زیر سایه کریمه اهل بیت (س) چشم به جهان گشود. سرانجام در چهارم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در منطقه شلمچه به شهادت رسید و پس مدتی مفقودالاثر بودن در تاریخ دهم اردیبهشت ۱۳۷۷ در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم آرام گرفت.

برشی از وصیت‌نامه شهید محمدرضا افشار:

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با درود سلام بر یگانه منجی عالم بشریت امام زمان و نایب بر حقش امام خمینی و با درود سلام بر خانواده شهدا و مفقودین و با سلام بر مجروحین و معلولین جنگ تحمیلی:

پدر و مادر عزیزم من یک امانتی بیش در دست شما نیستم و امانت هم باید به صاحبش داد، مادرم اگر من لیاقت شهید شدن را داشتم و شهید شدم برای من گریه نکنید اگر هم گریه می کنید برای علی اکبر و علی اصغر امام حسین (ع) گریه کنید بعد هم اگر خواستی گریه کنید در جمع گریه نکنید.

و از شما هم پدر بزرگوارم می خواهم که اگر می خواهید خدا و بعد من از شما راضی باشم از خرج‌های بیهوده خودداری کنید، و از شما ای برادرم جواد و هادی و مهدی می خواهم که راه مرا ادامه دهی و با درس خواندن مشت محکمی به دست آمریکا بزنی.

و از تو ای خواهرم می خواهم حجابت را حفظ کنی چون حجاب تو کوبنده تر از خون سرخ من است و از شما ملّت شهید پرور می خواهم که نماز جمعه را ترک نکنید حرف امام حرف امام زمان است و حرف امام زمان حرف خدا بنابراین حرف امام مقدّم است و دیگر در آخر از امت شهید پرور می خواهم که مرا حلال کنید.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha