• شنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401112217123
  • منبع : نمایندگی مازندران

ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار

تغییر نظام حکمرانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

تغییر نظام حکمرانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

ایسنا/مازندران دبیر شورای اعتلای شهر و معماری کشور گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تغییر نظام حکمرانی بود که در پیش از انقلاب نظام شاهنشاهی یک طرفه و یک شاه کم دانش و کم بهره در راس حکومت قرار داشت؛ در زمان طاغوت حکومت به رای مردم متکی نبود ضمن آنکه به نظر مردم اهمیتی داده نمی‌شد.

سید جواد هاشمی فشارکی امروز در جمع پرشور راهپیماییان شهرستان آمل درآستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) این شهر افزود: رمز پیروزی انقلاب در برابر حکومت اقتدارگر ستم‌شاهی، هدایت یک ولی فقیه جامع شرایط و نفس گرم و مسیحایی آن حضرت بود که ملت ایران را متحول کرد و انقلابی که در هیچ جای دنیا صورت نگرفته بود در ایران محقق شد.

وی ادامه داد: در چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی فشارها و تحریم‌های دشمنان علیه ایران اسلامی مضاعف شد اما در این مدت دستاوردهای زیادی در عرصه‌های علم و فناوری، زیر ساخت‌ها، سیاسی، اجتماعی و دفاعی کسب کردیم که اگر انقلاب اسلامی محقق نمی‌شد و نظام جمهوری اسلامی استقرار نمی‌یافت این دستاوردها را شاهد نبودیم.

هاشمی فشارکی اظهار کرد: در زمان رژیم ستم‌شاهی، کشور ما دچار عقب افتادگی شد اما پس از انقلاب شعار استقلال و آزادی معنا پیدا کرد و شگفتی آفرید و امروز امور بر اساس دین مبین اسلام پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: البته در این سال‌ها ضعف‌هایی وجود دارد که گلایه رهبر معظم انقلاب و مردم را در پی داشته است و این مسئله مورد انتقاد است که باید اصلاح شود اما یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی ایجاد رابطه بین امت و امام است که پیوند ایمانی و قلبی متقابل بین آنها وجود دارد.

صدور انقلاب ایران به جهان

این استاد برجسته دانشگاه، دربخش دیگری با اشاره به اینکه برپایی نظام مردم سالاری دینی از دیگر برکات نظام اسلامی ایران بوده است، گفت: انقلاب اسلامی با اهداف والایی که گرفتن حق مظلوم از ظالم بوده به عنوان یک الگوی تمام عیار آزادی خواهی در جهان تبدیل شده و این نشان از مسیر درست انقلاب مردم ایران بوده است.

هاشمی فشارکی با اشاره به اینکه همسو با صدورانقلاب اسلامی به دنیا، موج اسلام خواهی در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز به راه افتاده است، تصریح کرد: در چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی فشارها و تحریم‌های دشمنان علیه ایران اسلامی مضاعف شد اما در این مدت دستاوردهای زیادی در عرصه‌های علم و فناوری، زیر ساخت‌ها، سیاسی، اجتماعی و دفاعی کسب کردیم که اگر انقلاب اسلامی محقق نمی‌شد و نظام جمهوری اسلامی استقرار نمی‌یافت، شاهد این دستاوردها نبودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha