• جمعه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401112116521
  • خبرنگار : 50188

رئیس اداره بهزیستی اعلام کرد

ارائه خدمات مشاوره به ۵۰۰۰ رفسنجانی در سال جاری

ارائه خدمات مشاوره به ۵۰۰۰ رفسنجانی در سال جاری

ایسنا/کرمان رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان از ارائه خدمات مشاوره به ۵۰۰۰ نفر از مردم این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، در نهمین روز از دهه مبارک فجر، دو مرکز مشاوره روان‌شناختی تحت نظارت سازمان بهزیستی با حضور فرماندار، نماینده مردم و جمعی از مسئولین در رفسنجان افتتاح شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان امروز ۲۱ بهمن‌ماه در حاشیه افتتاح این دو مرکز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۱۳ مرکز و دفتر مشاوره در شهرستان داشتیم که با افتتاح این دو مرکز، این تعداد به ۱۵ مرکز مشاوره افزایش می‌یابد.

عباس بلندی افزود: در این مراکز مشاوره‌های مختلف روان‌شناسی درخصوص اختلافات خانوادگی، قبل از ازدواج، کودک، اختلالات روان‌شناختی انجام می‌شود.

به‌گفته وی، در سال جاری تاکنون به ۵۰۰۰ نفر خدمات مشاوره ارائه شده و در کنار خدمات مشاوره، آموزش‌ها نیز انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۴۰ نفر روان‌شناس با حداقل مدرک کارشناسی ارشد در این مراکز مشغول هستند.

بلندی افزود: در سال جاری تاکنون چهار دوره TOT (تربیت مربی) در رشته‌های فرزندپروری، زندگی خانواده، مهارت‌های زندگی و مهارت‌های پیش از ازدواج برای روان‌شناسان برگزار شده که این عزیزان در سطح شهرستان بالغ بر ۳۵۰۰ نفر را آموزش‌ داده‌اند.

وی ادامه داد: در بحث آموزش‌های حین ازدواج نیز روان‌‎شناسان بهزیستی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همکاری دارند و چندین دوره ضمن خدمت برای روان‌‎شناسان برگزار کرده‌ایم.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان همچنین با بیان این‌که تمام روان‌‎شناسان شاغل در مراکز مشاوره از فیلترهایی مانند مصاحبه گذشته‌اند و دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند، خاطرنشان کرد: یکی از این دو مرکز که امروز افتتاح شد، در بحث های پیشگیری و آموزش‌های قبل از ازدواج فعالیت خواهد کرد و هر ۱۵ مرکز مشاوره رفسنجان جزو مراکز خوب استان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha