• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401111914764
  • خبرنگار : 30188

اهمیت نصب دوربین مداربسته داهوا در منزل

اهمیت نصب دوربین مداربسته داهوا در منزل

دوربین مداربسته، به عنوان عاملی بازدارنده پیش از وقوع جرایم عمل می‌کند. نیاز است که محیط‌های حائز اهمیت و پر تردد را با استفاده از سیستم دوربین مداربسته، پوشش داد تا علاوه بر نظارت و کنترل محیط، هیچ دغدغه و نگرانی در خصوص امنیت محیط نداشته باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از فراگستر الکترونیک، یکی از این محیط‌های بسیار مهم بابت نصب دوربین مداربسته، منزل است که امن‌ترین محل برای زندگی و آرامش افراد محسوب می‌شود. بنابراین بحث اهمیت و ضرورت نصب دوربین مداربسته داهوا در منزل، مطرح می‌شود که در این محتوا به آن می‌پردازیم.

نصب دوربین مداربسته داهوا، چه امکاناتی را فراهم می‌سازد؟

برند داهوا، یکی از معروف‌ترین برندهای دنیای نظارت تصویری و دوربین مداربسته است که با ارائه سبد گسترده و متنوع خود، می‌تواند انتخابی عالی در بسیاری از پروژه‌ها باشد. می‌توانید با کلیک بر روی "محصولات دوربین مداربسته داهوا" محصول مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمایید. سبد کالای داهوا، شامل دوربین‌های تشخیص و شناسایی چهره، حرارتی، پلاک خوان، ضد انفجار، ضد خوردگی، دوربین‌های باکس، چند لنزی ( پانوراما )، چشم ماهی (Fisheye)  و ... می‌باشد که هر یک در کاربردی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین با نصب دوربین مداربسته داهوا مناسب می‌توانید محیط منزل خود را در مقابل رویدادهای احتمالی ایمن نمایید.

  • یکی از مواردی که در هنگام نصب دوربین مداربسته داهوا، مطرح می‌شود، شکل ظاهری و کیس دوربین است. دوربین‌های بولت و دام یکی از معمول‌ترین دوربین‌های موجود در سبد کالای هر برندی می‌باشند. این نوع دوربین‌ها در رزولوشن، برد IR متفاوت، لنزهای متفاوت، امکانات و ویژگی‌های متفاوتی ارائه شده‌اند. دوربین‌های بولت و دام، می‌توانند در محیط‌های خارجی و داخلی منزل نصب شوند. دوربین‌های دام را می‌توان به عنوان دوربین سقفی مورد استفاده قرار داد. این دوربین‌ها، اغلب در محیط‌های داخلی و یا در قسمت‌های خاصی از محیط‌های خارجی (گوشه دیوار یا قسمت‌های مسقف) مورد استفاده قرار می‌گیرند. نصب دوربین‌های بولت، بسیار معمول‌تر از دوربین‌های دام است. دوربین‌های بولت می‌توانند هم در محیط‌های خارجی و هم در محیط‌های داخلی مورد استفاده قرار گیرند.

اهمیت نصب دوربین مداربسته داهوا در منزل

  • دوربین‌های تشخیص چهره (Face Detection) و شناسایی چهره (Face Recognition)، از جمله دوربین‌هایی هستند که در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توان ورودی لابی‌های مجتمع‌های مسکونی را با استفاده از دوربین‌های شناسایی چهره پوشش داد و دیتابیس خاصی را در آن‌ها تعیین کرد تا در صورت عدم تشخیص چهره‌ها توسط این دوربین‌ها، هشدارهای لازم در خصوص ورود افراد ناشناس به شخص لابی من، اعلانات لازم داده شود. همچنین می‌توان با نصب دوربین مداربسته داهوا با قابلیت تشخیص چهره، در محیط لابی و یا ورودی‌ها، از تصاویر چهره افراد در حال تردد، عکس تهیه کرد تا در صورت نیاز و لزوم (در صورت رخداد وقایع) بتوان تصاویر را به مراجع قضایی ارجاع داد.
  • دوربین‌های پلاک خوان، از دیگر دوربین کاربردی هستند که می‌توانند در محیط‌های مسکونی، ورودی پارکینگ‌های مجتمع‌های مسکونی، پارکینگ‌های طبقاتی و ... مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین می‌توان با نصب دوربین مداربسته داهوا از نوع پلاک خوان، می‌توان گزارشات روزانه، هفته‌ای، ماهیانه و سالانه از زمان و تاریخ تردد خودروها، پلاک، رنگ و سایر مشخصات آن‌ها تهیه کرد.

اهمیت نصب دوربین مداربسته داهوا در منزل

نصب دوربین مداربسته داهوا، در چه نقاطی از منزل ضروری است؟

نیاز است که نقاط مختلف منزل که برای ساکنین حائز اهمیت است را با استفاده از سیستم دوربین مداربسته، پوشش داد. در ادامه به بررسی این نقاط می‌پردازیم.

  • ورودی مجتمع و یا حیاط منزل: یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل، ورودی آن است چرا که در بسیاری از موارد، سارقان از این نقاط به منزل ورود می‌کنند، بنابراین نیاز است که دوربینی انتخاب شود که از رزولوشن بالایی برخوردار باشد تا تصاویر محیط با جزئیات بهتری ذخیره شود.
  • اغلب منازل و آپارتمان‌هایی که دارای حیاط و فضای خارجی هستند، در معرض سرقت قرار می‌گیرند. بنابراین نیاز است که با نصب دوربین مداربسته داهوا، با قابلیت هوشمند چون: Tripwire (عبور از خط)، Tripwire (ورود به منطقه ممنوع) و ... خطوط فرضی و یا نواحی را در قسمت بالای دیوار و یا اطراف دیوار مشخص نمود تا اگر شخصی قصد ورود به منزل را داشت، از طریق اعلان آژیر مانع ورود سارقان شد.

کلام آخر در خصوص ضرورت نصب دوربین مداربسته داهوا در منزل

همانطور که شرح داده شد، با نصب دوربین مداربسته داهوا در نقاط مختلف منزل، امنیت و آرامش را به میزان بیشتری به ارمغان آورد. یکی از فاکتورهای مهم در خرید دوربین مداربسته، گارانتی آن است، شرکت فراگستر الکترونیک بزرگترین عرضه‌کننده و ارائه‌دهنده محصولات داهوا در ایران با خدمات گارانتی 25 ماه می‌باشد. می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به شماره 02153862 تماس و یا به وب سایت فراگستر الکترونیک مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha