• یکشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401112317483
  • خبرنگار : 50212

ساوه، میزبان نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز

ساوه، میزبان نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز

ایسنا/مرکزی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه از برگزاری نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز در این شهرستان خبر داد.

حسین محمودی فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شادی و نشاط اجتماعی برای سلامت روان آدمی ضرورت دارد و ایجاد نشاط اجتماعی زمینه رشد و رضایت از زندگی و سلامت روانی و رفتاری افراد جامعه را فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط و به دنبال آن گسترش فعالیت‌های سازنده، در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها بسیار اهمیت دارد، افزود: زمانی که مردم جامعه‌ای از نشاط اجتماعی برخوردار باشند وفاق همیشگی، تعلق اجتماعی، تعاملات اجتماعی مطلوب و همچنین سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش پیدا کرده و به موازات آن آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد و انگیزه برای کار و تلاش افزایش می‌یابد، در نتیجه چنین جامعه‌ای سیر پیشرفت و ترقی را طی خواهد کرد.

محمودی‌فر تصریح کرد: در همین راستا و برای ایجاد نشاط اجتماعی با توجه به ضرورت و کارکرد طنز، نخستین جشنواره استانی تئاتر طنز با رویکردها و محورهای "کارکرد طنز در آثار دفاع مقدس"، "توجه به معضلات و آسیب‌های اجتماعی"، "توجه به طنز در ادبیات و فرهنگ فولکلور" و موضوعات آزاد برگزار می‌شود.

وی به شرایط و قوانین جشنواره اشاره کرد و گفت: دبیرخانه جشنواره در راستای حمایت از گروه‌های راه یافته به جشنواره به ۶ گروه حداکثر تا سقف ۴۰ میلیون ریال کمک هزینه نقدی پرداخت می‌کند. جشنواره به صورت رقابتی خواهد بود و به برگزیدگان در بخش‌های مختلف جایزه نقدی، تندیس و لوح تقدیر با نظر هیأت داوران اهدا می‌شود.

او با اشاره به اینکه آثار ارائه شده می‌بایست تولید جدید بوده و دبیرخانه جشنواره از پذیرش آثاری که در جشنواره‌های دیگر حضور داشته‌اند معذور است، افزود: مهلت ارسال متن تا تاریخ ۱۰ اسفندماه سال جاری، اعلام نتایج بازبینی ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، اعلام نتایج متن‌های ارسالی ۲۰ اسفندماه سال جاری، مهلت ارسال فیلم آثار تا ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و زمان برگزاری جشنواره ۶ خردادماه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

گفتنی است، نشانی دبیرخانه جشنواره، ساوه، خیابان شریعتی، شریعتی ۱۰، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha