• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401111914825
  • خبرنگار : 50026

رشد ۲۴ درصدی سرمایه گذاری خارجی مصوب در خراسان جنوبی

رشد ۲۴ درصدی سرمایه گذاری خارجی مصوب در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب در استان نسبت به آذرماه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی نیز با پنج درصد رشد به بیش از  ۹۱ میلیون دلار رسیده است.

مجتبی شریعتی فر، امروز چهارشنبه ۱۹ بهمن به رسانه‌های گروهی گفت: در ایام دهه فجر ۳۳ طرح کلان اقتصادی در استان به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد طرح کلان اقتصادی، ۲۱ پروژه در حوزه احداث گلخانه، ۲۳ پروژه در حوزه سیستم آبیاری نوین، ۲۷ پروژه در حوزه احیا و مرمت  قنوات ۱۲۳ پروژه در حوزه اشتغال صنایع دستی و ۴ پروژه در حوزه اقامتگاه بومگردی هستند.

به گفته وی؛ تولید شمش فولاد، واحد برش سنگ‌های گرانیتی ،کارخانه هیدرو کربن، کارخانه تولید لوازم آرایشی از جمله پروژه‌هایی است که در این ایام به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش ایسنا، شریعتی فر بیان کرد: در مجموع ۱۱ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال و ۱۳۵ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در استان به بهره برداری می‌شود که ۳ هزار و ۵۶۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد. 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از مرز به عنوان یکی از  پیشران‌های اقتصادی استان نام برد که به عنوان یک مزیت همواره مورد تأکید استاندار است و گفت: در نقطات مرزی استان سرمایه گذاری‌های مناسبی صورت گرفته است.

به گفته وی؛ افتتاح پروژه هیدرو کربن در منطقه ویژه اقتصادی در مرز ایران و افغانستان از جمله پروژه‌های زیرساختی است که در همین راستا در فهرست برنامه‌های ایام دهه فجر قرار گرفته است.

شریعتی فر با اشاره به اقدامات یک سال و نیمه دولت در استان خراسان جنوبی، تصریح کرد:  از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۸۵ هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، گردشگری، میراث فرهنگی و مشاغل خانگی در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۹۹ واحد تولیدی به چرخه تولید برگشته‌اند، اظهار کرد: ایجاد ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر فرصت شغلی و اعطای ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذاران  از جمله اقدامات دولت در خراسان جنوبی است. 
 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌ جنوبی به  اقدامات شاخص حوزه اقتصادی  اشاره و تصریح کرد: با دستور استاندار، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با هدف احیای واحدهای راکد  و غیر فعال  و آنهایی که  زیر ظرفیت اسمی فعال هستند در محل واحدهای تولیدی با حضور دستگاه‌های مرتبط، بانک‌های عامل تشکیل می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha