• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401111915290
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۱۹بهمن؛ تاکیداتی درباره فروش خودرو/ دستورالعملی برای تجمعات

اخبار سیاسی ۱۹بهمن؛ تاکیداتی درباره فروش خودرو/ دستورالعملی برای تجمعات

«دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با رهبری»، «دهه فجر ۱۴۰۱»، «خرید و فروش خودرو»، «روابط ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی» و... از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست نوزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ بود.

به گزارش ایسنا، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش صبح امروز همزمان با ۱۹ بهمن، سالروز بیعت تاریخی جمعی ازهمافران با امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۷، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، با تجلیل از ارتش مؤمن، انقلابی، عزیز، مردمی و پیش‌برنده کارهای بزرگ و شگفت‌آور، حادثه ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ را عاملی مهم و موج‌آفرین در پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن آن سال و همچنان پیشقراول و روحیه بخش در ۲۲ بهمن‌های سالهای پس از انقلاب دانستند و با تبیین هدف اصلی دشمن برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی و از بین بردن آن از طریق ایجاد اختلاف و بی اعتمادی ، تأکید کردند: مهمترین وظیفه در مقابل این نقشه پلید، حفظ راهبرد وحدت است و به توفیق الهی ۲۲ بهمن امسال مظهر اتحاد و اعتماد ملی خواهد شد و مردم این پیام را به طور صریح به همه بدخواهان خواهند رساند که تلاش آنها برای ایجاد بی‌اعتمادی و از بین بردن اتحاد ملی، خنثی شده است.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیاناتشان در این دیدار علت شکست یا بازگشت دیکتاتوری‌های سخت و تلخ در انقلاب‌های بزرگ جهان مانند انقلاب فرانسه و شوروی را غفلت از نیازها و خطرات اصلی و مشغول شدن به مسائل و دعواهای شخصی دانستند و خاطرنشان کردند: انقلاب زنده آن انقلابی است که بتواند خودش را از این آفتها مصون نگه دارد. انقلاب اسلامی خود را از این آفات مصون نگه داشت.

امروز همچنین بنابر اعلام قوه قضاییه، بعد از انتشار خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد رجبیه؛ با دستور رئیس قوه قضاییه، روسای دادگستری استان‌های کشور به همراه تیم‌های متشکل از قضات و مقام‌های قضایی‌ کار بررسی و رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کرده‌اند.

از طرف دیگر به منظور ابراز همدردی با دولت، مردم ‎سوریه و خانواده‌های قربانیان زلزله اخیر در این کشور،‌برگزاری جشن های روز ملی جمهوری اسلامی ایران در سوریه  لغو شد و سفارت ایران در سوریه با اعلام این مطلب در  صفحه توییتر خود نوشت : در این روزهای سخت در کنار برادران و خواهران سوری هستیم. جشن های ‎روز_ملی جمهوری اسلامی ایران که قرار بود در ۲۲ و ۲۳ بهمن در حلب و دمشق برگزار گردد، لغو گردید. 

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

نگاه ما در پیمودن مسیر انقلاب باید به عزمت راه طی شده و قله پیش رو باشد

افتتاح هشت ساختمان و شش مرکز پزشکی قانونی در دهه فجر

بیانیه مجلس خبرگان رهبری بمناسبت ایام الله دهه فجر

انقلاب اسلامی توازن سیاسی دنیا را تغییر داد/ پیام ۲۲ بهمن مقاومت در برابر نظام سلطه است

سرنوشت حاکمیت یکدست به بن بست رسیدن کشور است

تجدید میثاق مسئولان ارتباطات مردمی دستگاهای مختلف با آرمان‌های امام خمینی(ره)

****

در جلسه امروز هیات وزیران رئیس جمهور  به دریافت گزارش‌هایی درباره اقدام برخی دستگاه‌ها برای دریافت خارج از ضابطه خودرو اشاره و تصریح کرد: فروش خودرو در شرکت‌های خودروساز باید کاملا تابع دستورالعمل ۸ بندی صادر شده از سوی دولت انجام شود و چنانچه دستگاهی چنین درخواستی مطرح کرده باشد هم آن دستگاه و هم شرکتی که چنین درخواستی را اجابت کند، هر دو تخلف کرده و باید به این تخلف رسیدگی شود.

در حاشیه همین جلسه احمد وحیدی وزیر کشور از آماده بودن دستورالعمل برگزاری تجمعات خبر داد و گفت: در مجلس هم طرحی در این زمینه وجود دارد و الان بحث است که دستور العمل به قانون تبدیل شود یا نه. در دولت هم لایحه ای آماده شده است که اگر تصمیم گیری شد، به مجلس ارسال شود. دستورالعمل هم در وزارت کشور آماده است..

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی هم در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره انتظارات ایران از  آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: انتظار ما همیشه این بوده که آژانس بخشی از جریان سیاسی و فشار علیه جمهوری اسلامی نباشد. از مدیرکل به ویژه این انتظار را داریم که رفتار حرفه‌ای را همچنان حفظ کند و بخشی از جریان فشار علیه کشور ما نباشند و امیدواریم که این اتفاق رخ دهد.

این در حالیست که رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی در اندیشکده چتم‌هاوس بر احیای گفتگوها با ایران ابراز امیدواری کرده و گفته است: خواست ما این است که همیشه به دنبال راه‌ حل‌های دیپلماتیک و گشایش باشیم و تلاش من نیز همین است اما در این لحظه کانال برجام و همچنین کانال دوجانبه آژانس با ایران در بهترین وضعیت قرار ندارد. امیدوارم که بتوانم که این گفتگوها را احیا و تقویت کنم وگرنه بدون آن شرایط بسیار بدتر می‌شود.

با توجه به اینکه مذاکرات وین به دلیل برخی مسائل حل‌نشده با وقفه‌ای چندماه روبه‌رو شده است، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین هم در صفحه توییترش نوشته است که بن‌بست مذاکرات وین درباره احیای برجام با تنش‌افزایی‌ غیرقابل کنترلی همراه شده است.

****

دریابان علی شمخانی نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که دیروز برای شرکت در پنجمین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در مسکو عازم روسیه شده بود، در بخشی از سخنرانی خود در این اجلاس با اشاره به تلاش مستمر آمریکا برای تبدیل افغانستان به سکویی برای ترویج ناامنی و تروریسم گفت: نباید اجازه داد ناامنی که همواره بلای جان افغانستانی‌ها بوده با مداخلات فرامنطقه‌ای تبدیل به بلای مشترک تمام مردم منطقه شود.

وی بار دیگر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران را برای بازسازی و توسعه‌ سیاسی،  اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی افغانستان اعلام و درخواست کرد: کشورهای حاضر در این نشست  نقش فعال‌تری را برای ایجاد افغانستانی مستقل، امن، با ثبات و توسعه یافته عهده‌دار شوند.

*گزارش کامل ایسنا از گفت‌وگوهای خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید در این لینک دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha