• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401111914998
  • خبرنگار : 50463

رئیس کل دادگستری یزد:

۱۴ هزار سند تک برگ حدنگاری شده آماده تحویل است

۱۴ هزار سند تک برگ حدنگاری شده آماده تحویل است

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد از اماده تحویل شدن ۱۴هزار سند تک برگ حدنگاری شده روستایی، زراعی و شهری به همت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد خبر داد.

«غلامعلی دهشیری» در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد، گفت: مدیران و کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد در چند ماه اخیر، با اقدام جهادی، خدمت بدون منّت برای مردم انجام دادند و ۱۴هزار سند حدنگاری شده روستایی، زراعی و شهری را برای تحویل به شهروندان آماده کردند.

وی در ادامه افزود: از ابتدای دی ماه تا امروز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه حدود ۱۷ هزار سند تک برگ حدنگاری شده در این مجموعه صادر شده که در راستای منویات مقام معظم رهبری و اجرای تکلیف قانونی و تاکید رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به گره گشایی از بسیاری از مشکلات ثبتی مردم و برنامه های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در دهه فجر از جمله تحویل ۴۵۸ سند تک برگ حدنگاری شده در شهرستان زارچ با حضور مسئولان قضایی، اظهار داشت: عملکرد امروز این اداره کل به خصوص در حوزه صدور اسناد حدنگاری شده به ویژه در بخش کشاورزی نشانه خردورزی این مجموعه است.

این مقام قضایی با بیان اینکه یکی از اهداف کلان کشورها رسیدن به توسعه پایدار است، خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای توسعه پایدار، توجه به امر کشاورزی است که با اجرای هویت بخشی و سنددار کردن این اراضی و تهیه بانک اطلاعات اراضی کشاورزی، به حفظ و توسعه این بخش کمک شایانی خواهد شد.

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر هویت دار کردن متر به متر اراضی کشور اشاره و افزود: کارکنان ثبت اسناد در اجرای این منویات، میدانی وارد شده و با حضور جهادی در شهرستانها با همراهی فرمانداران، روسای دادگستری ها و دادستانها، گامهای عملی برداشته که نتیجه آن جهش چند برابری صدور اسناد مالکیت حدنگاری شده و کسب رتبه برتر کشور بوده است.

دهشیری در پایان به تشریح مزایای اجرای کامل قانون جامع حدنگار و صدور اسناد حدنگاری شده، اظهار امیدواری کرد و گفت: تا پایان سال و به همت کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، حدنگاری اراضی کشاورزی نیز همچون اراضی ملی به اتمام برسد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، در این مراسم ۱۴ هزار سند مالکیت حدنگاری شده روستایی، زراعی و شهری به تعدادی از مالکین منتخب دعوت شده در دادگستری کل استان و دادگستری های شهرستانها تحویل داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha