• پنجشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401112015910
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس:

شهرداری‌ها پساب را پشتوانه آبیاری فضای سبز خود قرار دهند

شهرداری‌ها پساب را پشتوانه آبیاری فضای سبز خود قرار دهند

ایسنا/اصفهان نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌ها خرید پساب فاضلاب را پشتوانه آبیاری فضای سبز خود قرار دهند.

ابوالفضل ابوترابی، امروز(پنجشنبه،۲۰ بهمن) در نشست مشترک با مسئولان شهری و رئیس شورای اسلامی شهر تیران اظهارکرد: آب فضای سبز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری‌ها بوده که در تکاپوی تامین آن هستند و پساب فاضلاب بهترین پشتوانه در این خصوص است.

وی افزود: برخی از شهرداری‌ها در این خصوص وارد شده و مقداری از پساب فاضلاب منطقه خود را خریده‌اند و مشکل آن‌ها حدودی رفع شده، ولی برخی از شهرداری‌ها از این موضوع غافلند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس،ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها باید به این موضوع بپردازند و در بخشی از بودجه شهرداری پیش‌بینی لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری تیران با احداث تصفیه خانه فاضلاب باید به این موضوع بپردازد، تصریح کرد: برای خرید پساب با شرکت مجری وارد مذاکره بشوند و برای فضای سبز شهر آب مورد نیاز را تامین کنند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: استفاده از پساب فاصلاب به جای آب‌های زیر زمینی به کاهش فرونشست هم کمک می‌کند و زمین را نجات می‌دهد.

وی با اشاره به مشکلات تامین مالی شهرداری‌ها گفت: با اصلاح قوانین توزیع اعتبارات مالیات ارزش افزوده تامین درآمد پایدار شهرداری‌ها تا حدودی رفع می‌شود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم نجف‌اّباد و تیران و کرون در مجلس معتقد است در قانون جدید جمعیت، محرومیت و پهنه شهر و روستا در اختصاص سهم مالیات ارزش افزوده نقش مهمی دارد و همین موضوع به محرومیت‌زدایی و رفع مشکل مالی شهرداری‌های شهرهای محروم کمک می‌کند.

ابوترابی توزیع قیر و آسفالت را مستلزم نیازسنجی شهرداری‌ها اعلام کرد و گفت: نیازسنجی‌ها باید توسط شهرداری‌ها صورت بگیرد تا نیازهای آنان را مورد توجه قرار دهد.

همچنین سرپرست شهرداری تیران به کمبود امکانات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، نردبان آتش نشانی، کمبود قیر و اختصاص خودرو تانکر آب اشاره کرد و گفت: شهرداری با وجود افزایش هزینه‌ها نیازمند حمایت است تا روند خدمت رسانی دچار مشکل نشود.

رضا ناهی افزود: سهم شهرداری در پروژه پل شرقی تیران تامین شده و تکمیل و بهره‌برداری از آن با اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان است.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران نیز گفت: در حوزه بانوان نیازمند حمایت برای راه اندازی بازارچه فروش صنایع دستی تولیدات خانگی این قشر هستیم.

الهام نادری با اشاره به پروژه‌های شهرداری افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد تحول خوبی در سطح شهر خواهیم شد که دولت هم در خصوص این پروژه‌ها مثل باغ خانواده، پل شرقی و توسعه تجهیزات آتش نشانی کمک می‌کند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha