• پنجشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401112015956
  • خبرنگار : 50188

۱۱۱ پروژه عمرانی و برق‌رسانی در رفسنجان افتتاح شد

۱۱۱ پروژه عمرانی و برق‌رسانی در رفسنجان افتتاح شد

ایسنا/کرمان در نهمین روز از دهه مبارک فجر، ۱۱۱ پروژه عمرانی و برق‌رسانی با اعتبار ۷۲۰ میلیارد ریال با حضور مسئولین در شهرستان رفسنجان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، در ادامه بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر، امروز ۲۰ بهمن‌ماه و با حضور فرماندار، نماینده مردم رفسنجان در مجلس و جمعی دیگر از مسئولین، ۹۴ پروژه برق‌رسانی با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال در شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این پروژه‌ها شامل رفع افت ولتاژ، تامین برق متقاضیان فاقد شبکه روستایی و شهری، تامین برق روستاهای سرچشمه و همچنین رفع افت ولتاژ روستاهای همت‌آبادآگاه، حمیدآباد، لاهیجان و عباس‌آباد آقاغفور بود.

در نهمین روز از دهه فجر همچنین چند پروژه راهداری نیز در رفسنجان به بهره‌برداری رسید. پروژه روکش آسفالت باند قدیم محور رفسنجان به سرچشمه که ۱۳ کیلومتر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان انجام شده است.

این پروژه در شش فاز در حال انجام است که فازهای اول تا چهارم مورد بهره‌برداری قرار گرفت و فازهای پنجم تا ششم هم به وسعت ۵ کیلومتر و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال آسفالت و در اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، امروز همچنین عملیات اجرایی طرح اضطراری آبرسانی شرب به رفسنجان و کرمان از خط انتقال آب خلیج فارس با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در این رابطه گفت: این خط تقریبا خط طولانی بوده و از طرف باغین تا نزدیک استخرویه لوله گذاری شده و در رفسنجان هم ۱۰ کیلومتر لوله گذاری شده و ان شاءالله در سال ۱۴۰۲ آب شرب را در رفسنجان و کرمان خواهیم داشت.

وی افزود: خیلی امیدوار هستیم بتوانیم در حوزه کشاورزی هم از خط دوم استفاه کنیم که امیدواریم زیرساخت های انتقال آب از هرمزگان به طرف رفسنجان فراهم شود.

به گزارش ایسنا، بخش کشکوئیه نیز در دهه فجر انقلاب اسلامی شاهد افتتاح چند پروژه بود. شهردار کشکوییه در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه‌ها اظهار کرد: ۱۶ پروژه عمرانی و برق رسانی در این شهر با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

اصغر کریمی افزود: برخی از پروژه‌های افتتاح شده شامل پارک محله ای، روشنایی، جدول‌گذاری، سنگ‌فرش، حصارگلخانه، تابلوهای راهبری سطح شهر، احداث خیابان و ... است. همچنین امروز عملیات ساخت پارک انقلاب با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و احداث گذر شهید بهشتی هم با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

همچنین در چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی پروژه‌های خانه ورزش شهرک عباس‌آباد با اعتبار یک میلیارد ریال، زمین چمن شهرک عباس‌آباد با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، تجهیزات شرکت دهیاری‌ها با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، روشنایی شریف‌آباد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، زمین چمن شریف‌آباد با اعتبار ۱۵ میلیار ریال، دوربین‌های بخش کشکوئیه با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال، استخر پرورش ماهی علی‌آبادشهید از توابع شهرستان رفسنجان با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.

در شهر بهرمان نیز روشنایی معابر سه بلوار اصلی شهر با همکاری اداره برق و شهرداری با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال و همچنین اجرای زیرسازی و آسفالت و جدول گذاری با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال و پروژه بهسازی بوستان لاله شهر بهرمان با اعتبار پنج میلیارد ریال  به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha