• پنجشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401112015698
  • خبرنگار : 50167

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان:

همه خدمات درمانی بیماران خاص با تعرفه دولتی انجام می‌شود

همه خدمات درمانی بیماران خاص با تعرفه دولتی انجام می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: همه خدمات درمانی بیماران خاص مانند تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی در بخش بستری و سرپایی با تعرفه دولتی در حال انجام است.

محمود عزیزخانی پیش از ظهر امروز (۲۰ بهمن‌ماه) در نشست خبری که در اداره‌کل تامین اجتماعی استان زنجان برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر، در رابطه با افزایش پرداخت از جیب مردم در درمان غیرمستقیم، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی با ۵۰ هزار مرکز دولتی و خصوصی قرارداد دارد و در بحث صیانت مالی از بیمه‌شدگان در حوزه درمان، سیاست کاهش پرداخت را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار پرونده درمان و خدمات تخصصی در خصوص ناباروری زوجین نابارور در سطح سازمان تامین اجتماعی داشته‌ایم و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است، افزود: برای بیماران اوتیسم خدمات تخصصی درمانی در مراکز غیردولتی به صورت کاملا رایگان تعریف شده است.

این مسئول با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی حدود ۷۸۶۴ میلیارد ریال برای بیماران خاص هزینه کرده و ۲۳۴ قلم دارو برای این بیماران در مجموع بیش از ۷ میلیون نسخه برای ۱۵۰ هزار نفر انجام شده است، تصریح کرد: همه خدمات درمانی بیماران خاص مانند تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی در بخش بستری و سرپایی با تعرفه دولتی در حال انجام است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به اینکه اکنون با کاهش ضریب پشتیبانی صندوق تامین اجتماعی که به ۴.۲ رسیده مواجه هستیم و در مرز خطر قرار دارد، گفت: سازمان تامین اجتماعی توسعه پوشش بیمه‌ای برای آحاد جامعه را در دستور کار خود قرار داد و در سال ۱۴۰۰ یک میلیون نفر را به سبد بیمه‌ای خود افزوده و حدود ۵۵ درصد رشد عملکرد در این حوزه را شاهد هستیم.

عزیزخانی در رابطه با بدهی شرکت روغن نباتی جهان به سازمان تامین‌اجتماعی، اظهار کرد: شرکت روغن‌نباتی جهان، ۱۵ میلیارد تومان به سازمان تامین‌اجتماعی بدهکار بوده و بزرگترین بدهی این کارخانه که حدود ۹ میلیارد تومان به استان زنجان است. البته سازمان تامین‌اجتماعی برای اینکه این کارخانه بتواند به کار خود ادامه دهد، حمایت کرده تا کارگران مشغول به کار بیکار نشوند و بیمه بیکاری را در سریع‌ترین زمان ممکن واریز کرده است.

وی در رابطه با بدهی اداره‌کل تامین اجتماعی استان زنجان به دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، افزود: بدهی اداره‌کل تامین اجتماعی استان به دانشگاه علوم پزشکی زنجان تا خرداد ماه امسال تسویه و ۷۵ میلیارد تومان اوراق به دانشگاه تحویل شد و ۳۲ میلیارد تومان نیز به‌صورت نقدی پرداخت شد و اکنون حدود ۷۰ میلیارد تومان به این دانشگاه بدهی داریم که پرداخت خواهد شد.

این مسئول در رابطه با وضعیت مستمری‌بگیران اداره‌کل تامین اجتماعی استان زنجان، تصریح کرد: از ابتدای امسال وام پرداختی به این قشر را با افزایش ۷۰ درصدی از ۷ میلیون تومان به ۱۲ میلیون تومان رسانده‌ایم و آذرماه بین ۲۱۰۰ از مستمری‌بگیران که برای دریافت وام ثبت‌نام کرده بودند قرعه‌کشی شد و این اداره‌کل مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات وامی در اختیار آنان قرار داد. همچنین امسال ۴۴۷ نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران در طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و ۱۲۰ درصدی سهم سازمان در خصوص بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی در استان زنجان، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی دومین تولیدکننده و ارائه‌کننده خدمات درمانی مستقیم در کشور است و در خصوص خرید درمان نیز اولین مرکز هستیم و با بیش از ۵۰ هزار مرکز درمانی قرارداد داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha