• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401111914754
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نمایندگان هرمزگان در آیین از سرگیری عملیات اجرایی پل خلیج فارس چه گفتند؟

نمایندگان هرمزگان در آیین از سرگیری عملیات اجرایی پل خلیج فارس چه گفتند؟

ایسنا/هرمزگان احداث پل خلیج فارس به عنوان آرزوی دیرینه جزیره نشینان پس از ۷ سال توقف دوباره شروع شد و نور امید را به دل مردم قشم بازگرداند. نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با حضور در آیین از سرگیری عملیات اجرایی این پل حرف موکلان خود را به گوش دولتمردان رساندند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در این آیین گفت: با تغییر رویکرد مثبت صورت گرفته در دولت مردمی سیزدهم، مناطق آزاد کشور امروز تبدیل به حیاط خلوت ملت شده اند.

محمد آشوری تازیانی اظهار کرد: ابعاد چهارگانه توسعه (سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی) باید در اختیار توسعه انسانی جوامع باشد.

وی با اشاره به تغییر مثبت رویکرد مدیریت منطقه آزاد قشم در دولت سیزدهم، افزود: افزایش مشارکت جویی و بازسازی اعتماد جامعه محلی همسو با فعالیت زیرساختی و اقتصادی شروع شده، می تواند جزیره قشم را به کانون افتخار ملی تبدیل کند. 

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه ساماندهی حوزه دوگانگی مدیریت برای پیشرفت و توسعه قشم یک ضرورت است، گفت: برای تبدیل قشم به یک قطب اقتصادی منطقه باید با نگاهی جامع و با سرعتی بیشتر، زیرساخت های لازم برای توسعه بندر کاوه اتصال به کریدور شمال - جنوب فراهم کرد.

نمایندگان هرمزگان در آیین از سرگیری عملیات اجرایی پل خلیج فارس چه گفتند؟

در ادامه این آیین عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: احداث پل خلیج فارس در راستای استفاده از ظرفیت های اقتصاد دریامحور موجب پیشرفت و شکوفایی اقتصادی در جزیره قشم می شود. 

منصور آرامی بیان کرد: مهمترین علت توقف پروژه احداث پل خلیج فارس در دولت گذشته، مورد اعتماد نبودن و توجیه اقتصادی نداشتن طرح از نظر دولتمردان بود. 

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه با استفاده از توانمندی متخصصان داخلی و با اعتماد جامعه محلی در راستای استفاده از ظرفیت های اقتصاد دریامحور می‌تواند موجب افزایش تولید سرانه اقتصاد کشور شود.

نمایندگان هرمزگان در آیین از سرگیری عملیات اجرایی پل خلیج فارس چه گفتند؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با آغاز مجدد عملیات عمرانی احداث پل خلیج فارس یکی از رویاهای دیرینه مردم ایران محقق می شود و پس از آن باید برای رفع سایر کمبودها از جمله حل مشکل آب روستاهای قشم تلاش کرد. 

احمد مرادی اظهار کرد: جزیره قشم، جامعه محلی و فرهنگ غنی آن یک ظرفیت و فرصت بی نظیر برای فرهنگ و اقتصاد ملی ایران اسلامی هستند. 

وی ادامه داد: خوشبختانه در دوران دولت مردمی سیزدهم، تلاش های فراوانی برای رفع کمبودها و افزایش سرعت روند توسعه متوازن در جزیره قشم شروع شده که موجب امیدواری و افزایش اعتماد جامعه محلی شده است. 

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس تصریح کرد: در حوزه های زیرساختی و همچنین برای حل مشکل مسکن جوانان جزیره تلاش های خوبی صورت گرفته و پس از آغاز عملیات اجرایی پل خلیج فارس نوبت به حل مشکل آب روستاهای قشم خواهد بود. 

به گفته مرادی؛ با توجه به فعالیت نیروگاه های منطقه، نزدیک به ۱۰۰۰ مگاوات برق تولید و حبس در جزیره داریم که در حال مذاکره و برنامه ریزی برای استفاده از توان تولید برق جزیره در شبکه سراسری هستیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجار و بازرگانان جزیره قشم از مدیریت و تعامل مناطق آزاد در دوره مدیرعاملی دکتر فتح الهی؛ رضایت خوبی دارند، اما باید برای استفاده از ظرفیت های موجود در بازار کشورهای همسایه بویژه کشورهای بخش جنوبی خلیج فارس نیز برنامه ریزی کرد.

نمایندگان هرمزگان در آیین از سرگیری عملیات اجرایی پل خلیج فارس چه گفتند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha