• جمعه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1401112116434
  • خبرنگار : 71668

«جشنواره تجسمی فجر از هیجانات رسانه‌ای دور است»

وزیر ارشاد: خرید آثار تجسمی در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شد

وزیر ارشاد: خرید آثار تجسمی در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شد
عکس ایسنا مریم محمودی

در بازدید از نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب بحث خرید آثار تجسمی در کمیسیون فرهنگی دولت خبر داد و این اقدام را گامی موثر در جهت رونق بیشتر فضای تجسمی کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در محل پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر از آثار این نمایشگاه و بخش های مختلف آن دیدن کرد.

محمد مهدی اسماعیلی عصر امروز ـ جمعه ـ ۲۱ بهمن ماه با حضور در نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر واقع در موسسه فرهنگی هنری صبا، از روند برگزاری جشنواره بازدید کرد.

در بازدید وزیر ارشاد از نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر، محمود سالاری (معاون هنری)، عبدالرضا سهرابی (مدیر کل هنرهای تجسمی) و سیدعباس میرهاشمی (دبیر پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر)، او را همراهی کردند.

این مراسم با حضور نمایندگانی از رسانه ها و همچنین برخی هنرمندان در حوزه های مختلف هنرهای تجسمی همراه بود. محمدکاظم حسنوند (داور بخش نقاشی جشنواره هنرهای تجسمی فجر)، محمدعلی رجبی دوانی (هنرمند باسابقه عرضه نگارگری)، مهدی فرخی (هنرمند نقاش)، عبدالله حاجی سید حسن (گرافیست و نقاش) و ... از جمله حاضران در نمایشگاه بودند.

وزیر ارشاد: جشنواره تجسمی از هیجانات رسانه ای دور است

تصویب بحث خرید آثار تجسمی در کمیسیون فرهنگی دولت

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از آثار و بخش های مختلف نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش هایی درباره جشنواره پاسخ داد.

او اظهار کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر از جشنواره‌های خیلی معزم و در عین حال کمی از فضای هیجانی رسانه‌ای که هر سال با آن مواجهیم خارج است. ارزیابی‌های امسال نیز نشان‌ می‌دهد، کارها در سطح کیفی بالایی قرار می‌گیرند.

محمدمهدی اسماعیلی تاکید کرد: بنای ما این است که کمک موثری به هنرمندان و اصحاب این حوزه در هشت رشته هنرهای تجسمی داشته باشیم.
او افزود: همه دوستان که در حوزه هنرهای تجسمی فعال هستند، به من گزارش داده اند و معتقدند، این دوره از جشنواره کارها ارزشمندتر بوده است، هنرمندهای جدید معرفی شدند و فضای جشنواره به سمت رقابت و هم معرفی چهره‌های جدید پیش رفته است. من از همه اعضای هیات داوری، معاونت هنری و هنرمندانی که شرکت داشتند، تشکر می کنم که این فضا را مهیا کردند.

او در ارتباط با فراهم کردن شرایطِ حضور حداکثری هنرمندان در جشنواره تجسمی فجر برای سال‌های آینده، بیان کرد: دوستان ما این بخش را به شکل جدی دنبال می‌کنند. این بخش مهمی از حوزه اقتصاد هنر است و عزیزانی که در عرصه‌های مختلف هنر فعال هستند، بسیاری از ایده‌ها را از همین نمایشگاه می‌گیرند. ما نیز آماده‌ایم تا کمک موثرتری نسبت به گذشته داشته باشیم. در حال حاضر هم بحث خرید آثار تجسمی را در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسانده ایم که ان شاءالله در صحن دولت نیز به تصویب برسد تا فضای رونق هنر تجسمی نیز فراهم شود.

وزیر ارشاد به جشنواره تجسمی فجر رفت

به گزارش ایسنا، پانزدهمین «جشنواره تجسمی فجر» از هفتم تا ۲۸ بهمن‌ماه امسال در بخش نمایشگاهی برگزار می‌شود. همچنین تاریخ پنجم اسفند ماه نیز به اختتامیه این دوره از جشنواره اختصاص یافته است.

این جشنواره هنری با نمایش آثار منتخب هنرمندان در بخش‌ طوبای زرین (رقابتی)، بخش ویژه با موضوع قله‌ها (رقابتی) و بخش تجسم هنر ویژه‌ی استان‌ها (غیر رقابتی) برگزار می‌شود.

موضوع جشنواره پانزدهم آزاد بوده است و در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک، حجم (مجسمه، سـرامیک، چیدمان) نقاشی و نگارگری آثار ارزیابی شده است.  

در دو بخش «طوبای زرین» و «قله‌ها» مجموعا ۴۴۰ اثر از ۲۷۴ هنرمند در رشته‌های مختلف تصویرسازی، حجم، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، نقاشی و نگارگری روی دیوار خواهد رفت.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه (به جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن ماه) از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.

وزیر ارشاد به جشنواره تجسمی فجر رفت

تکمیل می شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha