• شنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401112217005
  • خبرنگار : 50283

/ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار/

همه آمده بودند/ «روز پیروزی است»

همه آمده بودند/ «روز پیروزی است»

ایسنا/گیلان یوم الله ۲۲ بهمن امسال بار دیگر با حضور همه آحاد مردم رنگ و بوی پیروزی و انقلاب را به خود گرفته بود و گویی همه شهر «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را فریاد می زدند.

امروز بیست و دوم بهمن ۱۴۰۱ بود و در تقویم سال ها از چنین روزی در بهمن ۱۳۵۷ گذشته، ولی عطر و بوی پیروزی جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در فضا پیچیده است و پیر و جوان و زن و مرد با هر شغل و سمتی آمده بودند.

«میزان رای ملت است» این جمله بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) است که امروز توسط مردم بار دیگر به منصه ظهور رسید و دوباره آحاد ملت به جمهوری اسلامی ایران بعد از چهار دهه آری گفتند.

هوا هم بهاری بود و علی رغم چند روز سردی هوا و بارش برف و باران در گیلان، بوی بهار می آمد و ناخودآگاه یاد این شعر انقلابی افتادم «در زمستان بهاران آمد...»

در بین جمعیت پیرزنی روی ویلچر نشسته بود؛ به سمتش رفتم، چادرش را محکم نگه داشته بود؛ می گفت «از اولین ۲۲ بهمن پیروزی انقلاب هر سال و بدون هیچ عذر و بهانه ای در راهپیمایی این روز شرکت کردم».

وی ادامه داد: با خون دل و ایثار جوانان این انقلاب را به دست آوردیم و باید آن را قدر بدانیم. هر چند پای تن ندارم ولی پای قلبم در راهی است که فرزندان این مرز و بوم بابت آن بها پرداخت کردند و وظیفه ماست که حافظ این انقلاب باشیم. چند سالی است که دیگر پاهایم قوت ندارد ولی همچنان به راهپیمایی می آیم زیرا ما هر چه داریم از انقلاب است.

این مادربزرگ تصریح کرد: در روزهای اول انقلاب که جوانتر بودم همیشه در راهپیمایی ها و تجمعات شرکت می کردم و منتظر بودیم تا امام فرمان بدهد و به آن عمل کنیم؛ قطعا امروز صرفا برگزاری راهپیمایی نیست بلکه تجدید بیعت ما با بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدا است که در این راه از جان شیرین خود گذشتند و ما هم آمدیم که بگوییم هنوز ایثار آنها را فراموش نکردیم و امروز نیز هر چه داریم از انقلاب است.

کمی آن طرف تر، حضور کودکانی که پرچم به دست در راهپیمایی حضور داشتند بسیار جالب بود و صحنه های زیبایی از حضور را خلق کرده بود. نسل چهارم که هیچ خاطره ای از انقلاب ندارد ولی آینده ساز این کشور و ادامه دهنده مسیر انقلاب است.

آیلین، کلاس اولی است و کنار مادرش ایستاده و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را با شوق تکان می دهد. به او می گویم برای چه آمدی؟ که می گوید «۲۲ بهمن است».

و با زبان کودکانه در پاسخ به این سوالم که «۲۲ بهمن چه روزی است؟» دست مادرش را محکم تر می‌گیرد و با خنده پاسخ می دهد «روز پیروزی جمهوری اسلامی و پیروزی کشورمان است. من آن روزها نبودم ولی وقتی بزرگ شدم می خواهم سهمی در ساختن کشورم داشته باشم».

شاهرخ نیز که با همسر و دو فرزندش آمده بود، گفت: شغلم آزاد است ولی امروز کارم را تعطیل کردم تا در راهپیمایی شرکت کنیم، زیرا حضور ما مهر تاییدی بر این است که پای آرمان‌های انقلابمان ایستاده ایم و می خواهیم کشوری آباد و آزاد داشته باشیم و قطعا پشتیبانی از این انقلاب کشور را در عرصه های ملی و بین المللی قدرتمند نگه می دارد و همانطور که پدران ما در پیروزی انقلاب سهم داشتند ما به عنوان فرزندان انقلابی در حفظ و نگهداری از آن مسئول هستیم.

امروز همه آمده بودند تا بگویند در هر شرایطی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب، پیروی از منویات رهبری معظم و دفاع از کیان میهن اسلامی در برابر همجه‌های دشمنان خواهند ایستاد و یاد شهدای گلگون کفن دوران انقلاب و دفاع مقدس را پاس می دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha